Skocz do zawartości

Pęknięta sprężyna zawieszenie S226A


Lendio

Rekomendowane odpowiedzi

Odgrzeje temat.

 

W skrocie (sterszczajac caly temat) - zmienilem orginalne sprezyny S226A na Eibach Pro Kit (dobrane pod moje auto) amory zostaly oryginalne z zawiechy S226A

 

Obecnie :

-Przeswit przod podobnie jak na S226A

-Tyl ok 1cm nizej niz na S226A(wizuanie bardziej siedzi co mi sie niepodoba) -liczylem, ze przod siadze wiecej, ale niesiadl

 

Niby CM, ale tyl jest zanisko. Biore pod uwage dwie opcje

1. na sam tyl zalozyc oryginalne S226A >? (co o tym myslicie ? przod Eibach Pro kit tyl S226A -tyl S226A -sa twardsze -jak to bedzie sie prowadzic ?

2. dystanse na tyl 1,5cm (kola bardziej wypelnia nadkola, ale odrazu napisze, ze lepsza by byla chyba opcja wyzej,

 

Ja mam na przodzie Kilen obniżający -35 teoretycznie a na tyle mpak sprężyny.

Nic złego się nie dzieje. Tylne sprężyny kilen tył był za nisko. Sprężyna kilen do mpak różni się długością (po za autem) jakieś 25mm -liczba zwoi i średnica takie same. Na aucie to jakieś 10-15mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mam na przodzie Kilen obniżający -35 teoretycznie a na tyle mpak sprężyny.

Nic złego się nie dzieje. Tylne sprężyny kilen tył był za nisko. Sprężyna kilen do mpak różni się długością (po za autem) jakieś 25mm -liczba zwoi i średnica takie same. Na aucie to jakieś 10-15mm.

Dzieki za info, ale kolega bad boy mi podrzucil fajny pomysl z tymi adapterami.

 

Jutro montaz dam znac co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptery zalozone.

 

Dzis totalny brak czasu na pomierzenie, ale optycznie widze juz roznice na plus (faktycznie wyglada na ok 1cm wyzej)

 

Jutro pomierze i bedzie porownanie (mam pomiary bez adaptera, mierze dokladnie w tym samym miejscu na prostej drodze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzone i faktycznie tyl wyzej o 1cm

Mierzone dokladnie w tym samym miejscu co wczesniej bez adapterow (czyli 100% pomiar poprawny)

 

Auto duzo lepiej wyglada :D polecam wszystkim z tym problemem.

 

Fotki mam slabe moze jak bedzie wiecej czasu zrobie lepsze (choc na samym fotkach az tak niewidac, ale w realu robi robote)

 

Dzieki koledze Bad boy problem rozwiazany :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Podsumowujac rok temu zmienilem sprezyny na Eibach pro kit

Na jesien zalozylem adaptery pod tylne sprezyny podnoszace o 1cm,

 

Dzis zrobilem zbieznosc i geometrie.

Prosze zerknijcie , czy wszystko gra (przednie prawe kolo przed i po geometri te same ustawienia kata pochylenia ? -1,06 czy wszystko tu gra ? )

Cala reszta korekty.

http://images66.fotosik.pl/762/3a9e289058948f97med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe gra, co mechanik ci powiedzial? Bo przeciez cos Ci powiedzial? NIe uwierze ze dal CI wydruk czerwony mowiac, ze wszystko jest ok.

Jezeli nie powiedzial Ci, to ja powiem ze na 99% masz zapieczony drazek i nie mogl go ruszyc.

Zapewne uslyszales, ze masz wymienic go na nowy i przyjechac na korekte, aczkolwiek drazek kosztuje wiec jak chcesz to masz jezdzic tak jak jest, ale auto bedzie scinac opone gdzie masz korekte -1,06, i zapewne bedzie troszke nerwowe na drodze ale bez przesady tez.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To duzy zaklad i z mechanikiem niemialem kontaktu a jedynie z gosciem z recepcji. Powiedzial, ze jest ok zaplacilem i pojechalem. W domu zaczalem sie przygladac wykresowi i mi to niepasowalo.

 

Pewnie masz racje bo siedzac w poczekalini widzialem swoje auto przez szybe. Byla taka akcja, ze poszly dymy spod auta i pozniej mialem informacje, ze musieli podgrzac cos palnikiem (pewne ten drazek co piszesz).

 

w tym temacie nikt sie nieodzywal, wiec podczepilem sie z pytaniem pod inny watek z geometria i tam kolega mi odpisal, ze j roznica katow przod jest w normie jaka przewiduje bmw.

 

zaklad ktory regulowal jest juz dla mnie spalony teraz po tej akcji. Niemam czasu, ale pasowalo by im wygarnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe gra, co mechanik ci powiedzial? Bo przeciez cos Ci powiedzial? NIe uwierze ze dal CI wydruk czerwony mowiac, ze wszystko jest ok.

Jezeli nie powiedzial Ci, to ja powiem ze na 99% masz zapieczony drazek i nie mogl go ruszyc.

Zapewne uslyszales, ze masz wymienic go na nowy i przyjechac na korekte, aczkolwiek drazek kosztuje wiec jak chcesz to masz jezdzic tak jak jest, ale auto bedzie scinac opone gdzie masz korekte -1,06, i zapewne bedzie troszke nerwowe na drodze ale bez przesady tez.

 

Który drążek?

Ja mam identycznie jak kolega z raportem i usłyszałem że aby to poprawić musiałby odkręcić całe zawieszenie na dole i je przesunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Witam. Ostatnio Pękala mi sprężyna e mojej/e 91 320d kupilem nowe sprężyny kilen bo niby najlepiej dopasowane do modelu i wersji silnikowej i po zamontowaniu przód poszedł do góry jakieś 4cm , nie wygląda to za ciekawie... Możecie mi powiedzieć jaki macie prześwit w swoich BMW przy standardowym zawieszeniu między blotnikiem i kołem bo ja w tym momencie przód 7cm a tym 3 cm . czy istnieje opcja że sprężyna się ułoży ? Dodam że na długość była identyczna co oryginalna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dzięki za ofertę ale już mam założony Eibach Pro Kit + adaptery na tył, ale po kolei wyjaśnię co i jak się odbyło. Ktoś będzie może szukał w przyszłości to sobie poczyta.

 

Dla mojego zawieszenia S266A miałem następujące opcje:

Klein za 240 złotych sztuka, czyli dwie za 480.

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/11069-kilen-sprezyna-zawieszenia,11-11069-0176-00188--11069~2KLN.aspx

Ori za 480 złotych sztuka, czyli 960. (!)

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/31336767377-oryginal-bmw,11-31336767377-FOEBMW-0-0-31336767377.aspx

Dlatego zdecydowałem się na Eibach Pro Kit 625 złotych.

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/e10-20-014-06-22-eibach-zestaw-zawieszenia-sprezyny-srubowe,11-E10~620~6014~606~622-0112-00189--E10~620~6014~606~622.aspx

i do tego adaptery na tył które lekko go podnoszą, 2x 34 = 68 złotych.

https://czescidobmw.pl/clientcatalogue/33536769473,23-1-0BMW-----33536769473.aspx

W warsztacie skasowali mnie 400 za założenie sprężyn i 150 za geometrię kół.

 

W sumie 1250 złotych. Myślę że to najlepsza opcja z możliwych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Już ogarnięte.

Tak na przyszłość dla potomnych: przy zawiasie m technik i s226a są takie same sprężyny (krótsze niż przy standardowym zawiasie)

dla 320d w manualu

oem BMW 31336767375

Kilen 11069

LESJÖFORS 4008478

lub coś tańszego

CS Germany 14.101.600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Mozesz, to prawie jak eibach pro kit. Musisz liczyc sie z tym ze jak amortyzatory sa w srednim stanie to szybciej sie zuzyja i tez bedziesz musial sie za nie zabrac. Wymien przy okazji odboje na m pakietowe i poduszkami tez warto sie zainteresowac zeby nie robic tego dwa razy. Nie zapomnij o geometrii :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.