Skocz do zawartości

Bmw e46 318i n42 143km szarpanie na zimnym silniku. Pomocy !


Łukaszbmw

Rekomendowane odpowiedzi

Oby nie było tragedii, te silnika są dość specyficzne. U mnie za to ciężko dorwać silnik który jest na chodzie, i to wszystko zmienia. Skłaniam się ku temu aby jednak podjąć próbę reanimacji tego co obecnie mam pod maską.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak sie zrobi to co sie ma to potek wiadomo czym sie jezdzi. Kupić drugi silnik nie wiadomo w jakim stanie i za jakiś czas bedzie podobnie i tez trzeba bedzie wsadzić pieniążki to troche mija sie z celem..

Tylko ckw ile naprawa wyniesie ?

Orientowałeś sie ile remont silnika ?

W sensie głowica (planowanie, uszczelniacze zaworów itp) juz nie mówie o pierścieniach bo aż mi sie cieżko oddycha jak o tym pomysle bo to już dosyć spora kwota :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie szlif cylindrów i nowe pierścienie to jak się zamknę w 3 tysiach to będzie chyba dobrze. Ogólnie dobry mechanior używkę ogarnie tylko jest z tym sporo zabawy. Mam nadzieję że się uda to dziadostwo naprawić, bo już 3 tydzień za mną a auto jak stało tak stoi. Twój mechanik ma jakieś pojęcie na temat silników BMW? Tam trzeba mieć 2 zestawy specjalnych blokad aby zdjąć głowicę. Tu masz podgląd jak to wygląda http://www.silnikowiec.pl/produkt/blokady-rozrzadu-bmw-1-8-i-2-0-n42-n46-n46t-z-valvetronic i druga blokada https://hazwerkpolska.sklepna5.pl/towar/1437/blokada-rozrzadu-bmw-benzyna-1820-n42n46n46t-903-460-02-promocja.html. Bez tego ani rusz.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ogarnia bmw na codzień i ma sprzęt do tego mysle ze Sb poradzi. Co do mojego silnika po zdjeciu glowicy okazalo sie ze jednak to chyba nie uszczelka bo nie widać po niej ale za to wypalone są 2 zawory, nie to że dziura tylko są nie szczelne i 2 popychacze sa do wymiany (głowica była na sprawdzeniu).

Mechanior powiedział ze po uszczelce moze też nie być nic widać a może już być jebnieta i bedzie przepuszczać.

Powiedział ze to od tych zaworów właśnie ma małe ciśnirnie na dwóch tłokach bo nie trzymają.

W sensie że wypalony jest 1 z 4 zaworów na 2 środkowych cylindrach. Więc jeśli wszystko dobrze pójdzie to nie będzie aż takiej tragedi głowica do zrobienia splanowania + nowe uszczelki.

Rozrząd nie jest wyciagnięty, ślizgi i napinacz okey więc chyba nie bedzie aż tak źle.

Mam pytanie czy właśnie jak nir widać po uszczelce sladów przepalenia to może być ona w inny sposób zużyta ?? :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może u mnie też tak źle nie będzie. Chociaż lepiej obstawiać najgorszy scenariusz niż potem być nie mile zaskoczonym. Czyli usterka wykryta. Ogólnie co do uszczelki tak czy siak uszczelka do wymiany, starej nie założy. Jakoś się nie spotkałem aby uszczelka była ok i przepuszczała.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No juz skladaja do kupy w piątek lub w sobote do odebrania.

Wyszło że 2 zawory nie szczelne.

Wąż chyba od odmy był pekniety

Do tego popychacze ale nie wszystkie były na wykonczeniu.

Zobaczymy jak juz odbiore jaki bedzie efekt mam nadzieje ze wszystko bedzie okey.

A u Cb jak z samochodem ? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bez zmian 4 tydzień leci a auta jak nie ma tak nie ma. Miało pójść już sprawnie, ale coś nie idzie. Chyba będę musiał złożyć osobistą wizytę bo przez telefon to sobie można pogadać. To już właściwie na dniach. Daj znać czy ładnie chodzi, nie ma drgań na jałowym itp. no ogólnie czy jest ok :)
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Długo nie pisałem ale chciałem troche ocenić jak auto chodzi.

Zostało zrobione w aucie:

-Planowanie głowicy+ 2 zawory ( były nie szczelne )

-uszczelka głowicy+ wszystkie uszczelki (kolektor dolotowy/wydechowy)

- 4 popychacze (były bardzo luzne) + krzywki

-przewód podciśnieniowy

Na dodatek okazało się że jednak wałek mimośrodowy był wytarty i także został wymieniony na używany.

 

Do tego wiadomo:

-świece

-olej

-płyn chłodniczy

 

Po odebraniu auto ładnie pracuje, dobrze wkreca sie na obroty. Czuć poprostu że ma pełną moc aż miło jechac :D

Na zimnym silniku (po cało nocnym postoju ) silnik zapala od strzała chodzi równo trzyma jakieś 1tyś. Obrotów po około 3-5min obroty spadaja i pozniej trzyma równo tak okolo 700-750.

 

Narazie jestem zadowolony chodzi bardzo ładnie cicho no i moc wzrosła a nawet powiem że komputer zaczoł pokazywać mniejsze spalanie (wczesniej wachało sie na 8.5l-9.5l /100km teraz pokazuje 7.0 -8.0/100km

Cicha praca silnika jedynie słychać wtryski od gazu (oczywiscie gdy chodzi na gazie )

 

Koszt: 2000zł (troche po znajomości) mysle że dobra cena.

 

Oby chodził teraz jak najdłużej i już wszystko było dobrze. :wink:

 

A u Cb jak z autem ? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można przyjąć że u Ciebie sukces, auto naprawione. U mnie paliło też od strzała, ale jak się wyłączył z ssania to działy się cuda :) póki co mam informację że części zamówione (oczywiście używane), dzisiaj się będę dowiadywał jaki jest postęp.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam silnik n42 i tak miałem kilka razy taki przypadek że silnikiem szarpało

1. - uszkodzona cewka - można sprawdzić miernikiem uzwojenie pierwotne - jak przyłożysz do 2 dolnych pinów miernik to powinien dawać wartość ok 0,8 ohma

2. - problem z przepływomierzem - auto albo szarpie jak głupie i się dławi albo odpala i zaraz gaśnie

3. - problem z elektrozaworami od Vanosa - kupiłem pół roku 2 na podmiankę (okazały się uszkodzone) - auto odpalało ale klekotało i falowało - z tym że przy tych elektorozaworach od razu wywala błąd w inpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I jak wasze auta w te mrozy?

 

U mnie problem w tym tygodniu powrócił. Rano jak wchodzę do auta to silnik odpala od strzała, pracuje równo, ale po chwili (sekunda, może dwie) gaśnie. Później muszę go kręcić i nie chce załapać, ale w końcu (za 2,3 razem) odpala, pracuje nierówno, czuć, jakby któryś cylinder nie pracował. I teraz tak, jeśli zostawię go takiego, to mogę nim jeżdzić, przejadę np 1-2 km a on cięgle będzie pracował jakby na 3 cylindrach, ale jeśli odczekam na postoju ze 2-3 minuty (albo po przejechaniu tych 2 km) zgaszę go i ponownie odpalę - to wtedy już chodzi jak zegarek, odpala od strzału, pracuje równo, ładnie wkręca się na obroty. No i później już w ciągu dnia odpala dobrze i ładnie chodzi (bo już jest cieplej, dopiero w nocy znów go mrozi). Byłem przekonany, że to problem z valvetronikiem, ale dzisiaj zrobiłem test i jak odpaliłem i zgasł to zanim zacząłem ponownie odpalać odłączyłem czujnik vvt, później silniczek vvt, ale w obu przypadkach nie chciał odpalić. Zapaliła się tylko lampka check. Więc to chyba jednak nie ten wałek mimośrodowy, który obstawiałem.

 

Błędów na inpie sporo:

274E Wykrywanie przerw zapłonu Wszystkie cylindrów

2743, 2745, 2744 - przerwy zapłonu 2,3,4 cylinder

278E Differertial czujnik ciśnienia-kolektor wlotowy (podmieniałem ten czujnik wcześniej, ale myślę, że niepotrzebnie bo różnica ciśnień jest pewnie przez złą pracę vvt)

2850 - czujnik vvt, pewnie przez to, że były próby odpalenia z odłączoną wtyczką.

 

Po wykasowaniu błędów już mi się dzisiaj nie powtórzyły. Ale jutro rano zapewne powtórka z rozrywki.

Auto kupiłem pod koniec wakacji, te problemy z odpalaniem pojawiły się pierwszy raz na początku stycznia jak przyszły mrozy, później mrozy ustały i problemy też. Teraz znów jest mroźnie i znów ciężko odpala, a do wiosny jeszcze trochę czasu zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ja właśnie walczę z podobnym problemem . Rano odpala i 2-3 s gaśnie . Też mi pokazuje brak zapłonu na 3-4rech cylindrach. Potem za którymś razem jak odczekam próbuje odpalić i zaczyna szarpać, ale jak go zgaszę i chwilę odczekam odplam i pracuje równo. W czasie dnia mogę go później ze sto razy gasić i zawsze pali na strzała. Sprawdziłem czy jest dobre ciśnienie na listwie wtryskowej i okazało się że paliwo wcale nie sika, więc obstawiam pompę. Najpóźniej w piątek ma przyjść inna, więc dam znać jak wymienie. Możesz sprawdzić też u siebie czy nie jest to problem z ciśnieniem paliwa albo pompą paliwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie pomyślałem, że to może być pompa, dziwne by było, że tylko rano i tylko w mroźne dni się nie wyrabia, choć z drugiej strony teoria ze zużytym wałkiem też dziwnie brzmi, jeśli po 3 minutach od uruchomienia po ponownym odpaleniu jest już wszystko ok. Myślę, jeszcze, że może jakiś czujnik źle dawać sygnał. Teraz mnie niestety nie ma w domu, wracam dopiero w przyszłym tygodniu, więc jeśli nadal będą mrozy, będę robił kolejne próby. Powiedz gdzie chciałeś wpiąć się manometrem, aby zmierzyć ciśnienie paliwa? Teraz pomyślałem, że może filt paliwa po prostu się przytyka w nocy jak jest mróz, jakaś woda może zamarza... w sumie nie wymieniałem filtra paliwa, nie wiem kiedy był zmieniany, po zakupie zmieniłem tylko olej, filtr oleju, powietrza i kabinowy. Paliwo tankuję tylko na BP lub Shell. Cały czas jeszcze dziwne jest dla mnie to, że jak odpali, to chodzi nierówno i dobrze pracuje dopiero jak go zgaszę i uruchomię ponownie. Może komp odłącza jakiś wtrysk jak wykrywa wypadanie zapłonu, aby nie spłukiwać paliwem filmu olejowego i dopiero przy kolejnym uruchomieniu znów go odblokowuje?

 

Edit: dzisiaj rano próbowałem odpalać z odpiętą przeplywką i tym czujnikiem ciśnienia za przeplywką - nic nie pomogło, to samo, 2 sekundy i gaśnie, a pózniej muszę kręcić i kręcić zanim zaskoczy. Ten trop z paliwem to dobry pomysł. Daj znać czy wymiana pompy pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem pompę . Ciśnienie na listwie wtryskowej jest o wiele większe . Jutro dam znać czy po nocy odpalił.

 

Jeżeli chodzi o odpinanie przepływki w n42... to kiedyś zapomniałem jej podpiąć po wymianie filtra powietrza. Samochód od razu się dusił i gasł, więc raczej jej odpięcie nie spowoduje polepszenia sytuacji.

 

https://www.youtube.com/watch?v=_6udCpXVI_U

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. To na filmie to jest ciśnienie słabe czy dobre? I mierzone rano czy w ciągu dnia? Bo szczerze mówiąc to wydaje się dosyć wysokie biorąc po uwagę ile paliwa trysnęło. Zobaczę jak wyglada u mnie i dam znać. Pompę kupiłeś nową czy używaną?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film nie jest mój , ale tytuł brzmi słabe ciśnienie. U mnie przed wymianą sikało na 5 mm przez sek a potem w ogóle. Teraz to sika za samochód z 10 razy tak daleko jak na tym filmie. Pompa używana bo nie byłem do końca pewien (koszt ok 60 zł).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to git, rzeczywiście masz poprawę, jak tylko wrócę do domu to sprawdzę jak jest u mnie. Domyśliłem się, ze film nie Twój, chciałem tylko spytać jak oceniasz to ciśnienie tam pokazane czy słabo czy ok, teraz juz wiem. Powiedz mi tylko jeszcze słabe ciśnienie miałeś cały dzień czy tylko rano?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie po dłuższej przerwie.

Auto po remoncie chodzi ładnie i po odpaleniu z rana pracuje równo więc mysle ze naprawa miała sens mam nadzieje że już nie bede musiał inwestować za dużo bo bardzo fajnie się teraz jeździ i ekonomiczne spalanie a fajne osiągi.

Pozdrawiam chłopaki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.