Skocz do zawartości

Doposażanie w kierownicę multifunkcyjną e90


Andalo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 rok później...

Mam problem z wydawałoby się z prostym doposażeniem w kierownicę multifunkcyjną. Po przeczytaniu kilku postów na temat tego doposażenia zabrałem się do zmian. Kupiłem kierownice (nie sportowa) taka była tylko zwykła po sprawdzeniu okazało się że jest sama taśma bez pinów Ok - kupiłem całego pająka czyli manetki (wycieraczki, kierunki) razem z taśmą która posiadała piny. Oczywiście wszystko jak to zrobić dowiedziałem się na forum ale problem który się pojawił nigdzie nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi.

Po złożeniu wszystkiego do kupy na innych częściach, kierownica ruszyła czyli przyciski działają i jest podświetlona czyli nic nie trzeba kodować do chwili kiedy odpaliłem auto. Od razu na BC wywaliło na żółto DTC, hamulec (oczywiście brak abs) i jeszcze info o niskim ciśnieniu w oponach. Znajomy próbował wykasować błąd ale odrazu wracał. Wróciłem do poprzedniego rozwiązania i wszystko wróciło do normy bez błedów. O co chodzi - czy część którą kupiłem jest uszkodzona czy jednak trzeba coś adaptować-kodować . Musze mieć pewność żeby jechać i zamienić części na sprawne w ostateczności oddać. Jeszcze raz o co chodzi ??? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Mam problem z wydawałoby się z prostym doposażeniem w kierownicę multifunkcyjną. Po przeczytaniu kilku postów na temat tego doposażenia zabrałem się do zmian. Kupiłem kierownice (nie sportowa) taka była tylko zwykła po sprawdzeniu okazało się że jest sama taśma bez pinów Ok - kupiłem całego pająka czyli manetki (wycieraczki, kierunki) razem z taśmą która posiadała piny. Oczywiście wszystko jak to zrobić dowiedziałem się na forum ale problem który się pojawił nigdzie nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi.

Po złożeniu wszystkiego do kupy na innych częściach, kierownica ruszyła czyli przyciski działają i jest podświetlona czyli nic nie trzeba kodować do chwili kiedy odpaliłem auto. Od razu na BC wywaliło na żółto DTC, hamulec (oczywiście brak abs) i jeszcze info o niskim ciśnieniu w oponach. Znajomy próbował wykasować błąd ale odrazu wracał. Wróciłem do poprzedniego rozwiązania i wszystko wróciło do normy bez błedów. O co chodzi - czy część którą kupiłem jest uszkodzona czy jednak trzeba coś adaptować-kodować . Musze mieć pewność żeby jechać i zamienić części na sprawne w ostateczności oddać. Jeszcze raz o co chodzi ??? :roll:

Centrum sterowania kierownicy oraz taśma muszą być odpowiednie pod Twoje auto.

 

Po montażu konieczne jest kodowanie oraz ustawienie kąta skrętu kierownicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Już nie długo :norty:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, dokładnie jak piszesz i dokładnie to samo wymieniłem. Kalibracja jest łatwa, kodowania jeszcze nie rozszyfrowałem.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super by było, tylko co trzeba zgrać i czym jakie pliki bo ja jestem zielony w tym. Poprosiłbym znajomego który by to ogarnął :D (w ostatnim czasie robiłem te przekładki tyle razy że mam to opanowane całość w 9 min i 06 sek :D )

Teraz doczytałem że robi się przez TEAMVIEWER hmmm trzeba będzie popytać jednak nadal schody schody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam

Tak jak w temacie dołożyłem taśmę i dokupiłem blendę z przyciskami na kierownicy .Zainstalowałem i w kodowałem VO s249 do CAS i NFRM ale kiera nie ożyła .

NIe wymieniałem centrum ale mam tempomat w orginale więc pytanie czy jest szansa że to zadziala czy trzeba wymienić centrum ? Moje auto A275351 .

Bedę wdzięczny za podpowiedzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na realOEM. to SZL jest takie samo jak dla multifunkcji jak i bez multifunkcji .Mam też w orginale czujnik deszczu ,tempomat .Może wystarczy przekodować SZL pustym plikiem MAN ?

Po podłaczeniu na Guzikach w kierownicy niema podświetlenia .

 

Dla samochodów z

Czujnik deszczu

i

Tempomat

i

Wielofunkcyjność dla kierownicy

i

Adaptive Cruise Control = Nie

i

Regulacja prędkości z funkcją hamowania = Nie

Zest.napr. elementów optycznych SZL

UWAGA!

Do samochodów z datą produkcji do

31.10.2008 przed zamówieniem

centrum sterowania kolumny kierownicy

należy zwrócić uwagę na czynność PuMA

28753830 i instrukcję naprawczą

REP-61 31 009.

S521A=Tak

 

S540A=Tak

 

S249A=Tak

 

S541A=Nie

 

S544A=Nie

01 Centrum sterowania kolumny kierownicy 1 12/2004 61319123043 $573.14

Dla samochodów z

Czujnik deszczu

i

Tempomat

i

Wielofunkcyjność dla kierownicy = Nie

i

Adaptive Cruise Control = Nie

i

Regulacja prędkości z funkcją hamowania = Nie

Zest.napr. elementów optycznych SZL

UWAGA!

Do samochodów z datą produkcji do

31.10.2008 przed zamówieniem

centrum sterowania kolumny kierownicy

należy zwrócić uwagę na czynność PuMA

28753830 i instrukcję naprawczą

REP-61 31 009.

S521A=Tak

 

S540A=Tak

 

S249A=Nie

 

S541A=Nie

 

S544A=Nie

 

01 Centrum sterowania kolumny kierownicy 1 12/2004 61319123043 $573.14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moduł SZL powinien być widoczny w zestawieniu modułów . http://vlep.pl/vwg493.jpg .

Jesli go niema to co zrobić aby był i aby zakodować multifunkcję. Czy w każdym samochodzie (bmw e90/91)jest moduł SZL ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

W przypadku serii E9xx moduł SZL nie jest widoczny na liście modułów i go nie kodujesz.

 

Jaką wersję przycisków do kierownicy kupiłeś ? LCI czy pre-LCI ?

 

Przy załozeniu, ze kupiłeś właściwy sprzęgacz taśmowy oraz odpowiednie przyciski multifunkcji, kodujesz DSC (ono odpowiada za centrum sterowania kierownicy, tempomat i multifunkcję) i kalibrujesz ponownie czujnik skrętu koła kierownicy...i musi działać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem pogrzebać w aucie i udało mi przeczytać jaki mam moduł .Mój moduł SZL ma taki numer LZ 9 123 039-02 Pytanie czy da się zakodować do multi funkcji (jest to mój moduł oryginalny w którym mam oryginalny tempomat ,czujnik deszczu ) ?

Taśma jest dołożona o numerach 6 989 557-02 i z nią była multifunkcja )

Mam jeszcze możliwość wymiany na SZL na LZ 90123 035-03 lub LZ9 123 042-05(bez czujnika deszczu, tempomat, mf ---> 61319123042) jeśli trzeba będzie wymienić ale nie wiem czy podejdą ale to w ostateczności .

Czy ktoś powie mi jak sprawdzić i po jakim nr. czy dana część będzie pasować do auta.

Edytowane przez sebal7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SZL musi obsługiwać MFL, inaczej kodowanie nic nie da. Ogólnie mulifunkcja działa nawet bez kodowania, przynajmniej tak miałem w E87, podłaczyłem i od razu działało. Mimo to zakodowałem dla świętego spokoju.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie zadziałała ,nawet podświetlanie nie działa multifunkcji .

Najgorsze że w etk nie mogę znaleźć czy mój moduł obsługuje multifunkcję LZ 9 123 039-02

Taśma jest dołożona o numerach 6 989 557-02 i z nią była multifunkcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale niema czujnika deszczu (czy da radę w kodować czujnik deszczu )

Tyle wyczytałem na hiszpańskim forum

bez czujnika deszczu, tempomat, mf ---> 61319123042 z czujnikiem deszczu, tempomat, mf ---> 61319123043 z czujnikiem deszczu i tempomat ---> 61319123039 itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto posiada czujnik deszczu i tempomat w orginale ma szl 61319123039-02

Pytanie jesli wymienie SZl na 61319123042 -05 do tego jest też taśma 6 989 557-02 i multifunkcja(przyciski) .Z innego forum dowiedziałem się że 123042 nie ma czujnika deszczu a ja go posiadam w swoim aucie to czy da radę wkodować czy jest tak samo jak z multifunkcją że nie bedzie dzialać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.