Skocz do zawartości

BMW 530i m54 falowanie na wolnych obrotach i check engine


hubertos94

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem ze swoją bmw. Od kilku miesięcy samochód lekko faluje na wolnych obrotach i po pewnym czasie zapala się check engine. Komputer pokazuje zbyt uboga mieszankę na obu bankach. Zostało sprawdzone ciśnienie na listwie i pokazuje 3.5 bara. Wymieniona odma że wszystkimi rurkami. Wymienione świece, sprawdzony zawór disa. Czyszczony krokowiec i przepustnica. Przewody podciśnienia też są raczej ok. Ściągałem kolektor i uszczelki pod kolektorem też są całe. Zaślepki na kolektorze równiez. Sondy też pracują. Powoli kończą mi się pomysly. Przepływomierz na wolnych obrotach pokazuje 12-13 kg powietrza. Kasowane były adaptację i korekty krótkoterminowe szybko wzrastają do +25%. Ma ktoś jakieś pomysły od czego silnik nie równo pracuje ? Przy przyspieszaniu auto ma moc i podczas jazdy raczej check się nie zapali tylko jak stoi na wolnych obrotach. Mi już się kończą pomysły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten silnik jest do tego stopnia kapryśny, jeżeli chodzi o lewe powietrze, że możesz mieć trafiony oring rurki bagnetu w misce olejowej i wywali zabużenia mieszanki.

Sprawdź gumy dolotu. Ze starości lubią pękać między żeberkami.

Do sprawdzenia uszczelka pokrywy zaworów, sama pokrywa - możesz mieć ją pękniętą i lewe powietrze kotłuje do silnika.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, gumy dolotu miałem porwane, są nowe, uszczelka pokrywy zaworów jest również nowa, pęknięty jest dekiel od pokrywy zaworów ale został sklejony więc tam też nie ma jak powietrze się dostać. Bagnet również wyciągałem, oringa nie wymieniłem bo akurat nie miałem ale wyglądał dobrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Próba dymowa rozwiewa w takim przypadku wątpliwości.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Doczytałem jeszcze raz i autor pisze o zbyt ubogiej mieszance.

Czyli tak jakby auto dostawało za mało powietrza i komputer dopasowywał/zmniejszał ilość paliwa.

 

Może jednak przepływka jest np. brudna, aczkolwiek wskazania ilości powietrza na wolnym są w normie.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź jeszcze pod pełnym obciążeniem, najlepiej nagraj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod obciążeniem problemu nie ma bo samochód ma moc tylko jest nie dobrze na wolnych obrotach. Ja myślę że raczej samochód dodaje paliwa i zwiększa dawkę żeby to wyrównac a nie jak kolega pisał zmniejsza bo korekty paliwowe są dodatnie chyba że źle to rozumiem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najlepiej gdybyś wkleił screeny z INPY.

Było by wiadomo które sondy, przed czy za katem, pokazują zbyt ubogą mieszkankę.

 

Bo równie dobrze może być tak jak piszesz.

Jest zbyt dużo powietrza w mieszance, spowodowanego nieszczelnością za przepływką.

Komputer próbuje wyrównać skład, zwiększając ilość benzyny i robi to do momentu kiedy przekroczony zostaje zakres, ale i tak nadal mieszanka jest za uboga.

Wtedy sypie check'iem.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie ostatnio jak miałem wyciągnięta przepustnicę to była ona lekko otwarta. Czy ma ktoś może jakieś zdjęcie jaka przerwę powinna mieć przepustnica w stanie spoczynku? Czy może to mieć wpływ na wolne obroty i uboga mieszankę ? Czy raczej nie bo powietrze do przepustnicy i tak dostaje się przez przepływomierz i to nie ma znaczenia? Co do próby dymowej to są jakieś domowe sposoby żeby ją wykonać ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam po przerwie sytuacja wygląda następująco. Sondy przed katalizatorem na wolnych obrotach nie pracują. Tzn pokazują wartości 0-0.1 co chyba świadczy o zbyt ubogiej mieszance ? Dobrze to rozumiem ? Gdy tylko dodam trochę gazu tzn jakoś 200 obrotów więcej to wtedy sondy zaczynają pracować prawidłowo. Po odłączeniu przepływomierza również sondy chodzą tak jak trzeba. Podmieniany był przepływomierz i bez zmian dalej stoją jak stały. Gdzie dalej można szukać przyczyny? Z tego co rozumiem to sondy są sprawne gdyż chodzą na odłączonym przepływomierzu. Ma ktoś jakieś pomysły ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

opisz dokladnie gdzie miales pekniecia.


ja mialem jedna ryse pod 4-5 cylinder jest sruba i od niej szla rysa dl 3 cm ku görze czyli jakby w strone cewki..


a drugie gdzie masz ? jak robiles dym test ?prosze opisz szczegölowo :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto wskazówki co do próby dymowej jakie otrzymałem kiedyś Shadowblade[/b: Odepnij dolot za przepływka, zatkaj go torebka foliowa, zaciśnij opaska ta torebkę szczelnie, odepnij jakis wężyk przy dolocie i zatykając wężyk dmuchnij w dziurę po nim. Jeśli robi sie ciśnienie i nigdzie nie ucieka powietrze to tragedi nie ma, ale jeśli gdzieś ucieka, to w miejsce gdzie dmuchasz musisz dac dym i zobaczysz skąd wylatuje.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.