Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

Po wymianie oleju i filtra, zauważyłem delikatny ubytek oleju, do tego rura wydechowa jest delikatnie okopcona na czarno i przy mocniejszym wciśnięciu gazu mam wrażenie ze trochę kopci. Przy sprawdzaniu poziomu oleju bardzo ciężko jest wyciągnąć bagnet, jakby był ,,zassany", przy ponownym włożeniu i wyciąganiu jest już tak jak być powinno czyli lekki opór bez siłowania się. Przy odkręceniu korka wlewu oleju podczas pracującego silnika wydobywa się ,,dymek".


Czy te objawy mogą świadczyć o zapchanej odmie? Jeśli tak to czy wystarczy wymiana filterka w separatorze czy lepiej jest kupić cały separator nowy? I jaki separator/filterek najlepiej założyć- oryginał czy może być zamiennik? jeśli tak to jaki? Proszę doradźcie jeśli przerabialiście ten temat.


A jeśli to nie odma/separator to o czym mogą świadczyć te objawy?


Jeśli coś pokręciłem z nazwami to wybaczcie :)


Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do komentowania.

Opublikowano
Ja do swojego przedliftowego założyłem odmę z E60, pasuje bez problemu, koszt chyba 160pln. Spróbuj na razie jeździć z lekko wyciągniętym bagnetem w celu odpowietrzania silnika. W e39 benzynie tak się nie da, bo obroty wariują ( nie wiem jak w 530d), ale np. w jumperze 2,8hdi bagnet w takim wypadku sam się podnosi.
Opublikowano
Witam serdecznie!

Po wymianie oleju i filtra, zauważyłem delikatny ubytek oleju, do tego rura wydechowa jest delikatnie okopcona na czarno i przy mocniejszym wciśnięciu gazu mam wrażenie ze trochę kopci. Przy sprawdzaniu poziomu oleju bardzo ciężko jest wyciągnąć bagnet, jakby był ,,zassany", przy ponownym włożeniu i wyciąganiu jest już tak jak być powinno czyli lekki opór bez siłowania się. Przy odkręceniu korka wlewu oleju podczas pracującego silnika wydobywa się ,,dymek".


Czy te objawy mogą świadczyć o zapchanej odmie? Jeśli tak to czy wystarczy wymiana filterka w separatorze czy lepiej jest kupić cały separator nowy? I jaki separator/filterek najlepiej założyć- oryginał czy może być zamiennik? jeśli tak to jaki? Proszę doradźcie jeśli przerabialiście ten temat.


A jeśli to nie odma/separator to o czym mogą świadczyć te objawy?


Jeśli coś pokręciłem z nazwami to wybaczcie :)


Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do komentowania.

Odma odpowiada za odpowietrzenie układu korbowego. Jeśli jest zapchana to to wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowej i wypycha go w miejscach najsłabszych - uszczelki, bagnet itp.


To, że bagnet ciężko się wyjmuje za pierwszym razem to normalne - u mnie też tak jest i było tak od czasu kiedy kupiłem auto (miało wtedy 5 lat). Po prostu uszczelka ciasno trzyma i jak się wyciąga bagnet co chwilę to wychodzi on lekko. Jak się go zostawi na jakiś czas nieruszany to przy pierwszym razie ciężej wychodzi. Inna sprawa, że wskazania bagnetu w e39 są - powiedzmy delikatnie - mało precyzyjne i żeby tą precyzję zwiększyć to trzeba pomiar robić ze 3-4 razy a przed wyjęciem bagnetu obrócić go przynajmniej o 360 stopni.


Co do wymiany odmy to mój mechanik powiedział tak - jak jest filterek szmaciany/gąbkowy to nie kombinuj z odmami z e60 bo nigdy nie wiesz czy wymyjesz to dokładnie a tak - wymieniasz filterek na nowy i masz 1000% pewności, że zakładasz idealnie czysty. Generalnie filterek zmienia się co 2-gą, 3-cią wymianę oleju. Obudowę można wymieniać np co 6-7 zmian oleju ale jeśli nie widać aby w jej okolicy było coś opocone olejem to nie ma jakiejś większej potrzeby wymiany obudowy. Ja podszedłem do tematu tak, że po kupnie auta kupiłem cały komplet odmy - obudwa, uszczelki + filterek i zamontowałem bo nie wiem kiedy to było wcześniej wymieniane. Teraz zmieniam sam filtr. Ważne, żeby wraz z filterkeim zakładać nowe uszczelki bo niektórzy potrafią obejrzeć stare i stwierdzić "jak nie rozerwana to po co nowe".


Dymek z korka wlewu oleju też jest raczej normą - zwłaszcza teraz kiedy jest chłodniej na dworze i po prostu różnica temepratur powoduje, że ciepło paruje po otwarciu korka. Oczywiście - jakby leciał z tego nie wiadomo jak spory dym to jest to powód do zbadania.


Ubytki oleju to też dość normalny objaw o ile nie jest to jakiś kosmicznie wielki ubytek. U mnie od wymiany do wymiany (zmieniam mniej więcej co 15-17 tys km) ubywa maksymalnie pół miarki na bagnecie (raz czy dwa razy tak było) - z reguły 1/4 miarki (po zalaniu oleju prawie pod maxa na miarce). Jak miałem rozszczelnioną chłodniczkę oleju/płynu chłodzącego (olej pojawiał mi się w płynie chłodniczym) i zaczęły też puszczać uszczelki w podstawie filtra oleju to zdarzyło mi się, że oleju ubyło mi praktycznie do poziomu minimum na bagnecie. Po wymianie chłodniczki + obu uszczelek podstawy filtra oleju wszystko wróciło do normy - płyn chłodzący czysty a oleju nie ubywa więcej jak 1/4-1/2 miarki na bagnecie.


Kopcenie na czarno z rury wydechowej to oznaka zaburzonej mieszanki paliwo-powietrze. Albo zła (za dużo lub za mało) jest dawka paliwa (przyczyna w układzie paliwowym - komp źle steruje lub np wtryski już leją) lub zła ilość powietrza (nieszczelny układ dolotowy powietrza lub przepływomierz nie jest już sprawny w 100% i mierzy źle, przez co komputer dobiera niewłaściwą dawkę paliwa). Jeśli z rury zakopci ale takim półprzezroczystym dymem (widoczny najbardziej wieczorem w światłach aut z tyłu) to jest to normalne dla diesla - zwłaszcza, że w e39 DPF był w fazie wyposażenia dodatkowego i mało kto to montował więc e39 miało większą tendencję do lekkiego kopcenia/wyrzucania sadzy z wydechu niż np e60 z DPFem.

U mnie po zmianie turbiny na wydajniejszą (z e60 525d) oraz mocniejszym programie kopcenie przy mocniejszym ruszaniu minimalnie się zwiększyło ale nie jest to kopcenie na czarno - wylatuje półprzezroczysty dym i to przeważnie w momencie kiedy ze stosunkowo niskich obrotów silnik się podnosi lub jest już wkręcony na wysokie obroty (około 3500-4000 tys) gdy osiąga swoją nominalną max moc.

Pzdr.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Dziekuje kolego Monolito77 za tak obszerny opis, informacje ktore podales bardzo mi sie przydadza i rozwialy niektore watpliwosci. Pozdrawiam serdecznie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.