Skocz do zawartości

Bmw 318d chiptiuning


MirekGD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Na początku chciałem wszystkich serdecznie pozdrowić i przywitać sie z 3city.

Od niedawna jestem posiadaczem 1 Bmw. Wybór padł na F31 z 2014 roku z przebiegiem Ok 80 tys.

Model 318.

Mam pytanie gdzie najlepiej zrobic program dla auta na 180 koni.

Idealnie byłoby gdzieś w 3city ale jeżeli nie ma na miejscu moge podjechac.

Czy w pomorskim jest jakiś magik który dołoży tempomat( am przycis Lim) i ogarnie jakieś programowanie.

Moż ma ktoś do sprzedania manetki do tempomatu kierownica M

 

Z góry Dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GA8HP45Z dla diesli w BMW generacji F jest oficjalnie do 500NM

 

Tak jak kolega napisał. Moment od 450 Nm zaczyna się w przedziale 2400 - 3700 a szczyt ma 2800 - 3200.

 

Chip zrobiony w Kreatorze Mocy i nie jestem pierwszy, który ma takie parametry pracy. Nie zależało mi na targaniu asfaltu ale płynnym przyspieszaniu podczas wyprzedzania. A różnica do serii jest niesamowita. Start 0-100 zyskał niecałą sekundę, największe odczucia 50-100 czy 100-200.

 

Jak kolego zrobisz mądrze będziesz bardzo zadowolony mimo ze masz słabszy silnik.

 

Dla zabezpieczenia bo przebieg nie byl niski wymieniłem rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też osiągnąłem ok 230 KM i 470 Nm. Ale najpierw zdecydowałem się na wymianę rozrządu i innych pierdół mechanicznych, aby być pewnym sprawności auta przed podniesieniem mocy. Zdecydowanie polecam, różnica spora. Oprócz chiptuningu zrobiłem też zmianę softu skrzyni na sportowy automat (miałem "zwykły"), myślę, że to spotęgowało doznania mocy i momentu :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie mam juz w wersji sport z łopatkami. Soft sportowy ale zastanawia mnie czy da się wgrać programu Alpiny jak można było w e90. Czy ktoś coś wie na ten temat ?

 

 

Co do spalania:

- wzrosło o około 0.5 l na średnim komputera czyli grosze. Na spokojnej jeździe nawet pali mniej.

- Jadąc kiedyś wolno krajówką bez szaleństw wyszło średnie na podróży 5.2 l.

- Z kolei przy sprincie koło 190 do 210 km/h trasa zagraniczna maxymalne średnie na dystansie 250 km wyszło 9.5 l.

 

Szczerze polecam za te osiągi te 0.5 l to śmiech. Silniki 2.0 są bardzo oszczędne, a wszystko warte tej radości gdy odstawiasz na światłach czy trasie 90 % aut nawet 3 litrowe cięższe.

 

Pamiętaj silnik musi być w idealnej kondycji zwłaszcza rozrząd. A tego mi wymieniał nasz forumowy kolega Adaś Gorik79. Dopiero potem był chip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprę się tylko o wartości długodystansowe (z kilku tysięcy km), zakładając, że styl jazdy oraz miejsca pozostały te same (ten sam podział na miasto / trasa co przed chipem). Tankuje zawsze Shell V-Power Diesel i u mnie po chip tuningu nieznaczny spadek z 7.2 l na 6.9 l na komputerze.

 

Wartość nieznaczna, aczkolwiek w mojej opinii wynika z większej dostępności mocy i momentu.

 

Prawdą jest, że nawet jakby wzrosło o 0.5 l to warto :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie trasa uległa zmianie i więcej lokalnych terenów niż tras. Dlatego ten minimalny wzrost. W dodatku troszkę mocniej operuje gazem jakby nie patrzeć sprawia to większą radość kosztem 0.5 l :)

 

Ja tez tankuje na Shelu ale Fuel Save odczuwasz coś lepszego przy V-Power ? Czy tylko ma lepsze właściwości smarujące i ochraniające wtryski ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ukrytym menu można zmienić współczynnik spalania, który domyślnie ustawiony jest na wartość 1.00.

Jeśli z pomiarów wychodzi, że spalanie jest np. o 15% wyższe niż pokazywane przez komputer, to ustawiamy wartość na 1.15.

 

Po chipie, przez pierwszych kilka tankowań, resetowałem komputer pokładowy podróży i porównywałem wartości z komputera i wyliczone przeze mnie.

Realne spalanie wychodziło większe od 11% do 15%.

Ustawiłem współczynnik na 1.13.

 

Niestety nie pamiętam, która to pozycja w ukrytym menu. Temat ogarniałem już dość dawno.

Na zagranicznych forach jest to opisane na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dzesio- dzięki za info-mój rocznik to 62. Niestety nas uczono tylko języka uwczesnych"przyjaciół" :mad2: także zagraniczne fora ....

Czy dobrze sprawdziłeś. 13% z średnio 6l to ok 0,7l , to bardzo duża różnica. U mnie to jakieś 0,2l , w poprzednim E61 różnica również niebyła większa.

Sama procedura korekty jest mi dobrze znana, analogiczna jak w starszych modelach, tylko jak by ktoś podał która to pozycja menu ukrytym.

Edytowane przez Andrzej62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po chipie, spalanie na komputerze spadło, ale w rzeczywistości pozostało bez zmian.

Konieczna była kalibracja wskazań komputera.

witam

nie mam zamiaru niczego "hejtowac" bo przeciez softu na oczy nie widzialem ale zanim przejde do koncowej mysli jedna rzecz rozwine

 

W sterowniku jest program (ktorego sie nie rusza) i parametry pracy programu (nazwijmy to "mapy"). Posrod tych map jest n map limitujacych zarowno pojecie abstrakcyjne pt "moment obrotowy" jak i bardziej namacalne pt "paliwo". Zalozmy w innej mapie jest zapisane, ze dla momentu 400nm potrzeba 90mg paliwa a dla 320 np 75mg (wartosci sa "z czapki" - chodzi o zasade)

 

Jezeli tuner ustawi np "jak driver nacisnie gaz do dechy to ma byc moment 400nm" i nic tego nie limituje = > silnik dostanie 90mg paliwa (bo dlaczego by nie :D) ...gdy jednak tuner pominie jeden z naprawde wielu zaszytych limiterow i np bedzie "nieruszony" limiter do np 320nm... to co bedzie? moment zostanie ograniczony do 320nm (wartosc do dalszych obliczen, polluzno zwiazana z faktycznym momentem) a wiec silnik dostanie 75mg paliwa

Skrzynia biegow dobierze swoje parametry pracy do 320nm (mimo, ze faktycznie bedzie w okolicy 400) itp konsekwencje.

 

Wartosc 75 czy moze 90mg paliwa to takze pojecie "dla obliczen" - wtrysk przeciez trzeba otworzyc na okreslona ilosc czasu (liczonego w mikrosekundach /tu ciekawostka: u VW na pompowtryskach liczonego w kacie obrotu) utrzymujac cisnienia paliwa na okreslonym poziomie (np 1800bar)...

Jedna z tych map to to wlasnie kalibracja wtryskow gdzie jest zapisan "drogi programie, gdy chcemy wtrysnac 75mg paliwa przy cisnieniu 1800barow to nalezy otworzyc wtrysk na np 1000mikrosekund"

 

No i teraz do sedna: co zrobic gdy cos nas limituje i nie mozemy znalezc limitera lub na to czasu nie mamy? - > ciemna strona mocy podpowiada "zapisz w mapie zamiast 1000 np 1100" (i w efekcie komputer bedzie myslal "wtryskuje 75mg a tak naprawde poleci np 85mg paliwa

 

Nie mowie, ze tak jest.. ale rozjechanie sie zuzycia paliwa wg komputerka vs dystrybutor" ... moze swiadczyc o tym malym "workarround"

Dlaczego jest to zle? np komputer dobierze kat wtrysku dla 75mg ... mimo, ze wtrysk otworzy sie jak dla 90... - jest to programowa wersja powerboxa i tyle

 

Remap od zera dla softu, ktorego wczesniej nigdy nie robilem to dla mnie dzionek studiowania a pozniej z pol dnia zabawy w programowanie, logowanie parametrow silnika, poprawka.. testy... poprawka - jezeli ktos dostaje czipa w 1-2h bez zadnego sprawdzania parametrow jak np faktyczne vs zadane ladowanie turbiny, to dostaje soft juz wczesniej przygotowany

 

Nie wiem na 100% co tam jest za sterownik ale prawdopowodobnie jest to EDC17C50 (przynajmniej taki komp na testy od f30 sobie kupilem) - odkreca sie wieko, delikatnie podwaza (nawet jak nie jest sklejony to wieko bedzie sie trzymalo na takim silikonie czy pascie termicznej), przyklada pin do tzw "boota" + podlacza kilka kabelkow do wtyczki i programuje

 

Jezeli bylby to EDC17CP41 (takie byly w F10 520d o ile wiem) to sprawa wyglada kiepsko (mechanicznie) bo trzeba wyciagnac kompletnie plyte z obudowy

 

albo wiercic dziure w obudowie

 

Generalnie z takimi autami jezdzi sie do tunerow a nie wgrywaczy (moze to byc "gotowiec" ale ten co go wgrywa musi sie na tym znac)... "na grupowym czipowaniu" to sobie mozna zaczipowac e46 bo bedzie 100-200 pln taniej i dla kieszeni ownera to moze byc kluczowe.... jezdzenie z Fka na takie imprezy to jak chodzenie do kowala z bolem zebow

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.