Skocz do zawartości

Dyferencjał od 530d do 520d ?


luk_byd

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Hej.

 

Zależy mi na zmniejszeniu obrotów na ostatnich biegach.

 

Mam trzy auta.

 

530d LCI

525d LCI

520d LCI.

 

Wszystko automaty.

 

530 i 525 maja 2300 obr przy 160kmh

520 ma 2750 obr przy 160kmh

 

Co muszę zrobić w 520d aby to osiągnąć ?

Wystarczy wymiana tylnego dyfra ?

 

Wszystkie naped tylko na tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam przełożeń 6hp19 ale bazując na Twoich danych że:

 

2750 obr/min >>>> 160 km/h >> ori dyfer

 

to na dyfrze od 530d bedzie:

 

2750 obr/min >>>> 166 km/h

 

Czyli przy 100 km/h:

 

520d dyfer >> masz około 1720 obr/min

530d dyfer >> bedzie około 1650 obr/min

 

Tak jak pisałem... nie ma sensu zmieniać. (jak znajdziesz przełożenia dokładne skrzyni to Ci przeliczę raz jeszcze)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Tak jak pisałem... nie ma sensu zmieniać."

Mozesz napisac dlaczego nie warto zmieniac?

Moim zdaniem powinno troszke spac spalanie przy predkosciach autostradowych(?)

Mam 530d w manualu i przy 170km/h mam minimalnie ponad 3000obr/min na 6. co wydaje mi sie dosc duzo.

Patrzac na filmiki to automat w tym silniku ma okolo 2500obr/min przy tej predkosci i takie obroty sa wg mnie bardziej ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra.... pokopałem więcej i chyba błąd popełniłem :duh:

 

Skrzynie 6hp19 i 6hp26 mają takie same przełożenia 6 biegu >> 0,69

 

Różnice w dyfrach LCI:

 

520d silnik M47N2

>automat > 3,23

>manual > 2,64

 

520d silnik N47

>automat > 3,23

>manual > 2,56

 

530d M57N2

>automat > 2,65

>manual > 2,47

 

Z tego mi wychodzi że luk_byd Twoje prędkości obecnie wyglądają trochę inaczej niż podajesz. Znaczy... ja Ci wierze ale coś innego mi wychodzi :D

 

Opony 225/50 R17

 

2000 obr/min >> 108 km/h

2500 >> 135

3000 >> 162

3500 >> 189

4000 >> 216

4500 >> 243

 

Co mniej więcej potwierdzał by ten filmik (ja liczę suche dane.. a licznik pokazuje jeszcze z marginesem więc może się rozjechać pare km/h w tę czy w tę)

 

 

 

Jeśli ktoś chce żebym mu przeliczył dla innych opon albo inny silnik to pisać (ale tylko automaty bo nie mam przełożeń dla manuali).

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobra.... pokopałem więcej i chyba błąd popełniłem :duh:

 

Skrzynie 6hp19 i 6hp26 mają takie same przełożenia 6 biegu >> 0,69

 

Różnice w dyfrach LCI:

 

520d silnik M47N2

>automat > 3,23

>manual > 2,64

 

520d silnik N47

>automat > 3,23

>manual > 2,56

 

530d M57N2

>automat > 2,65

>manual > 2,47

 

Z tego mi wychodzi że luk_byd Twoje prędkości obecnie wyglądają trochę inaczej niż podajesz. Znaczy... ja Ci wierze ale coś innego mi wychodzi :D

 

Opony 225/50 R17

 

2000 obr/min >> 108 km/h

2500 >> 135

3000 >> 162

3500 >> 189

4000 >> 216

4500 >> 243

 

Co mniej więcej potwierdzał by ten filmik (ja liczę suche dane.. a licznik pokazuje jeszcze z marginesem więc może się rozjechać pare km/h w tę czy w tę)

 

 

 

Jeśli ktoś chce żebym mu przeliczył dla innych opon albo inny silnik to pisać (ale tylko automaty bo nie mam przełożeń dla manuali).

 

Pisałem z pamięci. Przepraszam jeśli się pomyliłem. Może za bardzo się sugerowałem E91 320d w manualu.

 

 

Z tego co napisałeś, rozumiem że wymiana dyfru jak.najbardziej słuszna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykowałbym i bym zmienił dyfer ;p Z tym ze trzeba mieć na uwadze że przyspieszenie się pogorszy.

Wieczorem policze jakby to wychodziło z dyframi od 530d.

 

 

Edycja:

 

Dyfer 2,65

 

2000 obr/min >> 135 km/h

2500 >> 169

3000 >> 203

3500 >> 237

4000 >> 271

4500 >> 305

 

Dyfer 2,47

 

2000 obr/min >> 145km/h

2500 >> 182

3000 >> 218

3500 >> 254

4000 >> 291

4500 >> 327

 

Dyfer jak u mnie (530xd/535d pre lci) 2,56

 

2000 obr/min >> 140 km/h

2500 >> 175

3000 >> 210

3500 >> 245

4000 >> 280

4500 >> 315

 

 

Ale jak dasz za szybki dyfer to zemścisz jazdę tym autem :P

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co to znaczy ...

 

'zemścisz jazde tym autem' ? :P

 

Przyspieszenie nie koniecznie.

Z racji ze mam mocy jak w 3.0d, to licze na poprawe przyspieszenia...wręcz..

ale to nie jest mega wazne.

 

pierwsze trzy biegi raczej bez zmian beda, moze 0-90 sie poprawi bo bedzie 1 zmiana biegu a nie 2.

 

I chciałoby Ci się przeliczyć prędkości na 1 biegu przy 800obr

2 biegu 2000 obr

3 biegu 1500 obr

4 biegu 1500 i 2000 obr

 

 

dla dyfra 2,56 czyli automat 3.0d lift ?

 

Generalnie rozumiem ze beda takie same jak po prostu w 3.0d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy ...

 

'zemścisz jazde tym autem' ?

 

Stracisz na przyspieszeniu ( będzie sprawiał wrażenie mulnego). Chyba że masz tam ponad 500nm to może jako tako będzie...

 

Dyfer 2,56 to dyfer z przedlifta sprzężony z M57N (535d pre lci automat bo tylko takie były) oraz M57N2 (530xd pre lci automat oraz manual)

 

Wychodzi to tak:

 

1 biegu przy 800obr >> 9 km/h

2 biegu 2000 obr >> 41

3 biegu 1500 obr >> 48

4 biegu 1500 i 2000 obr odpowiednio 64 i 85

 

 

Generalnie rozumiem ze beda takie same jak po prostu w 3.0d?

 

Tak, Katalog jasno wskazuje, że 6hp19, 6hp26 oraz 6hp28 mają te same przełożenia a więc różnica to tylko dyferencjały.

 

plwaw,

 

dyfer z M5

1500 obr/min >> 74 km/h

2000 >> 99

2500 >> 124

3000 >> 149

3500 >> 173

4000 >> 198

4500 >> 223 (tu fabryczna odcina ale ostatnio wyszły nowe fakty iż M57N2 potrafi się krecić jak benzyna :D )

5000 >> 248

5400 >> 268

 

Dyfer z 545i

 

1500 obr/min >> 80 km/h

2000 >> 106

2500 >> 133

3000 >> 159

3500 >> 186

4000 >> 212

4500 >> 239

5000 >> 265

5400 >> 287

 

 

Mam nadzieje że się nie pomyliłem ;) Obliczenia wszędzie dla opon 225/50 R17.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No mam prawie 500nm...

 

Ale 525d ma 400nm i jakoś przyspiesza ?:>

 

 

Dużej różnicy na pierwszych biegach raczej nie będzie...

 

Na 1 pojedzie 6-7km/h szybciej, na 2 około 13 km/h szybciej, na 3 o 18km/h

 

Tak szacuje.

Nie powinno być to odczuwalne, a nawet liczę na lepsze przyspieszenie :)

 

2,56 jest po lifcie w 525/530d aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trzeba by zakupić gdzieś blisko i z możliwością oddania ;)

 

Co do wału nie jestem pewien, natomiast półosie na bank nie spasują.

 

To ja tak odpowiem:

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PX11-EUR-04-2007-E61N-BMW-520d&diagId=33_1161

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?id=PX11-EUR-04-2007-E61N-BMW-520d&mg=33&sg=05&diagId=33_1161&q=33107560588&series=E61N

 

I ten gość ma

 

 

 

 

 

Kupiłem od 2.0d manuał.

 

Zobaczymy w piątek jak dojdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i mam już dyfer u siebie.

 

A więc:

 

1. Cisza - wiadomo mniejsze obroty

2. Ekonomia - a jednak. Przynajmniej litr mniej pali

3. Nie chcę pisać że szybszy czy coś, bo nie mogłem przetestować gdyż jest za ślisko, ale przy normalnym ruszaniu, w sensie nie gaz do dechy, nie emeryt mam wrażenie że te 50-60 miejskie trwa moment (w sensie szybciej niż kiedyś).

 

Z minusów.

 

Mam wrażenie że przy 140 się już gorzej trochę napędza....ale nie jestem tego pewien.

Coś w tym mogłoby być, w końcu inne przełożenie już,

 

 

 

Aha i pasuje dyfer od 2.0d i od 3.0d... można śmiało zamieniać.

 

Osobiście szukałem od 2.0d manuał 2.64 pomlift aby był jak najmniej zużyty i był śliczny.

Udało się za 200zl.

 

Jak ktoś śmiga w trasach to must have.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

witam podłączam się do tematu. Rozsypał mi się dyfer w mojej bawarce zastanawiam się nad tm jakie przełożenie zasosować czy zostawić tak jak było

Moje auto 530 d z 231km zrobione na 260 i 580NM dyfer 2,47. Pomóżcie jaki dyfer bo ten prawdopodobnie nie wytrzymał momentu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
witam podłączam się do tematu. Rozsypał mi się dyfer w mojej bawarce zastanawiam się nad tm jakie przełożenie zasosować czy zostawić tak jak było

Moje auto 530 d z 231km zrobione na 260 i 580NM dyfer 2,47. Pomóżcie jaki dyfer bo ten prawdopodobnie nie wytrzymał momentu

 

Nie sadze by miał problem z momentem.

Zostawiłbym ten co jest, gdyż moim zdaniem optymalne przełożenie do 530d i 520d po chipie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.