Skocz do zawartości

co po zakupie e70 3.0d ?


volter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Właśnie zakupiłem e70 3.0d z 2013r

Nigdy nie miałem diesla stąd moje pytanie co należy koniecznie zrobić po zakupie.

Samochód z salonu ma 100 tys. km i ma jeszcze roczną gwarancję. Ostatni duży serwis miał przy 60 tys. km

Z uwagi, że lubię trzymać samochód długo to chciałbym jak najbardziej zadbać o niego na początku.

Na razie wymieniłem wszystkie filtry (paliwa, powietrza, kabinowe) i olej w silniku.

Umówiony jestem już na dynamiczną wymianę oleju w skrzyni.

Wymienię jeszcze płyny hamulcowy i chłodniczy.

Nie wiem czy olej wspomagania powinienem też.

 

Możecie doradzić na co jeszcze warto zwrócić uwagę ?

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję.

Dobrze, że teraz zrobiłeś lub zamierzasz prawie wszystko.

Pamiętaj o filtrze obiegu zamkniętego.

Warto olej w skrzyni rozdzielczej.

Sprawdź stan wału napędowego przedniego (w USA jest na to recall, u nas tylko wybrane).

Wspomagania bym sobie darował.

Jak już będziesz robił oleje warto też w dyfrach.

Poza tym detailing in&out i miłego użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia rozdzielcza ok tylko od jakiegoś czasu nie jestem w temacie. Jaki teraz olej rządzi ? Ravenol, Motul, Shell czy ASO ?

Możesz coś więcej powiedzieć jak sprawdzić stan przedniego wału napędowego ? Widać tam jakieś oznaki zbliżających się problemów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, podepnę się pod temat.

 

Jestem na etapie przejścia z benzyny (E60) na X5 E70 30d 235 KM, po programie ma 290KM. Auto z 2007 roku, przebieg 201 000 km. Jako, że samochód jeździł w Niemczech a potem w Norwegii od 2011, wszystkie serwisy były na bieżąco wykonywane.

 

Moje pytanie brzmi, co poza filtrami mam zrobić z X5 przy takim przebiegu? Chcę po zakupie przyjechać do Polski i naprawić/ wymienić jak najwięcej części, które mogą mnie zawieść przy tym przebiegu.

 

Zaślepić klapki od kolektora? Wymienić rozrząd? Na co zwrócić szczególną uwagę? Czy występują jakieś typowe awarie po przekroczeniu 200 tys. km?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jeszcze? Jakich awarii mogę się spodziewać?

Pomijając elementy eksploatacyjne typu zawieszenie, opony itd.

 

Czy zdarzają się usterki które unieruchomią mi auto?

Chcę samochód doinwestować gdy przyjadę do Polski, tak, aby cieszyć się bezproblemową jazdą przez najbliższe +/= 50-100 tys. Rozmawiałem z mechanikiem, który naprawia tylko BMW, wg niego to bardzo mocne jednostki napędowe, mówił, żeby śmiało brać. Z elementów obciążonych ryzykiem awarii przy 200 tys. wymienił automat. Oraz pytał, czy auto ma z tyłu zawieszenie pneumatyczne, bo ponoć lubi padać przy tym przebiegu. (na szczęście ten model nie ma).

 

Jednocześnie nadmienił, że rozrząd rzadko pada w tych dieslach z początku produkcji, że były stosunkowo wytrzymałe. Ponoć serwisuje samochody z przebiegiem 400-500 tys. i dalej dają radę :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą zdarzyć się problemy z mechanizmem sterowania hamulcem ręcznym - mi się zdarzyło, że musiałem go kiedyś ręcznie linką odblokowywać (schowek po lewej stronie bagażnika). Ale poza tym nadal działa OK. Natomiast czytałem w sieci, że zdarzały się przypadki, że zablokowanego ręcznego nie dało się odblokować awaryjnie i trzeba było ciąć linki, żeby ruszyć autem.

 

U mnie przy około 200tys zrobiłem remont skrzyni. Wszystko było raczej OK, jedynie konwerter ewidentnie wykazywał objawy zużycia. Dla spokoju postanowiłem zrobić remont zanim się coś popsuje.

 

Jeśli masz DPF - może się już kończyć przy 200tys.

 

Turbosprężarki mogą wymagać regeneracji.

 

Ale to raczej gdybanie, bo bardzo dużo zależy od tego jak auto było eksploatowane do tej pory.

 

O rozrządzie już pisałem, ale o tym warto przypomnieć jeszcze raz - żeby Cię nie spotkało to co mnie, czyli zerwany łańcuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

cajar- co zawierał remont skrzyni? Gdzie wykonywałeś i ile km przejechałeś od tego czasu? Wszystko bangla jak należy?

 

Czyli widzę to tak:

 

Przy zakupie auta z przebiegiem ok. 200 tys. km:

 

- wymiana rozrządu

- wymiana/zaślepienie klapek w kolektorze

- regeneracja turbo

- wymiana końcówek wtryskiwaczy

- wymiana DPF

- ewentualny serwis skrzyni (co powinien zawierać i gdzie najlepiej wykonać- wiadomo, to dosyć ryzykowna robota, najlepiej wykonać w sprawdzonym warsztacie)

 

Czy jakieś elementy Xdrive ulegają zużyciu i wymagają szczególnej uwagi?

Czy możecie mi podać przykładowe ceny poszczególnych zabiegów? Przypuszczam, że zbliżamy się do kwoty jakichś 25-30 tys. zł. Zależy mi na tym, aby doinwestować auto w Polsce i cieszyć się później bezproblemową jazdą w Norwegii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co zawierał remont skrzyni? Gdzie wykonywałeś i ile km przejechałeś od tego czasu? Wszystko bangla jak należy?

Wszystko robiłem w warsztacie, który składał mi silnik po kolizji rozrządu. Było to kilka miesięcy temu - od tego czasu przejechałem około 20tys kilometrów, i wszystko jest OK. Na pewno był wymieniany konwerter (na nowy, a nie regeneracja), jakieś tarczki, olej, coś z mechatroniką. Szczegółów już nie pamiętam - musiałbym poszukać rozpiski. Za remont zapłaciłem chyba około 10k z tego co pamiętam. Przy czym tak jak pisałem wcześniej - oprócz konwertera (który był ewidentnie do regeneracji/wymiany) skrzynia przed remontem pracowała raczej OK. Dopiero po jej rozebraniu okazało się co dokładnie jest do zrobienia.

 

 

Nie przesadzacie trochę ?

Sąsiad ma natrzepane 360tys. i nic z tego co podajecie nie dotykał. Tylko standardowe przeglądy ASO a od siebie tylko zmienił olej w skrzyni biegów.

Faktem jest że ma samochód od nowego.

To zależy :) Jedni jeżdżą i 500k bez problemów, inni przy 100k mają już trzeci zestaw turbo i drugą skrzynię. Dopóki jest gwarancja nie ma problemów (zwykle). Po gwarancji lepiej wymienić wcześniej, niż ponosić konsekwencje zaniedbań.

Mój przykład: byłem umówiony z warsztatem na wymianę rozrządu na styczeń, ale nie zdążyłem bo 3 tygodnie wcześniej łańcuch się zerwał.

 

Dlatego remont skrzyni przeprowadziłem korzystając z okazji, że auto i tak stoi w warsztacie - nie czekałem, aż skrzynia zacznie szarpać, czy ewidentnie się psuć.

Regenerację turbo też zrobiłem tylko dlatego, że zaczynało wykazywać oznaki zużycia, a nie dlatego że się popsuło.

Wtryski identycznie - wrzuciłem na maszynę, dwa wyszły słabe - więc dwa wymieniłem.

 

 

Ale jeszcze jedna rzecz: ja nie napisałem przecież, że to TRZEBA wymieniać. Tylko, żeby skontrolować stan, bo może okazać się konieczna wymiana/naprawa. W jednym aucie będzie OK, ale w innym stan elementu może być gorszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.