Skocz do zawartości

530d zmiana oleju, kontrolka ciśnienia oleju po odpaleniu.


dbdgonzo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zbliża się wymiana oleju i szukam porady odnośnie tego co zalać.

Auto jeździ na 10w40 Varvoline MaxLife, taki polecił mi ''mechanik''.

było to 3 wymiany oleju temu. Czasem po odpaleniu widzę, że kontrolka ciśnienia oleju pali się przez 1-2 sekundy, bez różnicy ciepły/zimy.

Chcę zejść na 5w30 /40, ale boję się, że zrobi się sito z silnika.

Obecnie brak większych wycieków, jedynie zapocenie pokrywy zaworów.

 

Bać się tej kontrolki czy jeździć dalej? zmieniać olej na 5 czy zostać przy obecnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bzdura..rozwalić silnik przez prawidłowy olej? :duh: mity to Ty niestety powielasz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobre masz obawy,po co zmieniać skoro nic sie nie dziej.Zostaw 10w i regularnie wymieniaj to nic złego sie nie stanie typu "zamulony silnik od środka" jak to na forum mity krążą,lepiej zostać na 10w niż zmienić na 5w i robić silnik za chwile.

Tak z ciekawości: Jaki Kolego lejesz olej do swojego M52 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura..rozwalić silnik przez prawidłowy olej? :duh: mity to Ty niestety powielasz.

Prawidłowy olej lać ok.Ale przejście z 10w na 5w wypłucze silnik i w mniejszym lub wiekszym stopniu go rozszczelni.Dowiedz sie troche o właściwościach olei bo zmiana lepkości oleju powinna iść 0-5-10-15 a nie odwrotnie.

Ja mam 5w bo wiem że taki był lany,gdybym wiedział ze jest 10w to zalałbym taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale przejście z 10w na 5w wypłucze silnik i w mniejszym lub wiekszym stopniu go rozszczelni.

Wypłucze ten syf, który nazbierał się przy 10w i nic się nie rozszczelni. Uszczelki jak są stare i twarde to wymienia się i po temacie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura..rozwalić silnik przez prawidłowy olej? :duh: mity to Ty niestety powielasz.

Prawidłowy olej lać ok.Ale przejście z 10w na 5w wypłucze silnik i w mniejszym lub wiekszym stopniu go rozszczelni.Dowiedz sie troche o właściwościach olei bo zmiana lepkości oleju powinna iść 0-5-10-15 a nie odwrotnie.

Ja mam 5w bo wiem że taki był lany,gdybym wiedział ze jest 10w to zalałbym taki sam.

Nie powielaj głupich teorii bo to co piszesz tylko może komuś zaszkodzić.

 

Jeśli ktoś zamulil specjalnie silnik 15w i motodoktorem na sprzedaż to prawdą jest, że będzie po silniku. Ale nie pisz ze ma zostać przy 10w "bo tak"

 

Napisz może co się rozszczelni w silniku. Bo jestem bardzo ciekawy.

 

Ost w moim Oplu zmieniałem z 10w na 5w. Niewiarygodne ale mam jeszcze silnik. Jeszcze go nie remontuje. A poprzednik lał 7lat 10w40. Przejechane już 9tys. Nawet jeszcze pali i ma kompresję :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam m62 V8 silnik chodzil na 10w40 przeszedlem na 5w40 i nic sie nie rozszczelnilo nie pobiera wiecej oleju.Ogolnie trzeba sie zastanowic co oznaczaja te cyfry a wiec 5w to gestosc oleju na zimnym silniku czyli 5w bedzie rzadszy od 10w na zimnym silniku czyli 5w szybciej sie dostaje do zakamarkow silnika i lepsze jest smarowanie na zimnym i rozruch.Druga cyfra oznacza gestosc oleju na rozgrzanym silniku czyli mamy 40 ja tu nie przechodzilem na rzadszy gdyz na moja jazde nie ma potrzeby.I nie wiem czy tutaj lepiej nie kombinowac.Takze przejscie z 10w na 5w jak najbardziej wplynie pozytywnie silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oooooo ja głupi... Zamiast wymieniać chłodniczkę oleju/płynu chłodniczego i zmieniać uszczelki przy podstawie filtra oleju na nowe mogłem przecież zalać zamiast oleju 5W jakiś 10 albo nawet 20W - ale bym był do przodu z "pinionżkiem". :mrgreen:

Też mnie czasem rozbrajają te teorie, że jak się zaleje rzadszy olej to się rozszczelni silnik i w ogóle będzie z niego lało jak z durszlaka. Do silnika powinno się zalewać taki olej, jaki jest zalecany fabrycznie. M57 powinien mieć 0w lub 5W. Druga cyfra nie jest aż tak bardzo istotna. W naszym klimacie minimalnie lepsze będzie 40 ale nie jest to aż tak duża różnica by obawiać się wersji 30.

Pytanie - po co ktoś taki silnik zalewał olejem 10W...? Może zaczęły się jakieś pierwsze zapocenia to postanowiono to "uszczelnić"...

...gęstszym olejem. :norty:

Skoro M57 ma jakieś pierwsze zapocenia to po prostu trzeba wymienić odpowiedzialne za to uszczelnienia zamiast zabierać się za zagęszczanie oleju. Ot i cała filozofia....

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.