Skocz do zawartości

Jakie ciśnienie sprężania w silniku m30.


lenin2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś wie, jakie powinno być ciśnienie w silniku

m30?

U mnie jest takie;

 

1cyl.11,5 atm

2cyl.11,2 atm

3cyl.10,8 atm

4cyl.11,0 atm

5cyl.11,4 atm

6cyl.11,3 atm

 

Mechanik który to mierzył twierdzi że, silnik jest do wymiany :mad2:

Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś też z próbą olejową?

W celu ustalenia zużycia pierścieni lub zaworów...

 

Chyba powinno byc trochę więcej, około 13 bar

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, ale masz jakieś inne problemy z silnikiem?

 

Jeżeli masz dobre spaliny to znaczy, że nie wypadają zapłony,

oleju nie bierze...

 

Może miernik ciśnienia był do bani?

 

Po co zmienić silnik?

 

Podczas mierzenia miałeś otwartą na max przepustnicę?

Ciśnienie mierzy się bez filtra powietrza.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ciśnienie takie jak ma być.

Jeśli będzie trochę większe lub trochę mniejsze (parę%) to nic się nie dzieje. Ważne żeby było równe na wszystkich cylindrach i silnik nie brał oleju.

Jeśli auto nie ma zadowalających osiągów i z tego co piszesz to zapłon masz w porządku, to szukaj powodu w układzie zsilania benzyną (lub gazem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam.

 

Odgrzewam kotleta.

 

Dziś mierzyłem ciśnienie sprężania u siebie w aucie i oto co mi wyszło...

 

Pomiar na ciepłym silniku(od pierwszego cylindra): 10.5, 12.75, 13, 13, 12.75, 13 [bar]. Zastanawia mnie to, że w serwisówce podane jest ciśnienie 10-11 barów. Przecież mój silnik na pewno ma nalatane już swoje i raczej nie powinien mieć wyników lepszych niż fabryka. Jak to w końcu jest z tym ciśnieniem?

 

Dodam jeszcze, że próbę olejową zrobiłem na 1 i 2 cylindrze(z lenistwa) i wyniki wyszły: 10.75 i 13 barów. Zmiana na 2 cylindrze praktycznie nie zauważalna, a 1 bez zmian, co sugerowało by zawory...

 

Mam też pytanie, czy gorsza kompresja na 1 cylindrze może powodować szarpanie na gazie(sekwencja) i nagłe spadki mocy na benzynie? Bo kable, palec i kopułkę mam nowe Bremi i świece naprawdę świeże NGK.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.