Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wydaje mi sie ze coraz słabiej doładowuje mi turbo. (Nie sprawdzalem na kompie). Szczegolnie na niskich biegach

w zwiazku z tym chciałbym wymienic elektrozaworek od turbo. Po tylu latach ma juz prawo nie dzialac dobrze.

Pytanko czy PIERBURG 7.22796.01.0 bedzie dobry do 320Cd poliftowego 150 Koni ? Czy lepiej kupic orginał?

Druga sprawa czy to prawda ze przedliftem elektrozaworki od turbo i egr były identyczne a polifcie byly juz inne?

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Pytanie czy go W ogóle masz bo możesz już mieć sterowanie turbo elektroniczne ? Komputer to podstawa bo będziesz wymieniał w ciemno
Opublikowano
mam na stoprocent bo widzialem jak wymienialem wszystkie podcisnienia. Turbo i egr tez mam. Warto czyscic te filterki czy gowno to daje?
Opublikowano

jak kiedyś to czyściłem w przedlifcie to pomogło trochę.

 

na pewno nie zaszkodzi wyczyścić.

 

ale zanim zaczniesz wymieniać to diagnoza pod komputerem :P skąd wniosek że to zaworek ? a nie zapieczona geometria ? albo uszkodzony przepływomierz ?

szukam
Opublikowano

Ogolnie auto jedzie niezle. Silnik przyspiesza rowno ale mam wrazenie ze od dolu slabiej niz wczesniej. W miedyz czasie powymienialem kilka gratow wiec mozna je spokojnie wykluczyc.

- Nowy Intercooler NRF - identyczny z orginalem

- Nowe podcisnienia na wezach paliwowych Gates

- Nowe uszczelki pompy vacum

- Nowe swiece zarowe Beru i regenerowany sterownik swiec od kolegi z tego forum

- Nowa cała odma z uszczelkami Ori Bmw - nie wiedzialem kiedy byla wymieniana

- Kolektor umyty podcisnieniem chemia + Nowe uszczelki Elring

- Nowe kolo pasowe Corteco + paski Conti

 

Generalnie zalezy mi zeby auto jezdzilo jak najlepiej to mozliwe na serii. Nie mam wiekszego problemu z wymiana czesci na nowke jesli przyniesie to porzadany efekt.

Co do przeplywki to wydawalo mi sie ze jej nieprawidlowe dzialanie objawia sie nierowna praca silnika? Przynajmniej na moj rozum dawki nie sa idealne wiec silnik pracuje jak chce. U mnie tego niema. Czy na kompie pokaze w jakis sposob wydajnosc tego elektrozaworka czy tylko tyle ze jest sprawny lub nie? Kolejnym punktem mozebyc gruszka od turbo czytalem ze po latach potrafia sie rozsypac. Nie chce wydawac kasy na podlaczenie do kompa jesli niema szans zeby cos wykazalo.

Opublikowano

czyli wolisz wydać kase w ciemno na częsci które są być może sprawne ? brzmi logicznie :)

 

podpowiem Ci że kabel do komputera kosztuje 60zł a oprogramowanie do BMW jest dostepne "za darmo" :)

 

uszkodzony przepływomierz nie powoduje dziwnej pracy silnika. Jeśli źle mierzy powietrze to źle steruje paliwem przy odpowiednich obrotach i są braki mocy.

Jesli masz źle sterowaną turbinę (gruszka, geometria, zaworek) to może być przeładowanie albo niedoładowanie i stąd braki mocy, może na niskich obrotach za bardzo otwiera geometrie albo nie rusza jej wcale.

 

Do tego na kompie sprawdzisz w jakim stanie są wtryski, sprawdzisz ciśnienie doładowania (czyli ile i na jakich obrotach pompuje turbo), sprawdzisz ile mierzy przepływomierz. To wszystko plus osoba która posiada wiedze jak to odczytać i co to oznacza daje 99% szansy na znalezienie usterki. Ale to musi byc osoba która wie co oznacza ciśnienie doładowania, wie ile powinien mierzyć przepływomierz i jak patrzeć na te różne tabelki i wykresy. No i robi się to podczas jazdy dlatego raczej laptop.

 

ja bym jednak wolał wiedzieć co jest zepsute zamiast wymieniać na oko. Zobacz zaworek od EGR, jak taki sam to podmień. Wyczyścić też możesz może akurat poprawisz coś ale lepiej diagnozować niż działać po omacku.

szukam
Opublikowano

Rzeczy ktore wymienilem do tej pory wymienic musialem lub robilem przy okazji rozbierania czego innego. Wiec do tej pory napewno nie wydalem tej kasy dla jaj ;) Jestem zdania ze predzej czy pozniej stare czesci i tak jeb.ą

Ale masz racje dzialam po omacku lepiej podjade na tego kompa do swojego mechanika od bmw. Sam moge kupic kabel i sciagnac soft ale co z tego jak nie wiem jakie powinnybyc wartosci.

Opublikowano
Forum poczytasz i się nauczysz co i jak. Kabel podstawa. Zwraca się przy pierwszym podłączeniu bo mechanik pewnie 50-100zl za podpięcie zawoła
szukam
Opublikowano
Co do programu impa to nie ma nic trudnego w diagnostyce tylko dobra interpretacja jak sam nie dasz rady ktoś z forum napewno pomoze :cool2:

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano

I to lubie konkretna bezinteresowna pomoc :) gdzie indziej to by opierdolili i zbanowali ;))

A tak serio to gdzie najlepiej kupic taki kabel zeby napewno dzialal i skad sciagnac soft zeby pasowal do e46 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też mam od viakena, dobre 4 lata i działa ok, tylko ostatnio słyszałem, że różnie u niego bywa z jakością, ale to tylko chyba 2 opinie :wink: z kablami jest trochę loterii, może taki za 40,- działać a "wypasiony" (choć taki sam..) za 100,- może być uszkodzony, praktycznie wszystko składają małe chińskie rączki a jak wiadomo z jakością bywa wtedy różnie :8) możesz wybrać jaki kolwiek po wpisaniu w alledrogo czy Google "interfejs bmw inpa" za 40-80,- i będzie odpowiedni a czy sprawny dowiesz się jak go podłączysz do auta po zainstalowaniu oprogramowania :cool2:

Odnośnie problemu teraz..Jak wygląda egr w środku? Nie zacina się? Próbowałeś go rozruszać? Przetworniki ciśnienia turbiny i egr są takie same i możesz je zamienić jak najbardziej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zamowilem ten od Viakena. w razie problemow bede was meczył :D

Egr czyscilem 2 razy w ciagu jednego roku jak mam auto. Nie gmerałem Przy nim za duzo bałem sie uszkodzic. Wiem tylko tyle ze przy odpietym podcisnieniu od egra wywala u mnie check. Fizycznie nie sprawdzalem czy tloczek pracuje.

Opublikowano

no przy nowszym silniku odpięcie egr powoduje check :) pewnie jak odpinałeś EGR to też się w pamieci zapisał bład za duzej masy powietrza na wolnych obrotach ale to przez odpiecie EGR.

 

 

przy starym dieslu m47 można było odpinać.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi o normę emisji spalin, w m47n/m57n euro3 też można odpiąć egr i check'a nie będzie, tylko błąd w sterowniku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Niestety Panowie "check egr-owy" w M47XXX Eu3 może być w zależności od daty produkcji samochodu/wersji oprogramowania DDE.

 

HawkGDA

Miej na uwadze, że w uproszczeniu zapisany "błąd egr-a" nie zawsze jest związany z niesprawnością egr-a albo jego podciśnieniowego sterowania.

Opublikowano

Ok ludziska dostalem przesylke z kabelkiem i plytka na ktorej sa sterowniki i spolszczenie INPY. Natomiast niema inpy.

Rozumiem ze szukac na chomiku? Jaka wersja najlepiej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz pobrać z mojego, na pewno działa - maniek98hl.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Bardzo Ci dziekuje. Wszystko poinstalowalem tak jak byc powinno dodalem wpis do rejestru . w podsumowaniu pokazywalo mi ze wszystko ustawiłem ok.

Producent kabelka ustalil ze ma dzialac na porcie com2 i taki ustawilem. Po podlaczeniu do lapka w inpie pokazuje battery Włączana i zapłon wlączony. wiec teoretycznie wszystko oki.

 

Niestety po wybraniu e46 i jakichkolwiek modułow / czesci wyskakuje bląd skrypt. Rozumiem ze kabelek jest do wywalenia?

Opublikowano

Nie nie, z instalacją impy nie jest tak łatwo ja się meczylem kilka dni a maniek21112 zrobil to w 5 minut.

Pamiętaj ze przy połączeniu się auto<->laptop stacyjka przekrecona w pozycjie 2 bądź opalone auto.

Jak pobierales od manka to tam masz chyba gotowa bez instalacji powinien dzialac

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano

pominalem jedna rzecz. W ustawieniach kabelka zmienia sie opoznienie na 1? ja mam orginalnie 16. czy przez to moze nie dzialac?

Druga sprawa nie widze swojego silnika N47N ? Jaki wy wybieranie w inpie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wybierasz m47 new (silnik masz m47n) i powinno hulać jak zrobiłeś wszystko zgodnie z instrukcją. Sterowniki kabla oczywiście prawidłowo zainstalowane?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wybieralem juz M47 i M47 new oba nie dziallay. Sterowniki tez zainstalowane prawidlowo. Moze to opoznienie jest winne. Sprawdze w poniedzialek. Stara bateria w laptopie jak na zlosc padla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.