Skocz do zawartości

alkohol etylowy - spirytus - jaki wpływ na samochód


maciox

Rekomendowane odpowiedzi

Czy nikt nie ma żadnych wiadomości na ten temat?

 

Więc tak, wyczytałem, że w brazylii i w ogóle w pd ameryce ponad 90% paliwa to czysty alkohol etylowy, a auta te same, w biopaliwach większość (80-90%) to alkohol, więc wnioskuję że nic nie stoi na przeszkodzie by stosować właśnie takie paliwo - z jednej strony ekologiczne (produkty spalania - CO2 + H2O - no i bilans CO2 w atmosferze jest zerowy), z drugiej strony o bardzo dobrych właściwościach palnych - nie zostawia nagaru (wręcz go usuwa), spala się doskonale i powoduje stuki w silniku porównywalne z pb95 czyli dużo mniejsze jak bezołowiowa 98 i bez porównania do 95.

 

Jedynym problemem w Polsce (poza oczywiście idiotycznymi przepisami itp) jest chyba mentalność ludzi - olej rzepakowy tak, ale spirytus?? ;), takie marnotrastwo??,

z tego co wiem, wyprodukowanie litra denaturatu to grosze (czyli nie złotówka - około 80 gr bodajże - nie mam zbyt dobrych źródeł) i to już jest super paliwo 95-98% (testowałem na dwusówie - ale denaturat denaturatowi nie równy i można kupić z naklejką 95% a w rzeczywistości to nawet nie 40% - tu już nawet nie wspominam o przebitce cenowej rozrabianego)

 

pozostaje tylko skonstruować destylarkę i jeździmy na "ziemniakach i burakach cukrowych" :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie ciekawy temat,kiedyś chodziło mi coś podobnego po głowie ale wogóle nie miałem pojęcia skąd wziąć tak tani spirytus.Może na początek zacząc tak jak zaczynali z olejami w dizlu-mieszać to w jakiś proporcjach?Może podaj jakieś linki do stron?
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam szukałem w internecie, ale po polsku nic ciekawego się nie doczytałem, wiem tylko, że wcale nie musi być to spirytus bezwodny (chyba że mieszamy z benzyną)

Oczywiście po wlaniu takiego paliwa należy skorygować wyprzedzenie zapłonu.

 

Najtańszy alkohol to chyba metylowy, ale na niego to raczej zezwolenie potrzeba, no i nie jest chyba tak dobry do silników jak etylowy.

Podejrzewam, że żadna firma produkująca spirytus nie sprzeda go po tak niskiej cenie, po pierwszee ze względu na przeznaczenie (konsumpcja), po drugie to akcyza (choć pewnie takiego lewego przelewa się tonami jako spirytus rafinowany - a później "lej bo się ciemno robi" ;))

 

Ja osobiście zamierzam zająć się destylowaniem, choć jeszcze nie wiem jak z procentami uda się zejść w warunkach domowych. Jeśli uda mi się osiągnąć wartość 95% będę testował to na dwusuwie (komar).

 

Nadal też będę szukał informacji dodatkowych - może po angielsku.

 

Pozdrawiam[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawowy problem w spalaniu alkoholu to:

 

przy tym samym dawkowaniu wtryskami będzie uboga mieszanka

(należy podawać więcej alkoholu, lub podawać mniej powietrza)

 

 

 

zmiana ustawień zapłonu też mile widziana - można bez tego się obejść

 

alkohole mają dużą liczbę oktanowa (około 100-110)

 

dobrze odparowują (zchładzają komorę spalania)

 

posiadają 60% wartości opałowej benzyny...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dowiedziałem się też, że starsze gumki - ropopochodne (?)(uszczelki, membrany) mogą zmięknąć pod wpływem alkocholu, problemem tym jednak interesowali się inżynierowie już w latach 70-tych, dlatego moja ślicznotka nie powinna się niczego obawiać

 

trochę info i linków tu:

http://forum.oilpeak.pl/forum-5.html

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Szwecji można tankować alkohol do baku. Normalnie auto więcej pali, ale silniki budowane od podstaw na zasilanie alkoholem mają te same parametry dzięki wyższej sprawności. Saab ma super jednostki napędowe, które lepiej jeżdżą na alkoholu jak na benzynie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi procentami to chyba nie za bardzo bo mój znajomy po pierwszej destylacji osiąga 60% a nawet więcej.

Na spirytusie silnik powinien mieć większą sprawność, spirytus ma też większą gęstość dlatego wyznacznik 60% nie jest do końca słuszny

alkohol 790kg/m3

benzyna ok 710kg/m3

dlatego należało by przyjąć minimalnie 70% a nawet więcej, czyli korzystniej, o ile mierzyć w litrach a nie kilogramach.

ciekawi mnie też energetyczność benzyny - przecież zawiera ona mnóstwo dodatków uszlachetniających (nawet 5%) - czy wartości na ogół podawane są dla czystej benzyny czy już uszlachetnionej? a może energia spalania uszlachetniaczy jest jeszcze większa jak dla benzyny ? ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.