Skocz do zawartości

dławi przy dodawaniu gazu na benzynie POMOCY!!!!!!


WmasterW

Rekomendowane odpowiedzi

kilka dni temu kupiłem pompe paliwa ,poniewaz stara została uszkodzona (złamał sie kruciec od węza . Po założeniu nowej pompy silnik zaczoł sie dławic przy dodawaniu gazu i brakuje mu mocy sprawdzałem cisnienie na pompie wynosi 3.5 mpa (na wolnych 3.1). Przed wymianą chyba wszystko chodziło oki ale nie jestem pewny poniewaz jezdziłem na gazie rzadko na beznynie ale wydawało mi sie ze wszystko było dobrze. Prosze o pomoc :cry2: czy moze to być wina przepływomieża i czy jest możliwośc sprawdzenie go domowym sposobem czy tylko w serwisie z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam :))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dławienie przy dodawaniu gazu jest spowodowane zbyt małą lub zbyt dużą ilością paliwa. Z wtryskiwaczy wylatuje go za mało i jeżeli po zmierzeniu cisnienia wykazało ono cisnienie właściwe to problem może być faktycznie na sterowaniu lub przypchanych wtryskach.

Obejrzyj dokładnie układ dolotowy powietrza, spróbuj podmienić przepływkę ewentualnie sprawdź czy klapa w niej nie przycięła się. Do tego możesz jeszcze odpiąć sondę lambda i również samą przepływkę dodawając powoli gazu. Jeżeli będzie poprawa w pracy to wiesz już co masz do wymiany.

Gorzej jeżeli okaże się że to wtryski są przypchane - je trudno jest zdiagnozować tak na szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Gorzej jeżeli okaże się że to wtryski są przypchane - je trudno jest zdiagnozować tak na szybko.

Dlatego tez nalezy odpalac auto na benzynie i pozwolic mu na niej troche pochodzic, bo jak zapieczesz wtryski to kicha...

Ja zawsze grzeje silnik przez jakis czas, nawet w lecie. Chociazby czas potrzebny na zapiecie pasow, rozgladniecie sie w kolo, czy wszystko gra i zwolnienie hamulca recznego, a dopiero po tym przelaczenie na gaz. Wtryski powinne sie przesmarowac po kazdym odpaleniu.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOKŁADNIE

 

Swoją drogą jeżeli ktoś uważa, że w ten sposób więcej zaoszczędzi na benzynie to jest w błędzie. Podczas każdej jazdy na paliwie lub na gazie paliwo w baku paruje mocniej a opary są doprowadzane do filtra aktywnego powietrza i tam z świeżym powietrzem mieszane i poprzez elektrozaworek doprowadzane do kolektora ssącego - stąd spadki poziomu paliwa nawet w czasie jazdy na gazie. W efekcie i tak musimy zatankować, aby utrzymać poziom w baku na tyle wysoki, by pompa paliwa była zanurzona.

Gdy znajdzie się osoba która całkowicie będzie chciała oszczędzać, to jako koszt może liczyć wymianę wtrysków i pompe paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki chłopaki za rade jutro to sprawdze. Zapomniałem jeszcze dodac ze przy wolnym dodawaniu gazu wszystko jest oki ale przy gwałtownym juz jest troche gorzej auto jedzi ale jest to uciązliwe. jeszcze jedno to to ze pompa mi padła na chorwacji do której jechałem cały czas na gazie i z powrotem tez wracałem cały czas na gazie bo paliwo juz nie działało to jest jakies 1500km ciągłej jazdy z przrwami na jedzenie wtryski nie widziały paliwa wcale . bardzo was prosze o jeszcze jakies rady bo bardzo bym chciał to naprawic dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanko ???? czy jest szansa zeby te wtryskiwacze sie w jakies sposób odetkały ??? bo teraz jak sobie wszystko zebrałęm do kupy to tak jak by cos zaczeło troche lepiej chodzic po dwóch dniach jazdy na benzynie i zapomniałem ze autko przejechało troche wiecej na tym gazie non stop :D z jakies 2 razy po 1000 no i jesazcze te dwa razy po 1500KM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy na gazie nie masz problemow z gwaltownym przyspieszaniem?

A z tym zalewaniem za 100 i dolewaniem specyfikow... to moze jeszcze na najdrozszej stacji i do pelna, a co sobie bedziesz zalowac :wink:. Poziom benzyny nalezy trzymac powyzej rezerwy, ale nie popadajmy znowu w skrajnosci. Ja zawsze, gdy tylko mi rezerwa zaswieci, dolewam za 30 zeta 95, bo 98 to moze jest lepsza do jazdy na bezynie, ale do odpalania i smarowania wtryskiwaczy, w zupelnosci 95ka wystarcza (jesli nie widac roznicy, po co przeplacac :wink:). Specyfiki to zawsze jakies zubozanie mieszanki i znowu problemy z paleniem (przyspieszaniem, dynamika itp.).

Z tego co gdzies czytalem, to odpowiednie warsztaty czyszcza wtryskiwacze sprezonym powietrzem, ale nie wiem konkretnie czy to dziala i jak sie to ma na ich pozniejsza specyfike pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wyraźnie pisze o problemach na beznynie. I co tu ma do rzeczy poziom beznyny i trzymanie go ponad rezerwą za 30 zł. Piszesz o chłodzeniu pompy paliwowej bo ja już się pogubiłem? Pompa a wtryski to dopiero skrajność...Sugerując mu jazdę na BP 98 ze specyfikiem do czyszczenia wtrysków nie sugeruję sposobu smarowania i konserwacji wtrysków, nie polecam też kupowania droższej benzyny, chodzi mi o reaktywację i proste przeczyszczenie wtrysków. Tego rodzaju preparaty dobrze dają sobie radę i są zdecydowanie tańsze niż wizyta u mechanika i czyszczenie wtryskiwaczy.
www.swiatdrewna.eu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś

Zapomniałem jeszcze dodac ze przy wolnym dodawaniu gazu wszystko jest oki ale przy gwałtownym juz jest troche gorzej

Wskazuje to na uszkodzenie przepływki, lecz jej stan tylko Ty możesz dokładnie sprawdzić - jeżeli nie masz pewności podmień na inna.

Wtryski również mogą być przypchane ale w tym momencie auto byłoby ogólnie mułowate nie mówiąc nic o złej pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki chłopaki za wskazówki :modlitwa: dzisaj rano zatankowałem do pełna i pojechałem w bieszczady zrobiłem 400 km i po jakichs 100 juz wszytko zaczeło wracac do normy i było juz tylko lepiej teraz juz prawwie w cale nie muli i wszystko jak narazie jest w pożądku. jeszcze raz dzikuje bardzo za porady . ja myśle ze to tez wtryski były po prostu zatkane albo cuś . Jeszcze raz wielkie dzieki !!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.