Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Jestem posiadaczem BMW E46 2.0d z 2004r w wersji sedan. Na wiosne planuje wykonać demontaż silnika oraz kompleksowy przegląd silnika oraz pozostałych podzespołów. Auto posiadam od 4 lat, i czas najwyższy zrobić coś więcej niz tylko systematyczną wymianę płynów oraz części. Stad też rodzi się moje pytanie do Was - bardziej doświadczonych klubowiczów. Na co zwrócić uwagę i co wymienić w moim motorze przy okazji wyciągnięcia silnika. Sama operacja z wyciaganiem silnika nie jest bezpodstawna, musze wymienić uszczelkę pod pokrywa zaworów, zdemontować klapki kolektora itp.

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i wskazówki. :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli wyciągasz cały silnik to pomyślałbym o sprzęgle, jeśli Ty nie robiłeś i masz już powyżej 200kkm, to warto przy okazji ogarnąć, razem z dwumasą.

Nie wiem jaki to dokładnie silnik, ale w przypadku starszej generacji, warto zrzucić miskę i sprawdzić panewki, bo lubiły się obracać.

W przypadku nowszego N47 koniecznie zrobić rozrząd (tylko nie wiem czy N47 w ogóle wychodziły w e46).

Ja bym za dużo na siłę nie wymyślał, bo co za dużo to niezdrowo...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
N47 to wyszedł chyba w 2007 także nie w E46. Po co wyciągać silnik dotych robót co pisałeś? Chyba że tak dla sportu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też mnie to zastanawia :roll: dopisz 320d do tytułu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

żeby wyjąć klapki czy wymienić uszczelkę nie musisz nic wyjmować.

 

jak wyjmiesz silnik mimo wszystko to uszczelniacz na wale z przodu i z tyłu, koło pasowe może domagać się wymiany, wszelkie paski i rolki z przodu do inspekcji, do kontroli rozrusznik i alternator.

 

olej w skrzyni, sprzęgło, uszczelniacze skrzyni, mycie kolektora z sadzy, czyszczenie EGR. Sprawdziłbym korekcje przed wyjęciem wtrysków (trzeba żeby wymienić uszczelkę dekla) i jeśli któryś słaby to od razu do regeneracji.

 

Jak zaczniesz montować to nowe poduszki silnika, nawet jeśli twoje są całe to nie znaczy że są sprawne uwierz mi :D wymiana poduszek w dieslu powoduje duży uśmiech :)

szukam
Opublikowano

Witajcie

 

Chce wyciągnąć silnik aby właśnie dokonać tych wszystkich kontroli oraz wymian. Wymiana uszczelki pod pokrywa zaworów oraz klapki kolektora to najprostsze z rzeczy które chce zrobić i faktycznie nie musiał bym zdemontować silnika chcąc zrobic tylko to :wink: zauważyłem spory wyciek z tylu silnika oraz od strony filtra powietrza.. :cry: auto stoi w garażu a pod nim plamy oleju.

I w sumie mam jeszcze jeden problem nie związany w reszta z silnikiem - a mianowicie, podczas hamowania czuje bicie na prawym przednim kole. Bicie jest tak mocne ze kierownica także zaczyna się ruszać. Czy ktoś z Was miał już do czynienia z taka sytuacją?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może nie odbijać tłoczek w zacisku, jak również może być krzywa piasta, ewentualnie rozerwana tuleja wahacza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
albo po prostu tarcza krzywa
Opublikowano
W tym roku wymieniłem prawie cale zawieszenie przednie w mojej buni (oprócz amorków i sprężyn). Podejrzewam ze sa to tarcze, dlatego tez muszę wymienić kompleksowo przednie i tylne hamulce :|
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrób pomiar bicia piast przy zmianie, bo tarcza może być tylko skutkiem oraz zwróć uwagę na tłoczek oraz prowadnice, czy nie są zapieczone.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak masz dojście do czujnika zegarowego ze statywem magnetycznym to bardzo szybko sprawdzisz sobie krzywizny tarcz i samej piasty. Choć bardzo często winne są właśnie tłoczki które się zapiekają.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano

Panowie ale dodajcie jeszcze, że może być również krzywa felga, zdeformowana opona, luzy w zawieszeniu(wykluczam jak wymienione) oraz układzie kierowniczym.

Kolego sprawdź PW (prywatną wiadomość).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.