Skocz do zawartości

330d uzytkowany tylko w miescie


Kamil1981

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na forum jestem zupelnie nowy ale mam nadzieje ze zostany przyjety pomyslnie i z gory dziekuje.Ok a teraz do tematu , czy moze mi ktos podpowiedziec jak uzytkowac i na co zawracac usage przy eksploatacji mojego bimerka 330d tylko przy jezdzie tylko w miescie poniewaz to moj pierwszy diesel i nie ukrywam ze z tymi silnikami nie mialam stycznosci z gory dziekuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Ogólne zasady jak w każdym nowszym dieslu: nie pałować na zimnym, starać się trzymać minimum 1500 obrotów w miarę możliwości ( pompa common rail będzie wdzięczna), raz-dwa razy na miesiąc przedmuchać go trochę :), no i nie gasić silnika od razu tylko potrzymać z minutkę albo 5 żeby turbina się schłodziła ( w zależności od tego czy mu dałeś trochę buta :) ).

 

Poza tym możesz użyć jeszcze jakichś wspomagaczy do paliwa np ravenol scooter 2T ze 100ml na bak ( możesz za każdym razem a możesz np co 3 tankowanie ) - odczujesz różnicę z czasem - silnik będzie bardziej aksamitny no i przedłuża to też życie wtrysków i pompy cr. A jeśli przeważają krótkie odcinki jazdy to przy zmianie oleju polecam 5w30 lub 0w30 - lepsza lepkość na krótkie dystanse.

 

To tak na poczekaniu, pewnie znajdą się jeszcze jakieś wskazówki które na pewno nie zaszkodzą.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje za odpowiedz.Wczoraj w pracy porozmawialem z kilkoma znajomymi z czego dwoch posiada diesle jeden to Bmw 530 z 2004 ktory powiedzial ze max tygodniowo robi moze 50km i stwierdzil ze jeszcze nigdy nie mial zadnych problemow . Powiem szczerze ze juz sam dostaje krecka w glowie, I teraz nie wiem do konca czy moj wybor byl dobry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiało jeździć. Jedyne co może dolegać to DPF a pozostałe kwestie to tylko użytkowanie silnika z turbosprężarką czyli nie ganianie na zimnym i nie gaszenie po ostrzejszej jeździe. Diesel ma to do siebie, że potrzebuje przedmuchania - jeden z poprzedników pisał 1-2 razy w miesiącu. Według mnie zbyt rzadko i raz w tygodniu to minimum. Zabierz auto raz w tygodniu na spacer i wykorzystaj potencjał przez godzinę czasu to będzie dobrze.

 

No i zmień rozrząd - ja o tym nie wiedziałem i strzelił a koszta są absurdalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witaj,

 

Ogólne zasady jak w każdym nowszym dieslu: nie pałować na zimnym, starać się trzymać minimum 1500 obrotów w miarę możliwości ( pompa common rail będzie wdzięczna), raz-dwa razy na miesiąc przedmuchać go trochę :), no i nie gasić silnika od razu tylko potrzymać z minutkę albo 5 żeby turbina się schłodziła ( w zależności od tego czy mu dałeś trochę buta :) ).

 

Poza tym możesz użyć jeszcze jakichś wspomagaczy do paliwa np ravenol scooter 2T ze 100ml na bak ( możesz za każdym razem a możesz np co 3 tankowanie ) - odczujesz różnicę z czasem - silnik będzie bardziej aksamitny no i przedłuża to też życie wtrysków i pompy cr. A jeśli przeważają krótkie odcinki jazdy to przy zmianie oleju polecam 5w30 lub 0w30 - lepsza lepkość na krótkie dystanse.

 

To tak na poczekaniu, pewnie znajdą się jeszcze jakieś wskazówki które na pewno nie zaszkodzą.

 

Pozdrawiam.

Bardzo rzadko się to zdarza, ale zgadzam się w 100%...

A wlasciwie w 99%.

 

Gdyż z tym gaszeniem silnika... 1 minutke poczekac... troche bez sensu tak długo.

Przez to dpf dostaje troche sadzy (jak w korku) to raz

A dwa że przez ta minute na jałowych obrotach nie wiele się zmieni temperatura gdyz nie ma pędu powietrza pod maske, a sam olej i tak jest ciepły wiec wiele nie schłodzi.

 

Rasumując. Starczy 15 sekund.

 

A dwa, jak chcemy zrobić lepiej to ostatnie 500m lepiej toczyć się na biegu bez dodawania gazu lub delikatnie, wiecej to pomoze, gdyz jazda na biegu bez dodawania gazu powoduje brak spalania mieszkanki - brak wybuchu - brak temperatury. Dodatkowo podczas jazdy powietrze chłodzi nam komore silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przesada nie wskazana w żadnym kierunku.

Ja jestem zdania, że dobrze jest włączyć go na czas skrobania szyb np i niech przez ten czas trochę pochodzi.

Czekanie na parkingu aż uzyska 88 stopni może TROCHĘ potrwać... :D

Radzę dać mu popracować z minutę - dwie i spokojnie się toczyć w wyznaczonym kierunku.

Po uzyskaniu właściwej temperatury silnika można, a nawet wskazane jest mu trochę depnąć. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wsiadać do auta jak nie ma do przejechania przynajmniej 40km? ;) Diesel nie lubi krótkich dystansów..

 

Cześć. Sam to wielokrotnie słyszałem. Możesz podać jakieś konkrety? Chodzi Ci o to, że dłużej się trochę grzeje od benzyny przez co dłużej pracuje w nie optymalnych warunkach czy coś jeszcze? DPF nie licz bo to nie silnik. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.