Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A co ma gaz do oleju albo jak kto woli olej do gazu?

Lej taki jaki byl.A jesli nie wiesz co bylo to 10W-40.

PS.Mam 318 M40 175tys.km gaz II gen. i jezdze na fulsyntetyku(5W-40).

Opublikowano
Własnie zastanawiam sie nad zmianą na półsyntetyk (10W40) ale niewiem czy na dobre mi to wyjdzie bo z tego co dowiedziałem sie od poprzedniego własciceila jezdził on na mineralu Lotosa (lotos gaz) czyli na kiepskim oleju
Opublikowano

Wlej smialo polsyntetyka silniczek tylko sie ucieszy ze wreszcie bedzie mial dobre smarowanko.

Ja tez nieswiadom :duh: :mad2: przez pewien czas lalem minerala.Wlalem polsyntetyka po 6tys.km. wlalem fula.I powiem Ci ze nic zlego sie nie stalo,nic nie cieknie jest dobrze.A w M40 rozrzad bardzo wrazliwy jest na jakosc oleju dlatego warto zaryzykowac z lepszym.

Opublikowano

Niestety nie zawsze jest tak, że mechanicy mają rację. Osobiście znam tylko paru dobrych, reszta to gamonie albo naciągacze. Góra silnika BMW jest bardzo wrażliwa na gęsty olej. Zatykają się kanaliki, nie ma dobrego smarowania i tak zaczynają się problemy, popularne zwłaszcza wśród użytkowników motórów 1.6 i 1.8. Niejednokrotnie poruszany był temat na forum ile szkody może taki olej narobić. Dla BMW najlepsze są oleje syntetyczne. Ten mechanik co poleca olej mineralny do BMW (i nieważne czy z gazem czy bez), niech lepiej zajmie się Polonezami.

Pozdrawiam.

www.swiatdrewna.eu
Opublikowano

Do M40 tylko 5W40 i broń cie panie boże żaden inny.

 

To silniki wrażliwe na olej. Nie zależnie od przebiegu nalezy lać tylko pełny syntetyk. Lanie innego grozi uszkodzeniem popychaczy, i innych elementów rozrządu.. a naprawa jest kosztowna.

 

Nie ma znaczenia czy masz LPG czy nie.

15W40 to zarżnięcie silnika. 10W40 - również ale po pewnym czasie (u mnie po pół roku poszedł nowiutki hydroregulator + dźwignia). Teraz jeżdże na 5W40 przy 230 tyś. Nic oleju nie bierze, nic nie klekocze dobrze pali i i przyspiesza. Też mam II gen gaz.

 

Prosze moda o jakieś 'zmniejszenie' posta Pana Pawła, musiał go ktoś źle poinformować. Ktoś przypadkowy może rzeczywiście zalać sobie 15W40 do m40 i uszkodzić silnik.

Opublikowano
Dzis zalałem półsyntetyk 10W40 :D i zobaczymy co bedzie , mam nadzieje ze wszystko w porządku, no ale to sie okaze . jak bedezie dobrze to po ilu km przejsc na 5W40 ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.