Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej.

 

Zależy mi na zmniejszeniu obrotów na ostatnich biegach.

 

Mam trzy auta.

 

530d LCI

525d LCI

520d LCI.

 

Wszystko automaty.

 

530 i 525 maja 2300 obr przy 160kmh

520 ma 2750 obr przy 160kmh

 

Co muszę zrobić w 520d aby to osiągnąć ?

Wystarczy wymiana tylnego dyfra ?

 

Wszystkie naped tylko na tył

Opublikowano

Przełożenie dyfra 530d/525d lci to 2,47 A w 520d lci to 2,56

 

Możesz zmieniać ale nie ma sensu.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przełożenie dyfra 530d/525d lci to 2,47 A w 520d lci to 2,56

 

Możesz zmieniać ale nie ma sensu.

Jak to wpłynie na obroty przy 100kmph na 6 biegu?

Opublikowano

Nie mam przełożeń 6hp19 ale bazując na Twoich danych że:

 

2750 obr/min >>>> 160 km/h >> ori dyfer

 

to na dyfrze od 530d bedzie:

 

2750 obr/min >>>> 166 km/h

 

Czyli przy 100 km/h:

 

520d dyfer >> masz około 1720 obr/min

530d dyfer >> bedzie około 1650 obr/min

 

Tak jak pisałem... nie ma sensu zmieniać. (jak znajdziesz przełożenia dokładne skrzyni to Ci przeliczę raz jeszcze)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

"Tak jak pisałem... nie ma sensu zmieniać."

Mozesz napisac dlaczego nie warto zmieniac?

Moim zdaniem powinno troszke spac spalanie przy predkosciach autostradowych(?)

Mam 530d w manualu i przy 170km/h mam minimalnie ponad 3000obr/min na 6. co wydaje mi sie dosc duzo.

Patrzac na filmiki to automat w tym silniku ma okolo 2500obr/min przy tej predkosci i takie obroty sa wg mnie bardziej ok...

Opublikowano

Nie warto bo to zbyt mała różnica w przełożeniach. No chyba ze komuś bardzo sie chce ;) Ale to bedzie sama sztuka dla sztuki ;)

 

Obroty u mnie :mrgreen:

 

59bfcac98ae77_skrzynia2.jpg.7fa2a3073acd62fc549b58aaeac29fdf.jpg

 

Pozdro.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sprawdzilem dokladniej i przy 180km/h mam 2800 obr.

 

Gdybym mial te 2500 obr przy 180km/h bylbym juz szczesliwy :)

Opublikowano

Ja to bym chciał te 2800. Nie pamietam teraz dokładnie ale myśle ze przy 180 mam ~3250

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Dobra.... pokopałem więcej i chyba błąd popełniłem :duh:

 

Skrzynie 6hp19 i 6hp26 mają takie same przełożenia 6 biegu >> 0,69

 

Różnice w dyfrach LCI:

 

520d silnik M47N2

>automat > 3,23

>manual > 2,64

 

520d silnik N47

>automat > 3,23

>manual > 2,56

 

530d M57N2

>automat > 2,65

>manual > 2,47

 

Z tego mi wychodzi że luk_byd Twoje prędkości obecnie wyglądają trochę inaczej niż podajesz. Znaczy... ja Ci wierze ale coś innego mi wychodzi :D

 

Opony 225/50 R17

 

2000 obr/min >> 108 km/h

2500 >> 135

3000 >> 162

3500 >> 189

4000 >> 216

4500 >> 243

 

Co mniej więcej potwierdzał by ten filmik (ja liczę suche dane.. a licznik pokazuje jeszcze z marginesem więc może się rozjechać pare km/h w tę czy w tę)

 

 

 

Jeśli ktoś chce żebym mu przeliczył dla innych opon albo inny silnik to pisać (ale tylko automaty bo nie mam przełożeń dla manuali).

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra.... pokopałem więcej i chyba błąd popełniłem :duh:

 

Skrzynie 6hp19 i 6hp26 mają takie same przełożenia 6 biegu >> 0,69

 

Różnice w dyfrach LCI:

 

520d silnik M47N2

>automat > 3,23

>manual > 2,64

 

520d silnik N47

>automat > 3,23

>manual > 2,56

 

530d M57N2

>automat > 2,65

>manual > 2,47

 

Z tego mi wychodzi że luk_byd Twoje prędkości obecnie wyglądają trochę inaczej niż podajesz. Znaczy... ja Ci wierze ale coś innego mi wychodzi :D

 

Opony 225/50 R17

 

2000 obr/min >> 108 km/h

2500 >> 135

3000 >> 162

3500 >> 189

4000 >> 216

4500 >> 243

 

Co mniej więcej potwierdzał by ten filmik (ja liczę suche dane.. a licznik pokazuje jeszcze z marginesem więc może się rozjechać pare km/h w tę czy w tę)

 

 

 

Jeśli ktoś chce żebym mu przeliczył dla innych opon albo inny silnik to pisać (ale tylko automaty bo nie mam przełożeń dla manuali).

 

Pisałem z pamięci. Przepraszam jeśli się pomyliłem. Może za bardzo się sugerowałem E91 320d w manualu.

 

 

Z tego co napisałeś, rozumiem że wymiana dyfru jak.najbardziej słuszna?

Opublikowano

Zaryzykowałbym i bym zmienił dyfer ;p Z tym ze trzeba mieć na uwadze że przyspieszenie się pogorszy.

Wieczorem policze jakby to wychodziło z dyframi od 530d.

 

 

Edycja:

 

Dyfer 2,65

 

2000 obr/min >> 135 km/h

2500 >> 169

3000 >> 203

3500 >> 237

4000 >> 271

4500 >> 305

 

Dyfer 2,47

 

2000 obr/min >> 145km/h

2500 >> 182

3000 >> 218

3500 >> 254

4000 >> 291

4500 >> 327

 

Dyfer jak u mnie (530xd/535d pre lci) 2,56

 

2000 obr/min >> 140 km/h

2500 >> 175

3000 >> 210

3500 >> 245

4000 >> 280

4500 >> 315

 

 

Ale jak dasz za szybki dyfer to zemścisz jazdę tym autem :P

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co to znaczy ...

 

'zemścisz jazde tym autem' ? :P

 

Przyspieszenie nie koniecznie.

Z racji ze mam mocy jak w 3.0d, to licze na poprawe przyspieszenia...wręcz..

ale to nie jest mega wazne.

 

pierwsze trzy biegi raczej bez zmian beda, moze 0-90 sie poprawi bo bedzie 1 zmiana biegu a nie 2.

 

I chciałoby Ci się przeliczyć prędkości na 1 biegu przy 800obr

2 biegu 2000 obr

3 biegu 1500 obr

4 biegu 1500 i 2000 obr

 

 

dla dyfra 2,56 czyli automat 3.0d lift ?

 

Generalnie rozumiem ze beda takie same jak po prostu w 3.0d?

Opublikowano
a jakie prędkości max na poszczególnych obrotach byłbyby w 530d automat jeżeli zamontowałoby się dyfer od M5 z przełożeniem 3,62 ? albo od 545i 3,38 ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Im nizsze tym lepsze.

 

3,62 i 3,38 to robisz sytuacje odwrotna do tego co ja mam.

 

Pomijam fakt nie pasowania polosi pewnie do dyfru.

Opublikowano
Co to znaczy ...

 

'zemścisz jazde tym autem' ?

 

Stracisz na przyspieszeniu ( będzie sprawiał wrażenie mulnego). Chyba że masz tam ponad 500nm to może jako tako będzie...

 

Dyfer 2,56 to dyfer z przedlifta sprzężony z M57N (535d pre lci automat bo tylko takie były) oraz M57N2 (530xd pre lci automat oraz manual)

 

Wychodzi to tak:

 

1 biegu przy 800obr >> 9 km/h

2 biegu 2000 obr >> 41

3 biegu 1500 obr >> 48

4 biegu 1500 i 2000 obr odpowiednio 64 i 85

 

 

Generalnie rozumiem ze beda takie same jak po prostu w 3.0d?

 

Tak, Katalog jasno wskazuje, że 6hp19, 6hp26 oraz 6hp28 mają te same przełożenia a więc różnica to tylko dyferencjały.

 

plwaw,

 

dyfer z M5

1500 obr/min >> 74 km/h

2000 >> 99

2500 >> 124

3000 >> 149

3500 >> 173

4000 >> 198

4500 >> 223 (tu fabryczna odcina ale ostatnio wyszły nowe fakty iż M57N2 potrafi się krecić jak benzyna :D )

5000 >> 248

5400 >> 268

 

Dyfer z 545i

 

1500 obr/min >> 80 km/h

2000 >> 106

2500 >> 133

3000 >> 159

3500 >> 186

4000 >> 212

4500 >> 239

5000 >> 265

5400 >> 287

 

 

Mam nadzieje że się nie pomyliłem ;) Obliczenia wszędzie dla opon 225/50 R17.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No mam prawie 500nm...

 

Ale 525d ma 400nm i jakoś przyspiesza ?:>

 

 

Dużej różnicy na pierwszych biegach raczej nie będzie...

 

Na 1 pojedzie 6-7km/h szybciej, na 2 około 13 km/h szybciej, na 3 o 18km/h

 

Tak szacuje.

Nie powinno być to odczuwalne, a nawet liczę na lepsze przyspieszenie :)

 

2,56 jest po lifcie w 525/530d aut.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To teraz pytanie.

 

Czy od 530d będzie pasował montażowo do 520d ?

 

Czy lepiej kupić od 520d manual ?

Opublikowano

Trzeba by zakupić gdzieś blisko i z możliwością oddania ;)

 

Co do wału nie jestem pewien, natomiast półosie na bank nie spasują.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba by zakupić gdzieś blisko i z możliwością oddania ;)

 

Co do wału nie jestem pewien, natomiast półosie na bank nie spasują.

 

To ja tak odpowiem:

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PX11-EUR-04-2007-E61N-BMW-520d&diagId=33_1161

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?id=PX11-EUR-04-2007-E61N-BMW-520d&mg=33&sg=05&diagId=33_1161&q=33107560588&series=E61N

 

I ten gość ma

 

 

 

 

 

Kupiłem od 2.0d manuał.

 

Zobaczymy w piątek jak dojdzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i mam już dyfer u siebie.

 

A więc:

 

1. Cisza - wiadomo mniejsze obroty

2. Ekonomia - a jednak. Przynajmniej litr mniej pali

3. Nie chcę pisać że szybszy czy coś, bo nie mogłem przetestować gdyż jest za ślisko, ale przy normalnym ruszaniu, w sensie nie gaz do dechy, nie emeryt mam wrażenie że te 50-60 miejskie trwa moment (w sensie szybciej niż kiedyś).

 

Z minusów.

 

Mam wrażenie że przy 140 się już gorzej trochę napędza....ale nie jestem tego pewien.

Coś w tym mogłoby być, w końcu inne przełożenie już,

 

 

 

Aha i pasuje dyfer od 2.0d i od 3.0d... można śmiało zamieniać.

 

Osobiście szukałem od 2.0d manuał 2.64 pomlift aby był jak najmniej zużyty i był śliczny.

Udało się za 200zl.

 

Jak ktoś śmiga w trasach to must have.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

witam podłączam się do tematu. Rozsypał mi się dyfer w mojej bawarce zastanawiam się nad tm jakie przełożenie zasosować czy zostawić tak jak było

Moje auto 530 d z 231km zrobione na 260 i 580NM dyfer 2,47. Pomóżcie jaki dyfer bo ten prawdopodobnie nie wytrzymał momentu

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam podłączam się do tematu. Rozsypał mi się dyfer w mojej bawarce zastanawiam się nad tm jakie przełożenie zasosować czy zostawić tak jak było

Moje auto 530 d z 231km zrobione na 260 i 580NM dyfer 2,47. Pomóżcie jaki dyfer bo ten prawdopodobnie nie wytrzymał momentu

 

Nie sadze by miał problem z momentem.

Zostawiłbym ten co jest, gdyż moim zdaniem optymalne przełożenie do 530d i 520d po chipie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.