Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem że trzeba je rozebrać ...przerabiałem temat w E91 - ciekło tam z obu, po rozbiórce i wymyciu+uszczelnieniu oringu na odrobinie silikonu są w 100% szczelne od roku :cool2: .

 

Tutaj o dziwo nie cieknie z nich, choć w sumie byłem tego prawie pewien jak kupiłem auto bez płynu w spryskiwaczu i wcale go nie dolałem bo i tak myślałem że zaraz wycieknie ...a tu niespodzianka teraz sprawdzałem i nie kapie z nich. Ale i tak dla pewności i "na zapas" wyczyszcze je :cool2: .

 

Dzięki !

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Co do odmy, nie wiesz jak to jest w n54?

Szukałem imitacji i nie mogę znaleźć, samej membrany też do kupienia nie widać :/

Może być tak że jest scalona z pokrywa zaworów?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Membrana to to pomarańczowe ? gdzie ja kupiłeś oraz pokrywke ? jak ja sciagałeś ? Dremel to klej ? W N54 prawdopodobnie to samo ? Prośba o odpowiedz kogoś kto to robił ? I jeszczejedno gdzie się montuje dodatkowy separator oleju ? Może ktoś zamontował ? prośba o poglądowe zdjecie .

pozdrawiam waldi3

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za dobre słowo :padam: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Nie ma to jak mycie przy -5*C :rotfl: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Szykuje do piaskowania .

 

image.jpg

 

Zderzak gotowy do lakieru :).

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Wydeszek skończony ....ale zrobienie tego kosztowało mnie z 15 godzin pracy :/ . Wylot z DP był jednak pod innym kątem jak z orginału i trzeba było wszystko pasować robiąc kilka próbnych pasowań wydechu i dbając by końcówki były równo w zderzaku i w poziomie .... :zdegustowany: jeszcze mnie stawy nóg bolą jak sobie przypomne te godziny klęczenia, kucania i pracy chyłkiem :mad: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Części wróciły z czyszczenia, śrubki sobie dokładnie opisałem żeby nic nie pomylić jak wrócą z cynkowania.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Jedyny wyciek w tym aucie naprawiony :super: - spod nastawnika ATC300. Wpadł nowy ori o-ring i przy okazji świeżutki dedykowany Ravenol.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

No i coś o co podobno warto dbać przy N55 czyli czystość solenoidów Vanosa :ok: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Po skończeniu brudnych prac można było wszystko umyć Dimerem i myjka gorącowodną . W ogrzewanym garażu, na podnośniku :super: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Ktoś się pytał gdzie E92 rdzewieją ...ano tutaj . Może to jeszcze nie rdza (za młode auta) ale pod lakier dostaje się woda i robią się purchelki między warstwą cynku i lakierem. Te miejsca powinny być zasłonięte natryskową mastyką jak reszta podwozia :| . W E91 LCI działo się to samo w dokładnie tych samych miejscach.

 

Poszedł Forch Korroplex + podkład epoksydowy Novol 360 kilka warstw + mastyka Wurth Dichtfix beżowa...niestety na zdjęciach uchwyciłem tylko pierwszy krok :dontgetit: .

 

image.jpg

 

No i znowu mycie na mrozie.

 

image.jpg

 

Dysze spryskiwaczy lamp rozebrałem i wymyłem . Jednak "piasku" w dyszach było dosyć mało :) .

 

image.jpg

 

Ostatnie chwile dekorów drewnianych :hyhy: . Już obrzydzone matowaniem papierem P1200 i przemyte zmywaczem.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

No i już w Spacegrau :).

 

image.jpg

 

image.jpg

 

2 rurki hamulcowe przy demontażu zacisków mi się niestety urwały przy nakrętkach ...nowe w ASO ok 160zł/szt :zalamany: . Ładnie wywindowali cenę , rok temu kupowałem do Z3 to kosztowała ok 70zł ale już cena poszła w góre z 220% :znudzony: . Wiedząc że taka sytuacja spotka mnie w życiu pewnie jeszcze nie raz to kupiłem na allegro "praskę" do zarabiania i stalową rurkę ale o kant tyłka można tą praskę rozbić - do stali się nie nadaje, do miedzi może i tak.

 

Więc zamówie rurki na wymiar w zakładzie :ok: .

 

image.jpg

 

Na korpus dyfra rzuciłem kilka warstw emalii 2w1 rust control - polecam ten produkt :ok: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Lampy i kratki z wnętrza które wyjałem przy okazji pracy nad dekorami dokładnie wymyte na "półsucho" czyli APC in/Dimer i mix wody z powietrzem z pistoletu do ropowania :] .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Gumeczki i uszczeleczki listew shadow też wymyte.

 

image.jpg

 

No i ocynkowane :padam: .

 

image.jpg

 

Śruby dodatkowo pomalowałem na srebrno by wygladały matowo jak orginalne cynkowane ogniowo ...no i ochrona lepsza.

 

image.jpg

 

Osłony termiczne czyściłem Dimerem i Aluxem.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Wahacze tylne były także troche wypiaskowane od kamieni wypadających spod kół, niestety nie zauważyłem tego podczas montażu gwintu (pewnie dlatego że było to pod warstwą brudu), a że geometria już ustawiona to pozostało malowanie rust controlem na samochodzie .

 

image.jpg

 

Kolejna torebeczka z Auto Fus. Tym razem troche bardziej kolorowo a nie tylko srebrno-czarno jak zwykle :hyhy: .

 

image.jpg

 

Pierwsza próba woskowania - failed - pistolet zatkany i po naciśnieciu spusty odrazu wylatywało jakieś 0,3l wosku :rotfl: prawą ćwiartke to mam zakonserwowaną naprawde na bogato :cwaniak: .

 

image.jpg

 

Nowy pistolet i poszło ...

 

image.jpg

 

Pięknie, pod wszystkie koreczki. Nadmiar się delikatnie ulał .

 

image.jpg

 

Maska wróciła od lakiernika, logo stare bo było idealne ale nowe koreczki ...nie znosze zalakierowanych plastikowych kołków/tulejek :zdegustowany: .

 

image.jpg

 

Jak to miło wyrwać z ASO tak wielką paczke za ok 90zł ...idziesz przez cały salon a pracownicy patrzą na Ciebie z politowaniem jakbyś zostawił min. 5000zł w kasie .. niestety w środku styropian.

 

image.jpg

 

Który dodatkowo nie pasuje . Wygląda na to że mam założoną belkę zderzaka od preLCI, trzeba będzie ja wymienić.

 

image.jpg

 

Doszedł kabinowy węglowy Knecht.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

No i to czego brakowało w komplecie a szło 3 dni do Fusa od z magazynu z Niemiec (widać nikt tego nie potrzebuje w PL :rotfl: ) - korbka do awaryjnego otwierania szybra. Jeszcze tylko klucz płaski i wszystko będzie :D .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Tarcze po wyczyszczeniu do "żywego" szczotką drucianą z obu stron pomalowałem kilkoma warstwami Nobiles Termal. Powierzchni ciernych nie osłaniałem , poszedł na nie delikatny odkurz, ale klocki się z nim rozprawią odrazu - w Z3 robiłem tak samo i było OK :ok: .

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Gratuluje wytrwałości elegancka robota... ale ze Ci sie te zdjacia chce cykac to podziwiam...

:) jak konserwujesz tak to auto to chyba ma Ci posłuzyc z 15 lat :P

Opublikowano

I wszystko Tak sam?? No prócz malowania? Trzeba mieć zdolności, chęci no i garaż :wink:

Dobra robota :cool2:

Czekam na zdjęcia jak auto będzie poskładane :wink:

Opublikowano
No tak wychodzi że wszystko poza finalnym lakierowaniem elementów zewnętrznych robie sam :mrgreen: . dzięki :D
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
tak jeszcze podpytam :) próbowałeś wosku do podwozi w sprayu na gwint od zawieszenia?? mój znajomy tak stosuje zamiast miedzianego i jest bardzo zadowolony.
Opublikowano
Nie próbowałem ...ale w sumie to dobry patent :cool2: jak miedziany mi zniknie to dam app W100 :) a na gwinciki tylne to pewnie odrazu bo tam nie ma dostepu by nasmarować palcem wiec dam wosk przez rurke :cool2:
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Temat ogarniania chwilowo zawisł tak jak i samochód na podnośniku :P , zostało odpowietrzyć hamulce i zmienić pasek osprzętu. Na co obecnie nie mam czasu bo musiałem się zająć innymi sprawami ;) .

 

W międzyczasie nabyłem drogą kupna od naszego forumowego kolegi Punishera komplet felg 313 performance. Oczywiście OE i oczywiście 8x19 + 9x19 :cwaniak: .

Paweł tak pancernie je opakował że wytrzymały by chyba przejazd czołgu :) , nie spotkałem się jeszcze z tak dobrze opakowanym przedmiotem do wysyłki, a zamawiam sporo rzeczy z różnej tematyki.

 

IMG_2728.jpg

:cool2:

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Faktycznie jest na co popatrzeć w galerii :cool2: .

Mega smaczku dodają zdjęcia poważniejszych prac mechanicznych wykonanych we własnym zakresie :D .

Brakujące śrubki, spinki, niewłaściwe elementy :wink: faktycznie koniecznie trzeba domawiać/wymieniać ku samo-zadowoleniu :8) .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej,

Jak Ci się ten Nobiles Termal sprawuje? Planuje przy zmianie felg odświeżyć trochę tarcze. Polecasz?

Edit

Nie chcesz się zamienić na te zp6 na moje 19" :wink:

Opublikowano
Faktycznie jest na co popatrzeć w galerii :cool2: .

Mega smaczku dodają zdjęcia poważniejszych prac mechanicznych wykonanych we własnym zakresie :D .

Brakujące śrubki, spinki, niewłaściwe elementy :wink: faktycznie koniecznie trzeba domawiać/wymieniać ku samo-zadowoleniu :8) .

 

Dzieki :) tak patrząc na Twoj temat to chyba "dogadalibysięmy" przy jakimś % trunku ...i przy coca-coli chyba zresztą też :cool2: . :cool2: :cool2:



kkamo84 Polecam nobiles termal- tylko trzeba dokładnie wyczyścić rdze przed malowaniem a najlepiej wypiaskować. Na tarcze dałem jeszcze forch korroplex na bębny i kilka grubych warstw termala. Kolega malowałem bebny tarcz w seacie termalem, ja w z3 i mogę po tym powiedzieć że sprawdza się i polecam !


Vapor troche mnie odkrył z tymi Zp06 ...miała być niespodzianka tu w temacie :oops: . Udało mi się je dogadać tanio po zakupie 313. Na żywo zp robią na mnie większe wrażenie, mimo że to 19 to wygladaja jak 20 ;) Generalnie robią robotę. Po przemalowaniu na srebrno chyba wpadną do mnie.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

A to psikus. :mrgreen:

Wymieniaj się że mną na te zp6 za s.442 :wink: nie będziesz musiał malować :mrgreen:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Pora troche nadrobić zaległości :


image.jpg


image.jpg


Zaciski oklejone taśma PET do malowania proszkowego 2 warstwowego - wcześniej przeszły piaskowanie, a wszystkie żeliwne części zostały ocynkowane.


image.jpg


image.jpg


Części już po "proszkowaniu" .


image.jpg


Gąbeczek pod bak nie udało się niestety kupić w ASO (tylko z całą "rozpórką") ale dorobiłem je sam idealnie na kształt orginału.


image.jpg


image.jpg


Przewody hamulcowe również a'la orginał :) czarne a nie zielone.


image.jpg


image.jpg


Spinki zacisków powleczone niklem.


image.jpg


W końcu udało się kupić poprawny absorber zderzaka którego brakowało.


image.jpg


image.jpg


I nowiutkie halogeny Valeo (OEM). :D


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Składamy , składamy :hyhy:


image.jpg


Tym sosem zalałem układ hamulcowy, który okazał się być bardzo oporny w odpowietrzeniu - czekam na sprzęt do odpowietrzania z usa - power bleeder firmy motiv.


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Szkoda że nic nie widać na zdjęciu podwozia ...bo na żywo auto od spodu teraz wygląda naprawde godnie :cwaniak: .


image.jpg


image.jpg


Shadow line po polerce i przygotowania do ponownego jego montażu.


image.jpg


image.jpg


Udało się nabyć przypadkiem takie jeszcze koła ....Z performance ZP06 8,5+9,5x19 matte gun obute w Goodyeary Eagle F1 Assymetric :) Nie powiem na żywo robia cholerną robotę :D . I to chyba one wpadną do E92 tyle że ten grafit średnio mi pasuje, wiec staną się srebrne.


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Dekory @high gloss grey ;) także wyszły po wypolerowaniu zupełnie jak orginał.


image.jpg


image.jpg


I taka wisienka na torcie - nowiutka gałka M-pakiet :). Tania nie była, ale chyba warto bo jeszcze nie widziałem gałki obszytej identycznie jak orginał (chodzi o perforacje skóry).


image.jpg


Teraz trzeba odpowietrzyć hamulce i pomalować ZP06 :)


pozdrawiam !

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Mistrz x 2 :cool2:

Nie maluj tych zp6, tylko mi je sprzedaj :mrgreen:

Fajnie wyszły listwy, sam malowałeś? Piękne Masz auta.

Opublikowano
Tak sam malowałem, i jestem z tego naprawde zadowolony - kolor wg mnie doskonale pasuje do wnętrza auta, a wyszło to malowanie tak że na żywo też nie sposób odróżnić że to nie jest fabryczna robota :) .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz powiedzieć jakie masz wymiary opon?

Też szukam felg na lato do e92 X-drive, i niektórzy mówią że szerokości muszą być takie same, inni że nie koniecznie.

Opublikowano
Wysokośc opon przy xdrive musi być taka sama - to jest akurat ważne przy napędzie na 4 koła. orginalnie były w moim aucie 225/40/18+255/35/18 , teraz będzie też dedykowana rozmiarówka czyli 225/35/19 + 255/30/19.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.