Skocz do zawartości

Czy zbliża się wymiana akumulatora?


icrew

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam BMW X1 E84 z 2011 roku.

Obecnie temperatury trochę spadły i od 3 dni z rana jak i po dłuższym postoju podczas włączenia zapłonu wyrzuca mi żółty komunikat "Niskie napięcie akumulatora". Jak pojadę kawałek i zgaszę silnik, a później ponownie włączę zapłon to już nie mam tego komunikatu.

 

Zajrzałem pod matę w bagażniku i chyba jest oryginalny akumulator BMW (od nowości auta).

Chyba duże prawdopodobieństwo, że może kończyć swój żywot po 6 latach?

 

Ewentualnie jaki akumulator byście polecili do tego silnika? Mam sDrive 18d.

 

fullsizeoutput_1e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Mi po krótszym czasie zdarzało się wymieniać akumulator :wink:

To jak opisujesz swoją "przypadłość" rzeczywiście wygląda na to, że akumulator nie trzyma już pojemności.

Polecam jednak podjechać do firmy zajmującej się sprzedażą akumulatorów pomierzą co trzeba i powiedzą jak z nim jest.

Jeżeli chodzi o wybór nowego akumulatora to ja korzystam z Jenoxa i mogę go polecić bo 3 rok żadnych problemów mi nie sprawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Teraz od tego czasu też nie włączają mi się światła powitalne jak otwieram pilotem auto.

Pewnie to związane z niskim napięciem akumulatora.

 

Posiadam X1 z systemem START-STOP ale mam go wyłączonego programowo na stałe...

Obecny akumulator to 80Ah 800A czy mogę kupić np. 74Ah 740A i będzie pasował?

Jaki byście polecili żeby nie był też taki drogi.

 

Czy taki by był ok?

 

http://allegro.pl/akumulator-bosch-silver-s5-74ah-750a-najswiezsze-i5522953731.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś zmieniał akumulator to kup o takich samych parametrach jak stary potem trzeba przypisać nowy Aku do samochodu

Światła powitalne niemające nic ze słabym akumulatorem ustawia to się w menu mozna włączyć lub wyłączyć może się coś przestawiło?

 

Sprawdzałem tam jest zaznaczone włączone. Nie włączają się odkąd jest komunikat o niskim napięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem na noc akumulator do prostownika i teraz mam wszystko ok.

Światła powitalne się włączają i nie wyrzuca komunikatu o niskim napięciu akumulatora.

Zobaczymy jak długo... jak teraz się to powtórzy to już niestety będę musiał wymienić akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Niedawno to przerabiałem. Nie kombinuj tylko wymień aku najlepiej na taki sam (wymiary i wartości) najlepiej jest jeszcze podpiąć pod program i wpisać wymianę aku.

Jeśli chcesz wymienić na inny większy, mniejszy sprawdź to w:

 

https://www.bmwstore.pl/pl/

 

wpisz swój VIN potem szukaj części i wejdź w elektryka pojazdu tam sprawdzisz jakie akumulatory możesz założyć do swojego auta, jeśli zdecydujesz się na inny niż masz to trzeba też przeprogramować auto, u mnie programowanie trwało 1.5 godz.

Możesz też jeździć na starym, aż kiedyś padnie, ale pamiętaj że elektronika pojazdu na tym cierpi i łapie dziwne błędy od nagłych spadków napięcia (mi np. odcinało chwilowo reflektor podczas naciśnięcia na pedał hamulca).Po wymianie aku wszystko działa jak ta lala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie a czy słaby akumulator może się wiązać tez z brakiem podgrzewania tyknie szyby? Bo w ostatnich dniach tez mi wyskakiwał błąd z podnośnikiem spodowodwany słabym akumulatorem. Po zgaszeniu i odpaleniu znikał. Ale podgrzewania szyby tył nie ma. Tak myśle ze może słaby jest i odcina szybę.

 

Światła powitalne (postojowe) mam wyłączone i nie interesowałem się w sumie tym, ale podświetlenie wnętrza i klamek jest.

Edytowane przez piodeb88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu właśnie jest problem bo mam kolegę który naprawia tylko BMW również zajmaujqcy się przekładkami i on mówi ze jak słabe aku to właśnie odcina swiatla powitalne i podgrzewanie szyby. A brak podgrzewania zszedł się czasowo ze słabym aku wiec by to pasowało. Szukałem tu potwierdzenieia od któregoś z was ale jak to mówią ilu ludzi tyle opinii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja bym nie ryzykowal ze zwyklym aku.

Ktos ma taki przynajmniej kilka lat do systemu start/stop, zeby porownac?

 

U mnie aku jest od nowosci i pojawiaja sie objawy rozladowania:

1. bardzo rzadko dziala start/stop, czyli aku niedoladowany.

2. przy otwieraniu z pilota czesto nie zapalaja sie welcom lights oraz podswietlenie tablicy (w srodku jeszcze swieci). Do tego po wlozeniu kluczyka, zapala sie pomaranczowa kontrolka auta na podnosniku.

3. gdy korzystalem z bluetootha po wylaczeniu silnika, po kilku minutach komp rozlaczyl zestaw z moim telefonem i pokazal kontrolke akuumulatora.

 

To wg mnie "normalne" objawy poczatku konca aku. Chociaz, gdy zrobilem trase ok. 400 km start/stop zadzialal 1 raz, wiec jeszcze tak zle moze z aku nie jest. Pali bez problemu, ale staram sie nie uzywac za kazdym razem podgrzewania siadzen.

Po wymianie aku, zakodowanie go to podobno koszt max. 100 zl.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz dlaczego AGM jest lepszy od kwasowego biorąc pod uwagę system start/stop?

 

Z tego, co czytalem, to dlatego, ze jest przeznaczony do takich wlasnie "inteligentnych' alternatorow, ktore reguluja szybkosc ladowania aku, w zaleznosci od obciazenia i cyklicznosci.

Fakt, sa sporo drozsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.