Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam BMW X1 E84 z 2011 roku.

Obecnie temperatury trochę spadły i od 3 dni z rana jak i po dłuższym postoju podczas włączenia zapłonu wyrzuca mi żółty komunikat "Niskie napięcie akumulatora". Jak pojadę kawałek i zgaszę silnik, a później ponownie włączę zapłon to już nie mam tego komunikatu.

 

Zajrzałem pod matę w bagażniku i chyba jest oryginalny akumulator BMW (od nowości auta).

Chyba duże prawdopodobieństwo, że może kończyć swój żywot po 6 latach?

 

Ewentualnie jaki akumulator byście polecili do tego silnika? Mam sDrive 18d.

 

fullsizeoutput_1e.jpg

Opublikowano

Cześć,

 

Mi po krótszym czasie zdarzało się wymieniać akumulator :wink:

To jak opisujesz swoją "przypadłość" rzeczywiście wygląda na to, że akumulator nie trzyma już pojemności.

Polecam jednak podjechać do firmy zajmującej się sprzedażą akumulatorów pomierzą co trzeba i powiedzą jak z nim jest.

Jeżeli chodzi o wybór nowego akumulatora to ja korzystam z Jenoxa i mogę go polecić bo 3 rok żadnych problemów mi nie sprawia

Opublikowano
Akumulator rano na zgaszonym silniku sprawdź miernikiem jeśli będzie poniżej 12,50 v to Aku już słabo trzyma, dobry powinien wskazać 12,60 v wzwyż
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Teraz od tego czasu też nie włączają mi się światła powitalne jak otwieram pilotem auto.

Pewnie to związane z niskim napięciem akumulatora.

 

Posiadam X1 z systemem START-STOP ale mam go wyłączonego programowo na stałe...

Obecny akumulator to 80Ah 800A czy mogę kupić np. 74Ah 740A i będzie pasował?

Jaki byście polecili żeby nie był też taki drogi.

 

Czy taki by był ok?

 

http://allegro.pl/akumulator-bosch-silver-s5-74ah-750a-najswiezsze-i5522953731.html

Opublikowano

Byłem u mechanika i zrobił test, pozostało jeszcze 440EM... czyli połowa jakby.

Podłącze go na noc do ładowania i może to coś da.

Opublikowano

Jak byś zmieniał akumulator to kup o takich samych parametrach jak stary potem trzeba przypisać nowy Aku do samochodu

Światła powitalne niemające nic ze słabym akumulatorem ustawia to się w menu mozna włączyć lub wyłączyć może się coś przestawiło?

Opublikowano
Jak byś zmieniał akumulator to kup o takich samych parametrach jak stary potem trzeba przypisać nowy Aku do samochodu

Światła powitalne niemające nic ze słabym akumulatorem ustawia to się w menu mozna włączyć lub wyłączyć może się coś przestawiło?

 

Sprawdzałem tam jest zaznaczone włączone. Nie włączają się odkąd jest komunikat o niskim napięciu.

Opublikowano

Podłączyłem na noc akumulator do prostownika i teraz mam wszystko ok.

Światła powitalne się włączają i nie wyrzuca komunikatu o niskim napięciu akumulatora.

Zobaczymy jak długo... jak teraz się to powtórzy to już niestety będę musiał wymienić akumulator.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Znowu podczas otwierania auta z kluczyka przestały się zapalać światła powitalne (postojowe).

Czy to już może być ta potrzeba wymiany akumulatora?

Opublikowano

Niedawno to przerabiałem. Nie kombinuj tylko wymień aku najlepiej na taki sam (wymiary i wartości) najlepiej jest jeszcze podpiąć pod program i wpisać wymianę aku.

Jeśli chcesz wymienić na inny większy, mniejszy sprawdź to w:

 

https://www.bmwstore.pl/pl/

 

wpisz swój VIN potem szukaj części i wejdź w elektryka pojazdu tam sprawdzisz jakie akumulatory możesz założyć do swojego auta, jeśli zdecydujesz się na inny niż masz to trzeba też przeprogramować auto, u mnie programowanie trwało 1.5 godz.

Możesz też jeździć na starym, aż kiedyś padnie, ale pamiętaj że elektronika pojazdu na tym cierpi i łapie dziwne błędy od nagłych spadków napięcia (mi np. odcinało chwilowo reflektor podczas naciśnięcia na pedał hamulca).Po wymianie aku wszystko działa jak ta lala.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Panowie a czy słaby akumulator może się wiązać tez z brakiem podgrzewania tyknie szyby? Bo w ostatnich dniach tez mi wyskakiwał błąd z podnośnikiem spodowodwany słabym akumulatorem. Po zgaszeniu i odpaleniu znikał. Ale podgrzewania szyby tył nie ma. Tak myśle ze może słaby jest i odcina szybę.

 

Światła powitalne (postojowe) mam wyłączone i nie interesowałem się w sumie tym, ale podświetlenie wnętrza i klamek jest.

Edytowane przez piodeb88
Opublikowano
I tu właśnie jest problem bo mam kolegę który naprawia tylko BMW również zajmaujqcy się przekładkami i on mówi ze jak słabe aku to właśnie odcina swiatla powitalne i podgrzewanie szyby. A brak podgrzewania zszedł się czasowo ze słabym aku wiec by to pasowało. Szukałem tu potwierdzenieia od któregoś z was ale jak to mówią ilu ludzi tyle opinii.
Opublikowano

Super! Dzięki. Potwierdziłeś tylko moje przypuszczenia i wiedzę mojego kumpla.

 

Pozdrawiam i życzę Szczeliwego Nowego Roku! :-)

Opublikowano

Panowie u mnie tez aku powoli kończy zywot już go kilka razy doladowywałem i mam pytanie.

Czy jak nie mam start stop to może być zwykły czy raczej musi byc AGM? Siedzi obecnie Varta 80Ah 800 x1 2010r. x23

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ja bym nie ryzykowal ze zwyklym aku.

Ktos ma taki przynajmniej kilka lat do systemu start/stop, zeby porownac?

 

U mnie aku jest od nowosci i pojawiaja sie objawy rozladowania:

1. bardzo rzadko dziala start/stop, czyli aku niedoladowany.

2. przy otwieraniu z pilota czesto nie zapalaja sie welcom lights oraz podswietlenie tablicy (w srodku jeszcze swieci). Do tego po wlozeniu kluczyka, zapala sie pomaranczowa kontrolka auta na podnosniku.

3. gdy korzystalem z bluetootha po wylaczeniu silnika, po kilku minutach komp rozlaczyl zestaw z moim telefonem i pokazal kontrolke akuumulatora.

 

To wg mnie "normalne" objawy poczatku konca aku. Chociaz, gdy zrobilem trase ok. 400 km start/stop zadzialal 1 raz, wiec jeszcze tak zle moze z aku nie jest. Pali bez problemu, ale staram sie nie uzywac za kazdym razem podgrzewania siadzen.

Po wymianie aku, zakodowanie go to podobno koszt max. 100 zl.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Nie tylko start-stop, odzysk energii z hamowania też ma tu znaczenie w wyborze akumulatora z tego co wiem
Opublikowano
A wiesz dlaczego AGM jest lepszy od kwasowego biorąc pod uwagę system start/stop?

 

Z tego, co czytalem, to dlatego, ze jest przeznaczony do takich wlasnie "inteligentnych' alternatorow, ktore reguluja szybkosc ladowania aku, w zaleznosci od obciazenia i cyklicznosci.

Fakt, sa sporo drozsze.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Informacyjnie, dla zainteresowanych wymiana aku - wymienilem na nowy w technologii AGM i wszystko gra: swiatla powitalne, brak pojawiania sie kontrolek podnosnika i aku.

Wymiana i zaprogramowanie kompa - 120 pln.


pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.