Skocz do zawartości

zużycie bmw-diesla


kosa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie odnośnie waszych spostrzeżeń zużycia bmw tz. stanu fotela kierowcy, kierownicy, pompy wtryskowej, siłowników klapy bagażnika, wypalających się zegarów-liczników, wybijających się tulej w wycieraczkach szyby przedniej itp. :D

Jaki mniej więcej przebieg musi być żeby dane podzespoły się psuły-po waszych obserwacjach i waszym zdaniem. Z cofaniem liczników w naszym kraju różnie bywa.

[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja sie wypowiem bo zwracam na to uwage

a wiec tak kupilem kiedys samochod z niemiec ktory mial 350000 km 1993r i wygladal jak nowy dlatego ze wlasciciel pracowal w serwisie bmw nic nie bylo zuzyte (musial wymienic cala tapicerke, wymienil tez bardzo duzo innych rzeczy a ze samochod mial powazny wypadek kapnalem sie jak juz nim dojechalem do polski tak dobrze bylo zrobione)

drugie auto z przebiegiem 220000 km 1992 super autko w srodku nic nie zniszczone prawie nowka a to dlatego ze wlasciciel jezdzil nim tylko do pracy 50 km autobanem wiec wrzucal 5 i jechal

aj duzo juz bylo tych samochodow ale dla przykladu auto z przebiegiem 160000 km 1994 mialo strasznie zurzyta kierownice lewarek zmiaany biegow i przetarty fotel bo jezdzilo raczej po berlinie

teraz mam auto ktore ma 90000 1992/1993 i jest jak nowe doslownie w srodku nic nie ma najmniejszego zurzycia

a podsumowujac to powiem ze nie patrz na takie rzeczy jak fotel kierowcy kierownice czy inne tam bo to super latwo wymienic patrz juz bardziej na pasy i na etykiete na nich czy rok sie zgadza i jak one chodza zreszta co tu duzo pisac ogolnie jak jedziesz samochodem to czujesz w jakim jest stanie i ile moze miec km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na licznik, nie patrz na kierownice, na fotele to czasami warto wymienic (jesli ktos kombinuje) kupi fotele za 1000 a auto sprzeda o 3000 drozej (lub wiecej).

Liczy sie to jak sie autem jedzie, jaki jest jego stan silnika!. To ze kierownica jest wytarta nic nie znaczy! (nie zawsze)

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za info

200 tyś. to z jednej strony mało jak na taką markę około 10 -12 lat użytkowania bo koszta dosyć duże(pompy wtryskowej :modlitwa: ), a z drugiej nie wiem jak temat przedstawia sie w innych markach. :D

kosa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotel kierowcy wytrzymuja spokojnie do 400.000km. Powyżej widac juz przetarcia ale lekkie, jak jest juz mocno wytarte a raczej podarte to znaczy ze bedzie wiecej jak 500.000km.

 

hm, no a temu facetowi z bmw 745 co to pol banki dal za nie to sie fotel wytarl juz po roku :)

wiec skora to tak do konca ci chyba prawdy nie powie

 

za bardzo upraszczasz ze fotel sie nie przeciera do 400tys

skora jest dosc delikatna, mysle ze spokojnie moze byc widac drobne przetarcia na laczeniach skory, szczegolnie jasnej juz powyzej 200tys

 

ogolnie spojrzec trzeba na calosc bo jak komus sie chce to auto podpicuje na sprzedaz niezle :)

 

kierownice mozna wymienic, nowa do e39 / e38 mka z przyciskami kosztuje zdaje sie 2 tys w aso

 

skore mozna super zregenerowac ze wyglada jak nowa, ktos tu wklejal fotki nawet - jakies 500 czy 700zl

 

obudowe foteli mozna tanio kupic w aso (e38,e39) i wygladaja jak nowki - 200zl

 

komore silnika tez mozna super umyc - ze 150 pewnie

tapicerke wyprac, wyczyscic wszystko wewnatrz, ze 300zl

 

no jeszcze progi auto moze miec zuzyte, to z emblematem bmw, ale tez mozna kupic nowe w aso, choc te pewnie sa drogie :)

 

nowe znaczki bmw na klape i bagaznik, nowy grill, co by nie mial zadnych skaz, klosze swiatel

 

i polerka lakieru na koniec

 

i mamy auto jak z fabryki :) przynajmniej nie zagladajac pod spod i w silnik

 

przy drozszych autach te zabiegi to maly % calosci wiec mozna sie troche naciac :)

 

 

warto sprawdzac wydech

ciezko go podpicowac zeby wygladal jak nowy, posluchac jak silnik pracuje, jak skrzynia chodzi

 

no i zawieszenie przetrzepac

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pompa wtryskowa wytrzymuje około 300 tyś to już jest troche kilometrów, ale zmierzam do tego ze nawet po wymianie pompy w systemie BMX w Boschu, czy autko bedzie takie idealne, mam na uwadze np. silnik-kompresje, zawory itp. przecież gdy pompa jest wyjezdzona to inne podzespoły takze. Co myślicie na ten temat? :roll:

Krzysiek525tds mam podobne autko jak Ty 525 TD kombi 94r manual

kosa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj kolega z e46 z 2002 wymienil juz wszystkie elementy ktore padaja w dieslu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26595

 

 

policzcie wiekszy koszt zakupu diesla + potrzebne naprawy + stracony czas

i zobaczcie ile kupicie za to bezyny i na ile km wam starczy

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam e34 524TD i przy silniku jeszcze nic nie robilem (i mam nadzieje ze nie bede musial), choc w pewnym momencie byly objawy uszkodzenia glowiczki pompy ale po wymianie rozrzadu znkly (moze pasek sie jakims cudem rozciagnol).

 

Wiec nie mam jak na razie dodatkowych kosztow eksploatacyjnych.

Wiadomo, ze wymienia sie oleje, klocki itp ale to tak samo w benzyniakach jak i w dieslach.

 

Autko ma obecnie przejechane 270000km, kierownica w stanie idealnym, nakladki gumowe na pedalach tez. Lekkie zuzycie jest widoczne na galce zmiany biegow, siedzenia w super stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Marcin978

hm, no a temu facetowi z bmw 745 co to pol banki dal za nie to sie fotel wytarl juz po roku

wiec skora to tak do konca ci chyba prawdy nie powie

 

za bardzo upraszczasz ze fotel sie nie przeciera do 400tys

skora jest dosc delikatna, mysle ze spokojnie moze byc widac drobne przetarcia na laczeniach skory, szczegolnie jasnej juz powyzej 200tys

 

- to co napisałem w moim poście dotyczy foteli z materiału, skóra to zupełnie inna sprawa, może niech wypowiedzą się właściciele z takimi siedzeniami, ale zgadzam się z Tobą można auto tak przypicować że zwykły śmiertelnik się na to nabierze, ja od wypicowanych aut trzymam się jak najdalej, ładnie wyglądają ale z reguły nie jadą, co innego auto zadbane i utrzymane, ale to widać.

 

kosa

Jeśli pompa wtryskowa wytrzymuje około 300 tyś to już jest troche kilometrów, ale zmierzam do tego ze nawet po wymianie pompy w systemie BMX w Boschu, czy autko bedzie takie idealne, mam na uwadze np. silnik-kompresje, zawory itp. przecież gdy pompa jest wyjezdzona to inne podzespoły takze. Co myślicie na ten temat?

 

- to zależy, jak ta reszta sobie radzi i w jakim jest stanie, u mnie było tak że założyłem i śmiga bez problemów od 2 lat, ale to nie znaczy że nic się nie psuje, oj psuje ale ma prawo po takim przebiegu, w sumie wymieniłem: pompę wtr., wtryskiwacz pomiarowy, całe zawieszenie przednie z amorkami (bez kolumn i sprężyn), tuleje i łączniki w zawieszeniu tylnym, regenerowałem alternator, regenerowałem rozrusznik, akumulator, klocki 3 razy, 1 raz tarcze ham., kpl. Świec żarowych, przekaźnik wentylatora, wentylator klimy, termostat, pompę wody, pasek klinowy, napinacz paska, łapę paska, ufffff to chyba wszystko, ale auto ma najechane 445t.km., z czega ja zrobiłem po naszych super drogach 145t.km., wiec chyba ma prawo cos się zepsuc. Ale silnik, skrzynia, spalanie, sprężanie – z tym nie ma problemu – odpalam auto i na pewno nie pozna się ze ma az tyle w kolach, wyglad – raczej tez nikt by nie dal mu az tak dużego przebiegu, stan tech – zdecydowanie lepszy od 99% tych na gieldzie.

 

Centrino

a ja mam e34 524TD i przy silniku jeszcze nic nie robilem (i mam nadzieje ze nie bede musial), choc w pewnym momencie byly objawy uszkodzenia glowiczki pompy ale po wymianie rozrzadu znkly (moze pasek sie jakims cudem rozciagnol).

 

- i tylko się cieszyć :D

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam miałem 16-letnią piątkę w jasnej skórze przebieg 180tyś skóra była ładna nie przetarta stam bdb jak na lata znajomy miał w tym samym modelu o 4 lata młodszą i wiecie co była w katastrofalnym stanie niewiem czym to tłumaczyć ale tak było pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj kolega z e46 z 2002 wymienil juz wszystkie elementy ktore padaja w dieslu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26595

 

 

policzcie wiekszy koszt zakupu diesla + potrzebne naprawy + stracony czas

i zobaczcie ile kupicie za to bezyny i na ile km wam starczy

 

hmm, wiesz czesto wymiana wszystkioch elementow wykonawczych na silniku jest niewiedza mechanika. o ile w grupie vag jak cos mi sie dzialo to robilem z zamknietymi oczami, o tyle teraz (chociaz narazie nie dziala mi tylko z przodu PDC) jade do serwisu. i wymagam od nich diagnozy i odpowiedzi. wychodzi taniej niz u mechanika, ktoremu sie wydaje. nie ma tez sensu tworzyc mitow, ze diesel jest drogi w utrzymaniu. golfem 3 TDI zrobilem 530 tys km i jedyna rzecza jaka wymienilem z zespolu napedowego to byla turbina i skrzynia biegow. mysle, ze w bmw bedzie tak samo. chyba, ze ktos, jak jeden ze znanych mi filozofow, zaleje CR rzepakiem, bo inny wiejski mechanik mu powiedzial, ze mozna. utrzymanie diesla jest tak samo kosztowne jak benzyny.

DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wez pod uwage tylko to ze w tym bmw 320 z 2002 byl nowy diesel, a nie jakis silnik tdi z roku 90 czy stary tds z 92 roku

 

te stare diesle sa mniej wymagajace co do paliwa, mniej mocne i mniej awaryjne

 

a w tych nowych to jest inna technologia, nowoczesna i sie psuje :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nazwalbym tdi technologia starsza od cr. to jest rownolegla droga tylko inna filozofia. ja naprawde duzo myslalem, jezdzilem i zastanawialem sie nad tym czy pb czy on. nie widzac zadnych zwiekszonych kosztow eksploatacji wybralem on. nie jest mi znany przypadek aby nowy diesel przy wlasciwej eksploatacji padl. jedyne co zlego moge powiedziec to, ze w mercedesach cdi faktycznie potrafia pasc wtryskiwacze, ale dotyczy to o ile pamietam samochodow przed 2002 r.. turbina na pewno dokona zywota, ale dopiero w okolicach 350 tys km. co do mocy i wymagan to 1.9 tdi mial 110 km, wiec proporcjonalnie wychodzi mi tyle samo co w obecnym 2,5d, ze spalanie zreszta tez jest proporcjonalnie.
DIESEL POWER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.