Skocz do zawartości

Po wymianie amortyzatorow przod za wysoko. Przez dystanse


bolej1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ma problem z wysokością przedniego zawieszenia po wymianie amortyzatorów. BMW E91 12.2006 amortyzatory sachs łożyska lemforder 3133676982. Po wymianie przód za wysoko stoi na geometrii wyslo ze kat jest zby prosty. Wszystko dobrze poskladane sam robilem ale zastanawiają mnie takie podkładki/dystans który byl oryginalnie na starych łożyskach grubość okolo 5mm. Takie blachy które byly miedzy lozyskiem a kielichem teraz zastanawiam sie czy ich nie wywalić wtedy przód troche pojedzie w dół i geometria sie poprawi.

U was byly te dystanse? W katalogu sa pod nr 6 niby sa ale nie aktywne. Sparawa pilna

 

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VU31-EUR-12-2006-E91-BMW-320d&diagId=31_1224

Tutaj nr 3

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VU31-EUR-12-2006-E91-BMW-320d&diagId=31_0716

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/923/Owejcp.jpg

Edytowane przez bolej1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie amortyzatorów jeździłem z 2miesiace 1500-2000km i dopiero geometrie zrobiłem. I wyszlo to co widac malo tego jest jest gorzej niz bylo przed auto ma teraz skręcone kierownice w lewo i musze jechac jeszcze raz. I tak się zastanawiam czy nie wywalić tych blaszanych dysransow wtedy pójdzie troche w dół a kat na pewno sie poprawi.

Jak pojadę teraz na poprawę to jest plan taki że zasiade za fajera a oni niech ustawiają. Tylko co z tymi blachami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle wkleiłeś linki - żaden nie działa. Tej części Lemfordera też nie da się znaleźć w necie. Sprawdź czy oby na pewno części są dobrze dobrane. A i z tej geometrii nie wynika chyba że auto stoi za wysoko, tylko że kąt jest zły. Podobno w górnym mocowaniu amortyzatora jest jakiś zakres regulacji tego kąta...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa. Ja bym chyba wywalił te podkładki. Z tego co pokazujesz to pasująca do ciebie poduszka ma numer 31306775098: https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VU31-EUR-12-2006-E91-BMW-320d&diagId=31_0716, na pudełku Lemfordera masz wspomniany numer 31336769582 a tutaj jest napisane że te części nie są wymienne w jednym z kierunków: http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=31336769582
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jak znajde trochę czasu to wywale te blachy chodź nie chce mi się tego rozbierać. Samo łożysko ma korpus alu ale jest na tyle mocne i sztywne ze chyba nic mu nie będzie jak tych blach nie będzie. W poniedziałek pojadę na zbieżność i wyjdzie czy sie trochę poprawiło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak weszly do konca do amortyzatora jest przyspawany kawalek blaszki o ona sie opiera o jazmo

Znalazłem w internecie tak wygląda ta blaszka/dystans który byl oryginalnie na łożysku

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/924/7k5PGI.jpg

 

Jak sam robiles to pewnie robiles dobrze. Jak te podkladki tam byly oryginalnie to znaczy ze maja byc. Nie wiem jak w e90 ale czy tam trzeba wachacz poluzowac zeby wyjac amora? Jesli tak, to czy skrecales go na wiszacym aucie czy jak stalo na kolach? jesli wisialo to bedzie taki efekt.

Pewnie to tez sparwdziles ale czy sprezyna jest ulozona tak jak byla? Czy amory bylo dokladnie tej samej dlugosci? Nie masz m - pakietu?

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakietu M nie ma.

Do wymiany trzeba rozpiac wachacz dolny. Przy montażu niby opuszczlem auto na lewarku i podkładem klocek pod wachacz żeby skręcić tak jakby auto stało na kołach.

Sprężyna dobrze leży w gniazdach końce sprężyn dochodzą do konca gniazd. Moze jeszcze sprawdzic ten wachacz tylko ta tuleja w wachaczu ma zabkowane konce i sama sie nie ustawi bo sanki sa aluminiowe i maja juz odbite te zeby od tulej. Hmm myślę ze wiadomo o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu uznałem że nie ma co tego rozbierać bo te podkladki maja 3-4mm i jak je wywale to dużo nie wniesie.

Zrobiłem pomiar od nadkola do ziemi przód L i P 68cm tyl 64cm. Podniosłem auto poluzowałem srube od wahacza i opuściłem auto wcześniej podparlem piaste. Wszystko skręciłem przejechałem się po okolicy i zrobiłem pomiar wyszło 70cm.

Widać że to musi się trochę ułożyć. Narazie zostawim jak jest jak sie wkucze to podetne ta blaszke ustalająca na amortyzatorze 15mm i wszystko pojdzie w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.