Skocz do zawartości

Turbosprężarka w 320d 2002r. 150KM - częste awarie!


zaryl

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś zna prawdę co sie dzieje, że "siadają" turbiny w 320d 150KM 2002-2004r. ???

Przy przebiegu 80.000 poleciała mi turbina. Ruszyłem ostro z miejsca i tylko się zadymiło ...rozszczelniła się momentalnie, a olej poszedł w wydech. Uznałem to za przypadek do czasu kiedy teraz przy przebiegu 120.000 stało się to samo z drugą turbiną . Zacząłem rozmawiać z mechanikami i okazało się, że mój przypadek nie jest pierwszy i wiele użytkowników tych modeli miało ten sam defekt turbiny. (Dowiedziałem się też, żę w 2004 roku zastąpiono tą turbinę inną). Co robić? Może ktoś z was zna odpowiedź co może być przyczyną, że "lecą" te turbosprężarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sie nazywa - wtopa firmy bmw - nie pierwsza i nie ostatnia - kiedys slawne bloki nikasil , skrzynie 5hp30 w e32 , twoja turbina i pewnie inne czesci - tak bywa .... rozne auta maja typowe usterki ..

 

a o tej turbinie tez slyszalem - w innych modelach podobno tez bywaja prblemy - a w 2004 zmienili chyba producenta turbin z tego ca pamietam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz pewnosc ze w 2004 byly nowe turbiny, to moze warto zmienic na nowsza. Duzo zalezy tez od traktowania, stylu jazdy i jakosci ON. Mozna tez rozwazac zmiane programu na mniej obciazajacy (w sensie przeniesienia momentu wyzej) albo modyfikacji samego programu przez speca (moze np Masters by cos poradzil). Tak np zrobili ostatnio u ojca w volvo - na przegladzie po 10k zmienili ustawienia silnika na mniej agresywne (???) przypadek ?

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolege.

 

widzialem podobne posty na zachodnich forach... nie znalazlem jednak odpowiedzi co z tym fantem zrobic :(

 

 

sam jestem posiadaczem 320D 150PS po wymianie turbiny...

 

 

tak przy okazji tematu mam do kolegi pytanie

 

czy kolega ma podobne "objawy" przy naglym przyspieszaniu:

 

stoje...1 bieg, "rura", samochod ochoczo ciagnie, jednak tak w przedziale ok 2800/3000obr do ok3900 jakby mniej ochoczo przyspiesza, aby pozniej po przekroczeniu4000? obr wystrzeliwuje jak strzala, na drugim biegu, trzecim itd nie zaobserwowalem podobnej przypadlosci.

 

po prostu na 1 biegu w opisanym przedziale obrotow samochod tak ochoczo nie przyspiesza, pozniej jest nagly, pioronujacy zastrzyk mocy.

 

 

pozdrawiam serdecznie

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka oto informacje znalazlem w internecie

 

http://www.iol.co.za/index.php?click_id=132&art_id=qw104262696025B536&set_id=4

 

 

nastepne info:

"20d M47 150bhp models getting a reputation for repeated turbo failure, possibly due to extended oil service intervals. After replacing turbo, ECU needs to be reprogrammed. Also instances of injector failure. BMW says that only EU3 320d engines built before October 2003 are affected by the turbo problem. EU4s not affected."

 

 

zrodlo http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?p_make=BMW&h_make=BMW&p_model=%2036

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu na 1 biegu w opisanym przedziale obrotow samochod tak ochoczo nie przyspiesza, pozniej jest nagly, pioronujacy zastrzyk mocy.

 

Podziwiam kolege, bo ja w swojej mam bardzo krotka jedynke i bardzo trudno byloby mi patrzec na obrotomierz (tak szybko wchodzi na obroty). Chyba ze dziura wyczuwalna bylaby w "ciągu" silnika, ale to i tak musialaby byc na tyle duza zeby spowrotem opuscic maske w doł (bo przy ruszaniu sie podnosi ;) ) Na moj gust to cos z przytkanym egr, albo zaworkami podcisnienia

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS jeszcze jedna rzecz zauważyłem:

Jak wspomniałem w pewnym przedziale obrotow na 1 biegu jest zamulony, odmuleniu towarzyszy strzal czarnego dymu z rury wydechowej….i wtedy autko ochoczo przyspiesza-ale wtedy trzeba zapiac 2 bieg bo się „obroty” koncza

 

Będąc swego czasu w serwisie serwisant stwierdzil ze wystepuje blad EGR, oraz silnik zasysa jak to określił „lewe powietrze”…

 

Zawor egr był czyszczony przy okazji wymiany turbiny(jak i cala reszta intercooler itd ); dodatkowo wymienilem jeśli db pamiętam wężyk łączący egr z turbo (był troche sparcialy)

Gdzie mogą być nieszczelności, na co zworocic uwage?

 

Czy mogą się w kwestii zmulenia na 1 biegu wypowiedziec inni użytkownicy 320D 150KM??

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Odnośnie tego przypadku, który wystepuje w twoim aucie to u siebie nie mam czegos takiego. Mam podobne objawy, ale na wszystkich biegach. Ale u mnie to najprawdopodobniej przyczyną jest turbina, która nie była zamontowana nowa, a regenerowana. Auto teraz ciągnie dopiero od 3000 do 4000, nastepnie przestaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam!

Od kilku dni jestem szczęsliwym/nieszczesliwym posiadaczem Bmw 320da rok produkcji 02/2002 także "łapię sie" na te felerne turbo.

Od zakupu słysze własnie gwizdanie przy przyśpieszaniu takie delikatn.

Przed zakupem byłem na kompleksowej diagnostyce w Stando i powiedzieli ze wszystko OK! Po tygodniu przyjechałem tam na wymianę oleju i filtrów i ponownie zwróciłem uwagę na gwizdanie i usłyszałem od innego mechanika ze turbo się kończy!!!??? W tym tygodniu mam jechac wyjaśnic te rozbieżności (konfrontacja) z uwagi ze nie było szefa który powiedział ze jest OK.

Dodam ze auto jest z polskiego salonu, serwisowane na bieżąco w ASO z przebiegiem 103000.

 

Moja prośba- gdzie ewntualnie mozna dostac turbo (poza ASO)??? Lub kogo mozecie polecić jezeli chodzi o regenację???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kupować wiadomo: Allegro i duże sklepy motoryzacyjne (InterCars, Flota itp.).

 

O pokuszenie się o diagnozę stanu turbo powinni się brać tylko dobrze fachowcy bo nie sztuka komuś „zabić” dobre turbo lub na odwrót.

 

To, że delikatnie świszczy to w miarę normalna sytuacja w końcu wirnik się kręci ponad 160tys. obrotów na minutę to bezgłośnie chodzić nie może – porównajcie z odkurzaczem ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.