Skocz do zawartości

Piszczace hamulce tylne ; nowe klocki z tarczami ori


bodo67

Rekomendowane odpowiedzi

Kupilem w czescidobmw klocki zimermanna. Tarcze ori jeszcze ok. Jak tarcze zimne jest ok. Ale jak jade na trasie i tarcze troche sie rozgrzeja to przy koncowce wychamowania do stop tarcze piszcza jak w Kamazie:( Jest to irytujace a moje podejrzenia ze moze klocki sa pdrobami. Klocki nie naleza do taniochy i piszczenie przy rozgrzaniu tarcz to porazka. Nie zawsze przeciez wymienia sie tarcze. Renowki, japonce i inne cuda nie piszcza a ty X5 piszczy jak Kamaz. Ratunku prosze co robic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też piszczą jak w jelczu kiedy jest zimniej . W warsztacie gdzie mi montowali twierdzą że to wina klocków ..zła mieszanka . Znowu w warsztacie gdzie specjalizują się w Bmw twierdzą że to wina montażu..nie dokładnie wyczyszczone zaciski, pył gdzieś się zbiera i klocek źle się ustawia do tarczy? I bądź tu mądry. Przód i tył miałem wymieniany w tym samym czasie, tarcze i klocki zimermann. Z przodu cisza...tył masakra. Chciałem reklamować to kazali mi odesłać klocki na ekspertyzę i czekać 2 tyg. : )) Zresztą zimermann to chyba lipa...po ok. 5 tyś km z przodu bicie przy chamowaniu :mad2: Ż Textarem czy juridem nigdy nie miałem problemu i musiało mnie coś podkusić żeby inne spróbować :duh: Także chyba jedyne co możesz zrobić to przeszlifować klocki, wszystko dokładnie oczyścić i zamontować jeszcze raz. Jak to nie pomoże to śmietnik bo na reklamację bym nie liczył
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Piszczenie to kwestia montażu, wystarczy użyć pasty do klocków i po kłopocie.

Warto tez sprawdzić luzy na prowadzeniach i zamontować nowe sprężyny dociskowe.

Dobre warsztaty o tym wiedzą, tu nie ma filozofii ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Niestety nie jest tak do końca, że to kwestia montażu (złego). Mam teraz identyczny przypadek. Na tyle nowe tarcze i klocki Zimmermann i jest super, a z przodu klocki Zimmermann, a tarcze "stare" (po pomiarach jeszcze mają wytrzymać spokojnie te właśnie założone nowe klocki - dlatego je zostawiłem) i po nagrzaniu przy hamowaniu do zera pojawia się pisk, taki odgłos dławienia, chrobotania itp. Moja diagnoza padła właśnie na (zbyt twarde) klocki, mechanik po przejechaniu się i wciśnięciu raz pedału hamulca też to potwierdził. Mieli już takie przypadki. Zimmermann robi teraz dość twarde ale i wytrzymałe klocki, ale przy nie ich tarczach pojawiają się właśnie takie objawy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz szczęście Kruku. Bo ja właśnie chcialem opini czyklocki czasem nie są podróbami. Ale, jeśli Dublo2 ma taki sam przypadek to coś jest na rzeczy z Zimmetmannem, albo z tym że ktos wali na rynek podróby Zimmermana. Jest tylko jedna róznica dla Doubla2. Moje tylne tarcze są z pierwszego montażu. Tarcze u Dublo2 pewnie nie bo skoro z tyłu wymieniane na nowe to te przednie już były wymienianie wcześniej i nie wiadomo jakiej sa jakośći. Również uważmam że to nie kwestia montażu. Gdyby z montażem coś było nie tak to przy zimnych tęz by coś się działo. Przy zimnych jest OK dlatego problem odkryłem dopiero na trasie. Znamienne jest to że tarcze piszczą przy prędkości zbliżającej się do zera zeru (20-0 km/h). Powyżej 30 km/h jest OK. Czyli jak wyhamowywuję ze 100 do 30-20 km/h jest OK. Piszczenie pojawia się dopiero po dalszym wytracaniu prędkości do 0. Jak wszystko ostygnie to jest cisza.

Reasumując chciałbym nie jeżdzić X5 z piszczącymi klockami dlatego wielka prośba do Ciebie Kruku o ten temat z pastą do klocków.

Faktem jest ze w mojej byłej :( e91(rozpaczam że musiałem sprzedać, pocieszam się że sprzedąłem koledze) wymieniłem kiedyś wszystkie tarcze i klocki na nowe Zimmermanna. Z przodu dałem nawiercane. Była bajka i zero pisków oczywiście. I to chyba jest nauczka żeby jak już Zimmermann to na całego. Miszanie mu jakoś nie odpowiada. Ciekawe jak by było kiedy tarcze Zimmermanna a klocki np. ATE :idea:

Wszystkim dziekuje za wpisy i sugestie, bo jazda X5 z piszczącymi tarczami jak w starym Jelczu psuje wizerunek modelu i marki. Zwłaszcza te wychamowywania do zera na skrzyżowaniu albo w korku. Wiecie jak to jest. Coś zapiszczało raz, potem drugi, trzeci i już opreratorzy Toyoty, Hundaya i Kiji już cię namieżyli i maja dziką satysfakcję , że reklama "BMW Radość z Jazdy!!!" już nie jest taka radosna :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie nie ma innej opcji aniżeli zakładać oryginał, osobiście założyłem Textara PRO (dodatkowo nawęglany) i już więcej nie założę, hamują bardzo dobrze, jako jedyne zamienniki jeszcze są proste natomiast piszczą strasznie jak są zimne lub jak wyjadę z myjni :duh: MASAKRA!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie też tak mam, tzn. hamowanie z dużej prędkości do zera to pisków brak, a przy małych prędkościach, przy podjeżdżaniu w korkach itp. to pisk, chrobotanie się pojawia - choć też nie zawsze, tak 50/50 :D Wydaje mi się, że temat pasty należy odpuścić. Albo kupić tarcze Zimmermann'a, albo zmienić klocki, albo się przyzwyczaić :D Ja na razie wybieram to ostatnie, a przynajmniej na razie się staram :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dajcie to zrobić komuś co się zna i nie będzie piszczenia. Widziałem najgorsze zamienniki tarcze+klocki montowane w BMW które nie piszczały :)

Dla znających temat sprawa jest prosta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze zamienniki nie muszą piszczeć. Mogą poprostu gorzej hamować. Zlej jakości zamiennik nie jest wyznacznikiem piszczenia. Mam 50 lat i miałem do czynienia z dorabianymi klockami od hamulca koparki w 1991 roku. I woeloma innymi cudami w tamtych latach.

Faktem też jest że mozna kupic ORI pastę za 3 PLN do posmarowania powierzchi stykowej klocków -PASTA DO UKŁADÓW HAMULCOWYCH ORYGINAŁ BMW 83192158851 . Może BMW wie cos na ten temat, że jak tarcze tarcze ORI się nagrzeją to moga piszczeć. Może ktos stosował jeszcze oprócz Kruka i może się pochwalić. Nie chcę na darmo jechac do warsztatu tracić czas i pieniądze na cos co nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy Bosch coś pomoze. Pare lattemu miałem C-Crossera. Wymieniłem wszystko na Boscha i była piszczaca masakra. Ale wiem tez ż eboscha najczęściej podrabiają w Turcji. Z drugiej strony z tych producentów to niezłe barany. Zamiast zabespieczyć jakoś te czesci. Wystarczy w pudełko wmotować chipa i technologią NFC za pomocą odpowiedniej aplikcji szczyatć kod powierdzajacy oryginał. Nawet jesli to podroży cześć taką jak tarcza czy klocki o 10-20 złotych to i tak się to opłaca kupić i miec pewnośc oryginału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to kombinowanie? Dla mnie jest to dosyć oczywiste, że to wina klocków. Na całym zestawie Zimmermann piszczenia nie ma, a na "starych" tarczach i klockach Zimmermann piszczenie jest, ponadto już zauważyłem dosyć duże zużycie tarcz, tych "starych" (od razu uprzedzam pytanie - tłoczki nie są zapieczone, pracują ok). Mechanik też mnie o tym ostrzegał, jak się przejechał i stwierdził, że klocek jest twardy, że dosyć szybko mi zedrze tarcze, te "stare" - jak widać właśnie się to zaczęło :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Szczerze to ja mam wszystko nowe - od jakichś dwóch miesięcy jeżdżę na nowym zestawie i piszczy dokładnie jak w aucie z poprzedniej epoki albo rzęchu jakimś. Klocki już były przekładane stronami, tył posmarowany pastą i nadal piszczy. Klocki bosch. teraz chyba wezmę ori chociaż one brudzą felgi niemiłosiernie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Załozyłem ten post półroku temu.I przypomnę, tarcze ori - klocki Zimmerman piszczą nadal po 5000 km. Pasty jeszcze nie używałem bo jakoś czasu i zaciecia nie było. Ale jak marekhans smarował tą pastą i nic nie to dało to sceptycyzm wzrasta. Dodam że wg mnie i mojego zebranego doświadczenia klocki boscha to 50% podróby.

Tu pytanie do Forumowiczów. Może ktoś poleci jakie kloski stosował i nie piszczały. Dodam, że w E91 dałem całe zestawy (tarcze - klocki) Zimmermana i nie piszczały.

To prawda że klocki ori brudzą felgi niemiłosernie. Teraz w E70 po podrózy ponad 3000 km przednie felgi z klockami ori totalnie brudne a ten piszczący tył z klockami Zimmerman czyściutki. Tarcze wszystkie ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chciałbym zapytać się o cenę klocków hamulcowych + czujnik, na przód - auto X5 2011 VIN L658436.

Tylko OEM 34116852253? czy też może jakieś polecane zamienniki? ;)

 

 

- ceramiczne klocki hamulcowe Textar epad 2417081

Informacje o Textar epad: http://textar.com/samochody-osobowe/textar-epad/?lang=pl

 

Pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

 

Witam.

Polecono mi klocki Textar Epad 2417081 - założone do oryginalnych tarcz BMW (już używanych). Przez ok. 500 km jeżdżone, wg. zalecenia - bez gwałtownego hamowania.

Nic nie piszczy, mam nadzieję, że dalej tak będzie.

Felgi faktycznie czyste.

Wada? - trzeba trochę mocniej dociskać pedał hamulca.

pozdr.,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
Piszę tylko informacyjnie i w celu potwierdzenia tego co wcześniej / wyżej pisałem. Zmieniłem tarcze i klocki przód, na Zimmermann (wcześniej miałem takie same klocki, ale tarcze "stare") i piszczenie ustało w każdym zakresie temperatury i prędkości. Przejechałem na nowym zestawie ok. 2.000 km. Pozdrawiam :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.