Skocz do zawartości

[e39 525iA] Mocne ogrzewanie przy drugim odpaleniu


madseason

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć,

 

Czasem zdarza się problem z ogrzewaniem.

Za pierwszym razem jak odpale zimny samochód mogę przejechać nawet kilkaset kilometrów i klimatronik działa jak należy - utzymuje temperaturę idealnie, NIGDY nie zawodzi. (Czyściłem panel z syfu w środku, więc napewno przyczyną nie jest kurz na czujniku).

 

Zazwyczaj jak już fura jest nagrzana zgaszę i po kilkunastu minutach wrócę - temp cały czas w pionie - zaczyna grzać na maksa - sauna dosłownie.

 

Ustawienia klimatronika nic nie dają - odpalenie klimy, zmniejszenie temperatury na minimum, czy na maksimum - cały czas grzeje tak samo - ile wlezie.

Jak zgaszę wnetylator, to z nawiewów też daje żarem. Utrzymuje się to dość długo. Czasem pomaga zgaszenie i ponowne odpalenie, raz mi się zdarzyło, że po jakichś 20 minutach temperatura nawiewu wróciła do normy.

 

Od razu zaznaczę - czujnik temp zewnętrznej pokazuje dobrze.

 

No i teraz co i gdzie jest walnięte?

 

Jeż? Elektrozawory? Jakieś inne czujniki temperatury - bo latem to się nie działo. Czy jeszcze coś innego?

 

Jeśli elektrozawór to czy takie coś się nada?

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-elektrozaworow-bmw-i7097447455.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrozawory trzeba najpierw sprawdzić, można nawet gołym okiem zobaczyć, zdejmując z nich przewody i nie odpinać wtyczki na zapłonie poprzestawiać temperaturę, te grzybki będą zmieniać swoje położenie, albo na samochodzie, złapać za węże po zaworach, jak się zmienia na nich temperatura przy pracującym. Zanim kupisz zestawy do naprawy (zakładamy że to zawory) wyjmij stare i sprawdź w jakiej są kondycji, niektóre są tak pokorodowane że ich rozkręcenie kończy się czasami niepowodzeniem. Nie wiem jak masz skonfigurowany samochód, ale w module klimy jest opcja, aby pamiętał ostatnie ustawienia z panelu klimatronika, większość w serii ma nastawy przypisane, czyli po wyłączeniu auta i uruchomieniu ponownie, wraca do nich, i od początku trzeba klikać te guziki, to akurat warto przestawić, i miałbyś odpowiedź czy klimatronik kręci ustawieniami, czy może faktycznie coś z zaworami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że masz uszczelki przy airboxach, które oddzielają airboxy od komory silnika? Bo ja jednej nie miałem i latem co bym nie ustawił, klimatronik nie grzał a ciepłe powietrze leciało z komory silnika. Ale jeśli mówisz, że wali żarem, to faktycznie może coś się zacina w obwodzie grzania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wygląda mi to na zacinające się EZ.

Zestaw, który podlinkowałeś kupiłem kiedyś do swojej ex e32.

Sprzedaje go kolega z forum 7er. U mnie sprawdził się bez zarzutu.

 

Możesz sprawdzić bez demontażu EZ czy "cykają".

Daj masę na pin1 wtyczki EZ, a 12V na pin2 (lewy EZ) i pin3 (prawy EZ).

masz mój film z cykania EZ po regeneracji, dla referencji.

Jeżeli będzie cień wątpliwości czy pracują poprawnie to poddałbym je regeneracji.

U mnie w e32 była już agonia jeżeli chodzi np. o stan uszczelek.

http://bmwe32.pxd.pl/gallery/pic386/v2013123116300325982458.jpg

Nowe uszczelki wspomogłem silikonem wysokotemperaturowym.

Przy okazji rozebrałem dodatkową pompkę wody i uszczelkę obudowy rotora również przesmarowałem silikonem.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.