Skocz do zawartości

BMW 530i m54 falowanie na wolnych obrotach i check engine


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam taki problem ze swoją bmw. Od kilku miesięcy samochód lekko faluje na wolnych obrotach i po pewnym czasie zapala się check engine. Komputer pokazuje zbyt uboga mieszankę na obu bankach. Zostało sprawdzone ciśnienie na listwie i pokazuje 3.5 bara. Wymieniona odma że wszystkimi rurkami. Wymienione świece, sprawdzony zawór disa. Czyszczony krokowiec i przepustnica. Przewody podciśnienia też są raczej ok. Ściągałem kolektor i uszczelki pod kolektorem też są całe. Zaślepki na kolektorze równiez. Sondy też pracują. Powoli kończą mi się pomysly. Przepływomierz na wolnych obrotach pokazuje 12-13 kg powietrza. Kasowane były adaptację i korekty krótkoterminowe szybko wzrastają do +25%. Ma ktoś jakieś pomysły od czego silnik nie równo pracuje ? Przy przyspieszaniu auto ma moc i podczas jazdy raczej check się nie zapali tylko jak stoi na wolnych obrotach. Mi już się kończą pomysły.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten silnik jest do tego stopnia kapryśny, jeżeli chodzi o lewe powietrze, że możesz mieć trafiony oring rurki bagnetu w misce olejowej i wywali zabużenia mieszanki.

Sprawdź gumy dolotu. Ze starości lubią pękać między żeberkami.

Do sprawdzenia uszczelka pokrywy zaworów, sama pokrywa - możesz mieć ją pękniętą i lewe powietrze kotłuje do silnika.

pzdr

yaz

Opublikowano
Zapomniałem dodać, gumy dolotu miałem porwane, są nowe, uszczelka pokrywy zaworów jest również nowa, pęknięty jest dekiel od pokrywy zaworów ale został sklejony więc tam też nie ma jak powietrze się dostać. Bagnet również wyciągałem, oringa nie wymieniłem bo akurat nie miałem ale wyglądał dobrze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Próba dymowa rozwiewa w takim przypadku wątpliwości.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Doczytałem jeszcze raz i autor pisze o zbyt ubogiej mieszance.

Czyli tak jakby auto dostawało za mało powietrza i komputer dopasowywał/zmniejszał ilość paliwa.

 

Może jednak przepływka jest np. brudna, aczkolwiek wskazania ilości powietrza na wolnym są w normie.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź jeszcze pod pełnym obciążeniem, najlepiej nagraj.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pod obciążeniem problemu nie ma bo samochód ma moc tylko jest nie dobrze na wolnych obrotach. Ja myślę że raczej samochód dodaje paliwa i zwiększa dawkę żeby to wyrównac a nie jak kolega pisał zmniejsza bo korekty paliwowe są dodatnie chyba że źle to rozumiem ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej gdybyś wkleił screeny z INPY.

Było by wiadomo które sondy, przed czy za katem, pokazują zbyt ubogą mieszkankę.

 

Bo równie dobrze może być tak jak piszesz.

Jest zbyt dużo powietrza w mieszance, spowodowanego nieszczelnością za przepływką.

Komputer próbuje wyrównać skład, zwiększając ilość benzyny i robi to do momentu kiedy przekroczony zostaje zakres, ale i tak nadal mieszanka jest za uboga.

Wtedy sypie check'iem.

pzdr

yaz

Opublikowano
Mam pytanie ostatnio jak miałem wyciągnięta przepustnicę to była ona lekko otwarta. Czy ma ktoś może jakieś zdjęcie jaka przerwę powinna mieć przepustnica w stanie spoczynku? Czy może to mieć wpływ na wolne obroty i uboga mieszankę ? Czy raczej nie bo powietrze do przepustnicy i tak dostaje się przez przepływomierz i to nie ma znaczenia? Co do próby dymowej to są jakieś domowe sposoby żeby ją wykonać ?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam po przerwie sytuacja wygląda następująco. Sondy przed katalizatorem na wolnych obrotach nie pracują. Tzn pokazują wartości 0-0.1 co chyba świadczy o zbyt ubogiej mieszance ? Dobrze to rozumiem ? Gdy tylko dodam trochę gazu tzn jakoś 200 obrotów więcej to wtedy sondy zaczynają pracować prawidłowo. Po odłączeniu przepływomierza również sondy chodzą tak jak trzeba. Podmieniany był przepływomierz i bez zmian dalej stoją jak stały. Gdzie dalej można szukać przyczyny? Z tego co rozumiem to sondy są sprawne gdyż chodzą na odłączonym przepływomierzu. Ma ktoś jakieś pomysły ?
Opublikowano
No może i tak ale przepływomierz jest Siemensa i przekładałem od kolegi też taki sam przepływomierz i u niego sondy chodzą. Po zmianie niestety nic się nie zmieniło
Opublikowano

Hmm. Kasowałeś adaptację po zmianie przepływomierza? Przejechałeś się?

 

Z prostych rzeczy, które jeszcze można sprawdzić to czy nie są zamienione wtyczki sond i sprawdzić styki przy ecu, wypiąć przeczyścić.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jestem już po tej nierównej walce z silnikiem ;) okazala się pęknięta pokrywa zaworów w dwóch miejscach. Dzięki wszystkim za pomoc i polecam próbę z dymem w sytuacji lewego powietrza. U mnie wystarczyło spalić parę papierosow.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

opisz dokladnie gdzie miales pekniecia.


ja mialem jedna ryse pod 4-5 cylinder jest sruba i od niej szla rysa dl 3 cm ku görze czyli jakby w strone cewki..


a drugie gdzie masz ? jak robiles dym test ?prosze opisz szczegölowo :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano
Oto wskazówki co do próby dymowej jakie otrzymałem kiedyś Shadowblade[/b: Odepnij dolot za przepływka, zatkaj go torebka foliowa, zaciśnij opaska ta torebkę szczelnie, odepnij jakis wężyk przy dolocie i zatykając wężyk dmuchnij w dziurę po nim. Jeśli robi sie ciśnienie i nigdzie nie ucieka powietrze to tragedi nie ma, ale jeśli gdzieś ucieka, to w miejsce gdzie dmuchasz musisz dac dym i zobaczysz skąd wylatuje.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.