Skocz do zawartości

[e90] 2.0 D 163 2007 Szarpie silnikiem, nierówna praca


falko29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukałem, ale nie znalazłem pomocy w moim temacie..

problem dotyczy e90 Silnim M47N2 163 2007

 

Silnik szarpie zarówno na postoju jak i w trakcie jazdy , na zimnym i na ciepłym, czasem praktycnzie niewyczuwalnie, a czasem przy mocniejszym depnięciu, bardzo mocno szarpie..

Inpa żadnych błędów , jedyny co sie pojawia to od elektrycznej pompki płynu chłodzącego, ale to raczej nie ma nic wspólnego ...

Nowe termostaty egr i główny

Nowy olej i filtr oleju i powietrza

Wymieniony filtr paliwa na nowy Mann , - brak efektu

Wyczyszczony EGR, - brak efektu

Czujnik ciśnienia listwy CR podmieniony na inny 100% sprawny - brak efektu

Przepływomierz sprawny, odpięty do testów -brak efektu.

Korekty wtryskiwaczy na ciepłym silniku na biegu jałowym

wtr 1 -1.38 mg

wtr 2 +0,07 mg

wtr 3 +0,75 mg

wtr 4 +0,55 mg

 

A innym razem pokazują :

 

wtr 1 -0,41 mg

wtr 2 +0,29 mg

wtr 3 +0,08 mg

wtr 4 +0,03 mg

Czyli korekty w sumie dobre.... Brak mi pomysłów.

Moze ktoś coś poradzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podmieniałem tego, a to zaworek egr moze mieć wpływ na szarpanie silnikiem ? w trakcie jazdy np autostrada na tempomacie praktycznie wcale nic nie czuć, szarpie jak depnę mocniej gaz od powiedzmy tych 1700 do jakichś 2700obr, to zachowuje się jak byw benzyniaku była niewyregulowana inst gazowa, albo szarpanie aut skrzyni biegów :P

zauważam ze coraz częściej się to pojawia i coraz mocniej szarpie... w trakcie szarpania, korekty nic niepokojącego nie pokazują..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za każdym razem ciśnienie aktualne jest równe ciśnieniu oczekiwanemu , takze nie widzę tutaj nic podejrzanego . Na wolnych obr ciśnienie aktualne jest troche wyższe niż oczekiwane. A szarpanie silnika występuje i na ciepłym i na zimnym i na postoju i w trakcie jazdy. Także nie szukałbym tu winnego w postaci turbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Nadal brak rozwiązania problemu, egr to nie bedzie, sprawdziłem.

Przeplywomierz też nie

wymieniony czujnik ciśnienienia ten z przodu listwy CR

wymieniony zaworek ciśnieniowy z tyłu CR ten od kabiny

Sprawdzone wtryski,

Nadal szarpie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymyte w myjce, korektyw inpie są praktycznie znikome , w granicah 0.02 - 1.10 mg

Także nie obwiniałbym wtrysków... Wczoraj wymieniłem zawór na listwie CR ten od strony kabiny i auto jak zaczarowane, zadnego szarpania, z każdego biegu, przy każdych obrotach i predkosci.... Dzisiaj znów szarpanie, takze wymiana zaworu cr nic nie zmieniła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

Też podepnę się pod temat, może ktoś tu jeszcze zajrzy.

Mam dokładnie tak samo i tak samo sprawdzone już po kolei:

- zawór EGR

- czujnik temp. spalin przy EGR

- czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR

- zawór sterowania dawką paliwa z tyłu listwy CR


I tak samo po podmianie zaworu na inny wydawało się że problem ustąpił, po czym z lekkim opóźnieniem, ale jednak wystąpił ponownie.

Korekcje wtrysków także bliskie 0, wiec wydaje się że ok. Mechanik wykręcał też jakiś zawór od pompy wysokiego ciśnienia i stwierdził że układ nie jest zaopiłkowany.

Czy udało Ci się rozwiązać ten problem?

Z góry dzięki za informację, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.