Skocz do zawartości

Po zakupie 316i - wymiana oleju, niesprawny zamek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, jestem nowy więc trzy zdania o mnie.

 

Od wczoraj jestem posiadaczem - wierzę, że z perspektywy czasu ocenię, iż szczęśliwym :8) - BMW 316i z 1992 roku, i jest to mój pierwszy samochód. Służbowo poruszam się focusem 2004. Jesli chodzi o mechanikę znam się na obróbce skrawaniem - poziom znajomości mechaniki pojazdowej mierny - z tendencją wzrostową.

 

Mój zakup to osobnik z przebiegiem 237 tysięcy km w kolorze grantowym - kolor hymm to nieistotne - bez gazu naturalnie. Po sprawdzeniu w serwisie fiata i u mechanika (posiadającego zakład ale nie jest to stacja kontroli pojazdów) okazało się, iż do wymiany mam:

 

w krótkiej perspektywie olej wraz z filtrem, sworznie;

 

w dalszej (przed zimą) łączniki stabilizatora (2 sztuki) cimmerbloki tylne przedniego wahacza, posiadam mały wyciek spod korka spustowego skrzyni biegów; ( te sworznie to do wymiany według serwisu, znajomy mechanik twierdzi, iż to łączniki i cimmerbloki są do wymiany - hymm);

 

jeszcze jedną moją dolegliwością (teraz mój samochód i ja to prawie jedność :wink: ) jest fakt, iż posiadam niesprawny zamek od pasażera

 

I teraz co poradzicie... naprawiać i w jakiej kolejności? jaki jest orientacyjny koszt części (kupować orginalne - jeśli tak to które) i robocizny?

Co z zamkeim - mam jeden komplet kluczyków do stacyjki, drzwi i bagażnika - to chyba norma; czy wymieniać wszystkie zamki wraz ze stacyjką :| czy jakaś pośrednia opcja w np. w drzwiach i bagażniku inne zamki? a może można dorobić zamek do drzwi według klucza?

 

dodam jeszcze tylko, iż mam do załacenia jeszcze OC (nie posiadam zniżek - może polecicie jakąś firmę ubezpieczeniową) oraz zakładam, że reszta sparaw związanych szczeólnie z silnikiem jest ok - jesli amcie jakieś sugestie - poproszę - oraz co ważne ograniczone finanse 0 w poerspektywie wesele :8)

 

dzięki za każde logiczne i konstruktywne wypowiedzi

Edytowane przez badziewiarz
Opublikowano

Witaj, też od niedawna jeżdże 316i. Powiem, tyle, ile wiem:)

1) Konieczność wymiany filtra - zweryfikuj. Sprawdź, może gdzieś masz nawet papier z całą "historią olejową" - u mnie był. Co nie znaczy, że sugeruję "nie wymieniaj".

2) Małe wycieki olejowe - to prawie standard w tyloletnim samochodzie. Jeśli zasklepione - może swobodnie poczekać nawet przez zimę (mniejsza rozszerzalność oleju - słabszy wyciek.

3) Co oznacza "niesprawny zamek"? Sam mechanizm, czy centralny? Naprawa centralnego to max 250 zł - z wymianą siłownika. Jeśli zamek jest uszkodzony - to nie wiem, czy "dorabia się" zamki do klucza?

4)Zrobić Od Razu: sworznie, łączniki, cimmerbloki. Wymienić olej - w skrzyni biegów też :mrgreen:

Miłego jeżdżenia Słodką Betty :D

Opublikowano

Jeżeli rok 1992 to silnik M40 - zmień olej koniecznie na 5W40 nie zależnie jaki był wcześniej - różni ludzie będą ci chcieli wcisnąć 10w40 pod argumentem że 5w40 może brać bo silnik ma duży przebieg - m40 jest wrażliwy na olej (niezbyt udana konstrukcja rozrządu i wrażliwe hydroregulatory(gęstrzy olej je zapycha, przez co szlag trafia hydroregulator, następnie dźwignie zaworową a później krzywkę na wałku, przez co klekocze i nie wkręca się na obroty)) i tutaj jest to szczególne ważne - tylko pełny syntetyk 5W40 niezależnie od przebiegu.

 

Druga sprawa - sprawdź kiedy był robiony rozrząd. Jeżeli nie wiesz, zmień pasek. W tych silnikach robi się to co 40 tyś, a że silnik jest kolizyjny, to naprawa po zerwanym pasku może nie być tania.

 

Swożnie i zawieszenie - następna rzecz którą trzeba zrobić, od tego zależy prowadzenie autka i bezpieczeństwo.

Opublikowano
ja we wtorek wymienialem w swojej Betce sworznie i laczniki stabilizatora. Za elementy do wymiany zaplacilem w sumie lekko ponad 100zl a za wymiane tez 100zl. Wiec nie najgorzej.

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano

MTU w moim przypadku wypada nieźle - tylko złotwkę drożej niż Generali... dalej to tylko jeszcze LINK a reszta to już lichwa -

 

" tylko pełny syntetyk 5W40 niezależnie od przebiegu. "

 

mam zalany Texaco 10W40 - zgodny z zaleceniem producenta oleju podanym na http://www.texaco.pl/ w grę wchodzi syntetyk 5W40 - tej samej firmy... :?: i teraz czy texaco warto zalewać czy zmienić markę, czy zmienić producenta i zostać na półsyntetku czy pakować syntetyk (podbno jest różnica w cenie)

 

co do zamku - nie mam centralnego - wkłądam kluczyk w zamek od strony pasażera i ZONK :lol: nie obraca się - podobno można jakoś go wyregulować wkładkami...

 

thx

Opublikowano
Jeszcze jedno - miseczka stabilizatora - metalowa czy plastykowa, no name czy jakiś konkretny producent - kto posiada jakieś doświadczenia, najlepiej używał jednych i drugich
Opublikowano
jesli chodzi o OC, to podobno HDI Samopomoc tez jest tania.

Jest:) Mam tam OC - z max. zniżką - 350zł. NNW-7.50:)

Wadą Samopomocy jest to, że czeka się wieeeeki. Ale skoro to OC, to nie ja bedę czekać;)

Szybka i skłonna do wypłat jest Warta. Link 4 - drogi. PZU - niekoniecznie przychylne ubezpieczonym.

Opublikowano
odnośnie ubezpieczenia to polecam TU Filar nic tańszego nie znalazłem za 100% +10% zwyżki za marke wyszło mi 1038 złdla porównanie w samopomocy mówili mi coś koło 1500 zł a w Generali lekko ponad 2000zł
Opublikowano
a może można dorobić zamek do drzwi według klucza?
Zamki można dorobić do kluczyka.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.