Skocz do zawartości

[320i] syf na filtrze oleju.


MisiekUKP

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, jakiś czas temu pisałem o błędzie P0366 (czujnik położenia wałka rozrządu). Pojechałem do serwisu. okazało się że na sitku na czujnikach zebrały się poprochy/opiłki przez co czujki zbzikował. Serwis polecił zacząć od przepłukani silnika olejem.

 

Przy wymianie oleju okazało się że filtr jest mega zasyfiały. To nie są opiłki, tylko takie jakby czarne błoto.

https://photos.app.goo.gl/koLgqZWL41nggOUK2

koLgqZWL41nggOUK2

https://photos.app.goo.gl/TnVkCQ95OCG0vcmE2

 

Na czujniku wygląda to tak:

https://photos.app.goo.gl/Lq0WhbTAEQqyo3dH2

Lq0WhbTAEQqyo3dH2

 

Po wymianie oleju i filtra, błąd znów wyskoczył.

 

skąd ten brud?

 

Czy robić płukankę chemią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro w filtrze było tyle dziadostwa, to w silniku jest go jeszcze więcej.

Po mojemu, to miska olejowa i pokrywa zaworów do zdjęcia i czyszczenie syfu, który tam zalega.

Po ręcznym czyszczeniu tego dziadostwa, wlewasz jakiegoś taniego oleju, wymieniasz filtr i robisz niewielki przebieg, wlewasz płukankę i zlewasz olej.

Potem nowy właściwy olej + filtr i może jakoś to będzie.

Są według mnie dwie opcje.

Albo silnik został zalany jakimś moto doctorem, albo poprzedni właściciel przeciągał w czasie wymiany oleju, który po prostu już nie dawał rady zbierać syfu i są teraz tego efekty.

To co pokazujesz, to nie żaden czujnik, tylko elektrozawór regulujący przepływ oleju w vanosie.

Jego też trzeba wyczyścić w środku.

Jeśli po czyszczeniu elektrozaworów dalej będzie wywalał błąd konkretnego wałka, to zrób dwie podmianki.

1- zamień miejscami elektrozawory vanosów.

2 -zamień miejscami czujniki położenia wałków.

Gdy błędy się przeniosą, masz jasną odpowiedź, która część jest do wymiany.

Gorzej jeśli nic się nie mieni - wtedy jest opcja uszkodzenia nastawnika vanosa albo i rozciągniętego łańcuszka rozrządu, który powoduje rozjazd faz rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za porady, w poniedziałek zrobię płukankę i wymienię olej.

 

Czujniki podmieniałem między sobą i jest to samo. Zamienię jeszcze z czujnikami od kolegi bmki i zobaczymy wtedy.

 

Ogólnie to samego rozrządu nie słychać ale czasami przy odpaleniu jest taki dziwny dzwięk przez 2-3 sekundy jakby coś było rozregulowane i sie ustawia. Czy dobrze myśle że to przez ten błąd i czujnik może źle ustawiać sie valvetronic?

 

Sprawdzałem śrubokrętem przez wlew oleju jak jest napięty łańcuch. I mogłem nim swobodnie poruszać więc chyba nie jest zbyt napięty..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napięcia łańcucha nie sprawdza się przez korek, ale mimo to jest on tam właśnie napięty, nie jak u Ciebie. Zamień jeszcze czujniki wałków rozrządu. Jaki masz przebieg? Wiesz coś o wymianie rozrządu w historii auta?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 200tys udokumentowany, o tym czy był wymieniany rozrząd nie mam pojęcia. Czujniki zamieniałem między sobą ale nic nie pomogło.

 

Wczoraj zrobiłem płukankę i na początku silnik pracował ładnie lecz po kilku minutach zaczął szarpać i mocno stracił moc że ledwo co wróciłem 1km. Czy wypłukany nagar mógł coś nabałaganić w silniku? czy to kwestia tego że wymieniałem między sobą i czyściłem czujniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie oleju okazało się że filtr jest mega zasyfiały. To nie są opiłki, tylko takie jakby czarne błoto.
o tym czy był wymieniany rozrząd nie mam pojęcia
Sprawdzałem śrubokrętem przez wlew oleju jak jest napięty łańcuch. I mogłem nim swobodnie poruszać więc chyba nie jest zbyt napięty..
Dodam że czasami przy odpalaniu słychać dziwny dzwięk ale wydaje mi sie że to przez zapchany czujnik który źle steruje zmienną fazą rozrządu.
zaczął szarpać i mocno stracił moc że ledwo co wróciłem 1km.

 

Oddaj to auto do serwisuj zajmującego się BMW na fachową diagnostykę i naprawę.

Sam z braku wystarczającej wiedzy stracisz nerwy, czas i jeszcze pewnie kasę, próbując dojść na własną rękę co jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.