Skocz do zawartości

F10 520D N47N Niskie cisnienie oleju / zatkana pompa slizgam


rockybor

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Przy każdej możliwości śmigam 200,że blisko Niemieckie autostrady bez ograniczeń to przelot do Berlina 230 to za każdym razem.
mam wielu klientów którzy codziennie tak jeżdżą

ppp49 niezły z ciebie kozak - oby takich więcej,gorik79 klientów nie braknie. Możesz zadzwonić i zarezerwować miejsce w kolejce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie

 

Racja, cos musialem przegapic.

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e90/320d_n47_sal/2_repair_instructions/13__fuel_system_(n47)/32__fuel_filter/1_ra__replacing_fuel_filter_(n47)/

 

To wyciagnalem z E90 N47.

Venting fuel system:Vent fuel system using BMW diagnosis system.

Bleed fuel system using BMW diagnosis system

 

Po powrocie musze zajrzec do Rheingold bo kiedys wlasnie szukalem tej informacji i cos mi sie zakodowalo, ze nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno robilem mape i usuwalem dpfa u siebie, mechanike robilem w servisie boscha gdzie stala inna f10 po zmianie rozrzadu i pelnym servisie robionym przez niby godnych polecenia mechanikow, nie odpowietrzyli i uklad wysokiego cisnienia poszedl. W audi jest jeszcze gorzej, stala a4 z 14 roku z wycena na ponad 20k za uklad paliwowy, brak mozliwosci regeneracji przyprawia ludzi o placz. Dzisiejsze silniki to nie 1.9 vaga, niestety odpycha nas badziew ktory ma sie zepsuc lub przynajmniej skrocic swoj zywot jesli zostanie popelniony najmniejszy blad przy obsludze/servisie ale to i tak jest nic w porownaniu z tak wychwalanym downsizingiem

Nieco ponad rok temu padl mi silnik i zmienialem na uzywke, goly slupek z miska i pokrywa glowicy 4k zl. Poprosilem tylko by zalozyli kolo zamachowe z rozrusznikiem, zmierzylismy kompresje i jezdzi. Wszystko robilem sam a calosc wyniosla okolo 10k ze zmiana oleju w skrzyni tyle ze sporo zaplacilem za lawete z 3miasta na podlasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy każdej możliwości śmigam 200,że blisko Niemieckie autostrady bez ograniczeń to przelot do Berlina 230 to za każdym razem.
mam wielu klientów którzy codziennie tak jeżdżą

ppp49 niezły z ciebie kozak - oby takich więcej,gorik79 klientów nie braknie. Możesz zadzwonić i zarezerwować miejsce w kolejce.

 

nie bardzo rozumiem czy to żart czy jak ale od kiedy to jazda 200km/h przez długi czas szkodzi, przy odpowiednim serwisowaniu głównie mam na myśli częste wymiany oleju, nawet moja poczciwa e39 od 8 lat tak jeździ a kickdown był w podłodze z tysiąc razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

warto jeszcze wiedzieć że:

to taki pierwszy z brzegu cytat ale ogólnie można przyjąć 70-75%

.........Jak podaje Amerykański Instytut Naftowy (API) jednostka napędowa najbardziej podatna na zużycie jest w dwóch momentach - podczas rozruchu oraz w momencie rozgrzewania. W tych momentach dochodzi aż do 75 proc. zużycia silnika, dlatego warto dbać o to, aby w początkowej fazie jazdy nie wysilać motoru.

 

oczywiście mówimy o seryjnych autach bo po chipie to już nie ma gwarancji na nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie bardzo rozumiem czy to żart czy jak ale od kiedy to jazda 200km/h przez długi czas szkodzi, przy odpowiednim serwisowaniu głównie mam na myśli częste wymiany oleju, nawet moja poczciwa e39 od 8 lat tak jeździ a kickdown był w podłodze z tysiąc razy

Wyjaśniam

No właśnie...,ilu użytkowników którzy tak intensywnie eksploatują silniki zwłaszcza 2d przy nielekkiej masie 5tki z 200-230km/h prawie max.prędkość, ma wiedzą i to wykorzystuj?

Że temp. oleju znacznie wzrasta i tego konsekwencjach ?

Zależy im na kondycji silnika, skraca odpowiednio interwał olejowy ?

Nie tak dawno na tym forum, byli tacy co twierdzili że skracanie interwały olejowego w żadnym przypadku eksploatacyjnym nie ma sensu.Konsekwencje ich nie dosięgną zdążą sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju co 15 tyś. W każdym samochodzie i zawsze. Nigdy,żadnego piłowania samochodu zanim temeperatura silnika nie osiągnie wymaganego maxa. Zawsze,po szybkiej jeździe kilka ostatnich kilometrów spokojna jazda i minuta postoju,zanim wyłącze silnik. To takie minimum , które przestrzegam. 200-230 km/h u mnie wskazówka od temperatury oleju jak zabita,100 stopni i nic więcej. Użytkownik , użytkownikowi nie równy. Jeden ma świra i z każdym stuknięciem leci do ASO ( czyli ja ) a,drugi jeździ,aż się coś rozsypie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj mechanik chciał kupowac ori ale kazałem mu kupić Febi. Naczytalem się, że to podobno oryginalny z zamazanym logiem BMW. On twierdzi, że niezbyt. Pytanie dlaczego moj poprzedni slizg wytrzymał tylko 66 tys. i jakiej był firmy. Jutro odbiorę stare graty więc sobie porownam numery.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On twierdzi, że niezbyt.

I mysle, ze ma racje - dla mnie to sa taksowkarskie opowiesci.

 

Dlaczego byly wymieniane korbowody i pierscienie?

Co ze swozniami tloka?

Nowe? Stare?

Ktos w ogole pomierzyl cokolwiek?

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, ze byl mierzony wal uzywany ktory byl kupiony - jest nominalny.

 

Kupione korbowody tez byly mierzone. Zostaly wymienione korbowody poniewaz jeden z nich sie zespawal ciernie z panewka. Reszta nosi na sobie duze slady obrobki cieplnej :). Sa bardzo fioletowe wiec mogly ponownie zostac zahartowane wiec nikt nie bedzie ryzykowal jaka bede sie zachowywac po tym procesie obrobki cieplnej :).

 

Pierscienie byly wymienione poniewaz i tak kazdy z tlokow/korobowodow byl wyjmowany wiec dlaczego by ich nie wymienic.

Sworznie tloka nie wiem, nie pytalem i nie sa doliczone wiec albo przyszly uzywane z korbami albo sa moje.

 

P.S.

1. Warsztat musi mi poprawic polaczenie wydechu bo na postoju czuc troche spaliny w kabinie. Na zewnatrz przy prawym kole jak sie pochyle rowniez wiec cos im nie wyszlo przy polaczeniu wydechu.

2. Dzwiek silnika jest bardziej metaliczny co mi sie akurat nie podoba. Moze to przez wydech, nie wiem.

Wczoraj przejechalem 1000 km przy max. pred. 160 km/h. srednia 110. Mechanik po remoncie sam zrobil 100 km w celach dotarcia/sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, ze byl mierzony wal uzywany ktory byl kupiony - jest nominalny.

 

P.S.

1. Warsztat musi mi poprawic polaczenie wydechu bo na postoju czuc troche spaliny w kabinie. Na zewnatrz przy prawym kole jak sie pochyle rowniez wiec cos im nie wyszlo przy polaczeniu wydechu.

2. Dzwiek silnika jest bardziej metaliczny co mi sie akurat nie podoba. Moze to przez wydech, nie wiem.

Wczoraj przejechalem 1000 km przy max. pred. 160 km/h. srednia 110. Mechanik po remoncie sam zrobil 100 km w celach dotarcia/sprawdzenia.

 

kurde, troche slabo, niech Ci to doszczelnią lepiej moze:) a drgania silnika (zwłaszcza przy przyspieszaniu) masz takie same czy cos moze naprawa pomogla/zmieniła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korbowody jasna sprawa.

"dlaczego by ich nie wymienic" - jesli zostaly sprawdzone wymiary tloka/rowkow, to pewnie, dlaczego nie.

Sworzen tloka, to raczej wazna rzecz i powinny byc wymiary sprawdzone rowniez.

 

Czuje, ze wieksi rzezbiarze musieli to robic, jesli teraz slyszysz jakies metaliczne dzwieki.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slizg, z ktorego pokruszylo sie 'cos' i zatkalo pompe.

http://i65.tinypic.com/308xjll.jpg

http://i63.tinypic.com/2ib23qa.jpg

http://i64.tinypic.com/2aj6gxy.jpg

 

Wal

http://i67.tinypic.com/16hmarr.jpg

 

Korba ze zespawana panewka :)

http://i67.tinypic.com/2iqc1ht.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
rockybor rozwiązałem zagadkę wisisz dobre piwo, z twojego ślizgu odpadło tworzywo z uwagi na to że to chiński ślizg Topran, jest to pewna informacja Edytowane przez gorik79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Super Gorik, dzieki za rozwiazanie zagadki.

 

To teraz rozwiaz prosze kolejna zagadke. Co tak napierd.... za przeproszeniem. Co prawda wciaz czuje zapach spalin bo moj warsztat przy drugim podejciu znowu nie dal rady dobrze polaczyc wydechu (no chyba, ze kolektor jest pekniety).

 

https://youtu.be/RlU0rbD15WM

 

Mam nadzieje, ze zle podlaczony wydech daje takie dzwieki.

 

 

sądząc po cenie naprawy jeszcze długa droga przed tobą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

panewki nowe a :

5. Pompa oleju uzywana 300 ktoś ją sprawdzał ?

 

11. 1 litr oleju do skrzyni biegów 40 co to za olej w tej cenie biorę 1000l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.