Skocz do zawartości

Ostrzeżenie przed kolizją


kubaj123

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie system przestał działać teraz podczas tych ostatnich deszczów jakie nawiedziły południowa Polskę. Dzisiaj już było słonecznie ale system nadal nie działa. Do tej pory reagował i hamował bez zarzutu. Póki co nie wiem co z tym robić. Gdyby ktoś coś wiedział proszę o info.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie system przestał działać teraz podczas tych ostatnich deszczów jakie nawiedziły południowa Polskę. Dzisiaj już było słonecznie ale system nadal nie działa. Do tej pory reagował i hamował bez zarzutu. Póki co nie wiem co z tym robić. Gdyby ktoś coś wiedział proszę o info.

Sprawdzic błedy, zrobić diagnostykę. Coś siadło a że system nie składa się z jednego elementu to nikt Ci nie napisze na forum co masz zrobić żeby działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem diagnostykę.


W linku zdjęcie z błędami:


https://files.mycloud.com/home.php?seuuid=613ee9fa302c674c71250a5b9b2b83f4&name=Screenshot_20200624-060842


Tak sobie teraz myślę, że jak jechałem w tym deszczu to awaria systemu wyskakiwała mi najpierw pojedynczo, a z czasem coraz częściej. Z tych błędów wstępnie odczytuje że moduły nie odpowiadają, jest przekroczenie czasu. Może kable zawilgotniały (wtyczka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem diagnostykę.


W linku zdjęcie z błędami:


https://files.mycloud.com/home.php?seuuid=613ee9fa302c674c71250a5b9b2b83f4&name=Screenshot_20200624-060842


Tak sobie teraz myślę, że jak jechałem w tym deszczu to awaria systemu wyskakiwała mi najpierw pojedynczo, a z czasem coraz częściej. Z tych błędów wstępnie odczytuje że moduły nie odpowiadają, jest przekroczenie czasu. Może kable zawilgotniały (wtyczka).

 


Udało się naprawić radar, tak jak przypuszczałem wiązka kabli. W niej jeden kabelek gdzieś się przerwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

hej

Fajnie opisany post ale potrzebuje jeszcze doprecyzować aby kupić dobry panel.

Mam LCI 2014, wyposażenie: asystent martwego pola, światła automatyczne z Kafasem bez radaru.


Kupiłem panel z dwoma przyciskami martwe pole + asystent linii i był mały problem z kodowaniem bo dodanie line asystent nie działało, po kilku próbach ruszyło z asystent plus no i dodatkowo w IDrive pojawila sie opcja z asystentem ostrzegania przed kolizja.

Więc teraz pytanie jaki dokładnie panel do LCI musze kupić aby mieć: martwe pole, asystenta linii, asystenta kolizji.


Czy to ma byc ten z tym samochodzikiem ? https://allegro.pl/oferta/bmw-f10-f11-panel-asystentow-asystent-9247377-9365242406

czy maja to być takie przyciski (ten od F30 ale tożsamy do F10) https://allegro.pl/oferta/panel-asystent-kierowcy-bmw-f30-f31-f34-9232639-8965579229

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Panowie f11 po pierwszym lifcie prod. Od 07.12 do 07.13 jest fabrycznie kafas2 dołożyłem kierownice z wibratorem i dopisalem 5as przekodowalem nowym fa wszystko oprócz frm bo dla niego 5as nie istnieje . Fcw i ldw dziala perfekcyjnie zmienilem min predkosc na 40km/h pieszych nie sprawdzałem. Pytanie jakie graty kupić żeby zrobić 5at oczywiście agregat dsc , icm , panel acc , radar ale czy po 07.13 czy muszą być po 07.12 a przed 07.13 ? Bo np icm przed 07,12 jest fizycznie calkiem inny . Z ciekawostek mam fabrycznie 6wb , kafas2 zamontowany centralnie a nie obok czujnika desczu. Auto przed liftem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Panowie f11 po pierwszym lifcie prod. Od 07.12 do 07.13 jest fabrycznie kafas2 dołożyłem kierownice z wibratorem i dopisalem 5as przekodowalem nowym fa wszystko oprócz frm bo dla niego 5as nie istnieje . Fcw i ldw dziala perfekcyjnie zmienilem min predkosc na 40km/h pieszych nie sprawdzałem. Pytanie jakie graty kupić żeby zrobić 5at oczywiście agregat dsc , icm , panel acc , radar ale czy po 07.13 czy muszą być po 07.12 a przed 07.13 ? Bo np icm przed 07,12 jest fizycznie calkiem inny . Z ciekawostek mam fabrycznie 6wb , kafas2 zamontowany centralnie a nie obok czujnika desczu. Auto przed liftem.

Jeśli jeszcze nie kupiłeś radaru, to zrób TAL calculation z 5AT i zobacz jaki chce HWEL od FRR (radar). Ale skoro masz KAFAS2 to ja bym celował, że może być i po 07.13

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Czy 5AD wymaga kafas dla aut 2010/11?

Logicznie myśląc 5AD (line departure warning) działa w oparciu o kamerę, więc musi to być kafas.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, źe źle nazwałem. Chodzi mi o system asystenta martwego pola, radary dwa i lusterka.


Ostrzeżenie przed zmienianiem pasa to rak, będzie o kafas ale co z martwym polem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zasady działania to nie wymaga kamery, bo "patrzy" do tyłu na boki. Pewności nie mam, ale ten system chyba występował sam (bez asystenta utrzymania pasa) przed liftem.
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mi się właśnie wydaje, że asystent martwego pola występował w autach PRE Lci bez kamer. Ciekawe....

Zobacz nawet jest panel z asystentem zmiany pasa, ale bez utrzymania pasa:

https://allegro.pl/oferta/bmw-f01-f06-f10-panel-asystent-kierowcy-9220048-7873640675

Na drugim zdjęciu może numerek 28092011 jest rokiem produkcji. Tez nie wiadomo na pewno czy ten panel jest z F10.

Newtis nic nie wspomina o kamerze przy asystencie zmiany pasa:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-xdrive-tou/wiring-functional-info/driver-assistance/lane-change-warning/XH06SZK

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam, od niedawna zacząłem się bawić z retrofitami u siebie w F10. Posiadam kamerę KAFAS oraz razem z nią LDW(5AD) oraz SLI(8TH) . Interesuje mnie dołożenie opcji FCW wraz z wykrywaniem pieszych. Przekopałem wszystkie tematy, zarówno ten jak i ogólnoświatowe fora o BMW i dalej nie jestem pewien co do tego czy do mojego preLCI 2010 potrzebuje kodów FSC do opcji BE i BF czy to dotyczy tylko KAFAS2. Jeśli potrzebuję to gdzie je mogę dostać, gdyż dzwoniłem do serwisów i oni nie sprzedają takich kodów (lub kłamią), a jeśli nie to co potrzebuje zrobić, jako, że opcje 5AD posiadam, to powinienem dodać 5AS, a usunąć 5AD w VO ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od niedawna zacząłem się bawić z retrofitami u siebie w F10. Posiadam kamerę KAFAS oraz razem z nią LDW(5AD) oraz SLI(8TH) . Interesuje mnie dołożenie opcji FCW wraz z wykrywaniem pieszych. Przekopałem wszystkie tematy, zarówno ten jak i ogólnoświatowe fora o BMW i dalej nie jestem pewien co do tego czy do mojego preLCI 2010 potrzebuje kodów FSC do opcji BE i BF czy to dotyczy tylko KAFAS2. Jeśli potrzebuję to gdzie je mogę dostać, gdyż dzwoniłem do serwisów i oni nie sprzedają takich kodów (lub kłamią), a jeśli nie to co potrzebuje zrobić, jako, że opcje 5AD posiadam, to powinienem dodać 5AS, a usunąć 5AD w VO ?

 

Aso nie kłamie. Moje wytłumaczyło mi że nie sprzeda kodów ze względów bezpieczeństwa. Nie chcą uczestniczyć w procesie dopsażania poza aso. Ja mam rok 2013 ale jeszcze przedlift. Flaki już liftowe bo mam kafas 2. W moim przypadku jak dokładałem asystenta ostrzegania przed kolizją i pieszymi musiał być kod FSC. Tylko do tego asystenta. Dokładałem też światel i pasa to przy nich nie trzeba. Kod generował mój bimmer. Jak chcesz mogę dać ci na priv numer do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od niedawna zacząłem się bawić z retrofitami u siebie w F10. Posiadam kamerę KAFAS oraz razem z nią LDW(5AD) oraz SLI(8TH) . Interesuje mnie dołożenie opcji FCW wraz z wykrywaniem pieszych. Przekopałem wszystkie tematy, zarówno ten jak i ogólnoświatowe fora o BMW i dalej nie jestem pewien co do tego czy do mojego preLCI 2010 potrzebuje kodów FSC do opcji BE i BF czy to dotyczy tylko KAFAS2. Jeśli potrzebuję to gdzie je mogę dostać, gdyż dzwoniłem do serwisów i oni nie sprzedają takich kodów (lub kłamią), a jeśli nie to co potrzebuje zrobić, jako, że opcje 5AD posiadam, to powinienem dodać 5AS, a usunąć 5AD w VO ?

FCW z pieszymi wymaga KAFAS2. kody FSC można kupić poza ASO (podobno nawet rzędu 50eur). Alternatywnie możesz też wgrać z innego auta, ale po wizycie w ASO lub aktualizacji softu w KAFAS2 do chyba 2018+ przestanie działać. Żeby wgrać z innego auta w skrócie trzeba przeflashować KAFAS2 i ustawić VIN innego auta, wgrać kody FSC.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dokładałem jakis czas temu... do fabrycznej KAFAS2 - lci 2014....


i przydał sie :) ostatni wtargnął mi pijak na droge... nie zauwazyłem gnoja....


ludzik się pojawił na zegarach, sygnał dzwiękowy... ale co śmieszne.... nie mam ACC i nie powinien zahamować...


ktos mi tu w tym temacie kiedyś to opisał....


ze jakby abs aktywuje się na pedał hamulca daje ciśnienie?


ja sam nie wiem czy to auto czy ja zahamowalem...


powaga, mam wrazenie ze samochod sam się zatrzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dokładałem jakis czas temu... do fabrycznej KAFAS2 - lci 2014....


i przydał sie :) ostatni wtargnął mi pijak na droge... nie zauwazyłem gnoja....


ludzik się pojawił na zegarach, sygnał dzwiękowy... ale co śmieszne.... nie mam ACC i nie powinien zahamować...


ktos mi tu w tym temacie kiedyś to opisał....


ze jakby abs aktywuje się na pedał hamulca daje ciśnienie?


ja sam nie wiem czy to auto czy ja zahamowalem...


powaga, mam wrazenie ze samochod sam się zatrzymał.

 

Bez radaru się nie zatrzyma ale podpompuje hamulec że ma krótszy skok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od niedawna zacząłem się bawić z retrofitami u siebie w F10. Posiadam kamerę KAFAS oraz razem z nią LDW(5AD) oraz SLI(8TH) . Interesuje mnie dołożenie opcji FCW wraz z wykrywaniem pieszych. Przekopałem wszystkie tematy, zarówno ten jak i ogólnoświatowe fora o BMW i dalej nie jestem pewien co do tego czy do mojego preLCI 2010 potrzebuje kodów FSC do opcji BE i BF czy to dotyczy tylko KAFAS2. Jeśli potrzebuję to gdzie je mogę dostać, gdyż dzwoniłem do serwisów i oni nie sprzedają takich kodów (lub kłamią), a jeśli nie to co potrzebuje zrobić, jako, że opcje 5AD posiadam, to powinienem dodać 5AS, a usunąć 5AD w VO ?

FCW z pieszymi wymaga KAFAS2. kody FSC można kupić poza ASO (podobno nawet rzędu 50eur). Alternatywnie możesz też wgrać z innego auta, ale po wizycie w ASO lub aktualizacji softu w KAFAS2 do chyba 2018+ przestanie działać. Żeby wgrać z innego auta w skrócie trzeba przeflashować KAFAS2 i ustawić VIN innego auta, wgrać kody FSC.

Czyli jak rozumiem do zwykłego KAFAS'a nie da rady tego dołożyć? Jeśli tak, to kompletuje resztę gratów i zaczynam bawić się z dołożeniem ACC, jest ktoś kto mógłby mi doradzić w jaki sposób jestem w stanie sprawdzić czy pompa DSC i moduł ICM są przystosowane pod ACC? Auto używa hamulców przy zrzucaniu prędkości na tempomacie oraz zapalają się światła hamowania, za około tydzień będę się bawił w dokładanie 2TB, więc będe miał dostęp do ICM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od niedawna zacząłem się bawić z retrofitami u siebie w F10. Posiadam kamerę KAFAS oraz razem z nią LDW(5AD) oraz SLI(8TH) . Interesuje mnie dołożenie opcji FCW wraz z wykrywaniem pieszych. Przekopałem wszystkie tematy, zarówno ten jak i ogólnoświatowe fora o BMW i dalej nie jestem pewien co do tego czy do mojego preLCI 2010 potrzebuje kodów FSC do opcji BE i BF czy to dotyczy tylko KAFAS2. Jeśli potrzebuję to gdzie je mogę dostać, gdyż dzwoniłem do serwisów i oni nie sprzedają takich kodów (lub kłamią), a jeśli nie to co potrzebuje zrobić, jako, że opcje 5AD posiadam, to powinienem dodać 5AS, a usunąć 5AD w VO ?

FCW z pieszymi wymaga KAFAS2. kody FSC można kupić poza ASO (podobno nawet rzędu 50eur). Alternatywnie możesz też wgrać z innego auta, ale po wizycie w ASO lub aktualizacji softu w KAFAS2 do chyba 2018+ przestanie działać. Żeby wgrać z innego auta w skrócie trzeba przeflashować KAFAS2 i ustawić VIN innego auta, wgrać kody FSC.

Czyli jak rozumiem do zwykłego KAFAS'a nie da rady tego dołożyć? Jeśli tak, to kompletuje resztę gratów i zaczynam bawić się z dołożeniem ACC, jest ktoś kto mógłby mi doradzić w jaki sposób jestem w stanie sprawdzić czy pompa DSC i moduł ICM są przystosowane pod ACC? Auto używa hamulców przy zrzucaniu prędkości na tempomacie oraz zapalają się światła hamowania, za około tydzień będę się bawił w dokładanie 2TB, więc będe miał dostęp do ICM.

a co ma ICM do 2TB?


Podeślij numer VIN, zobaczymy co masz w aucie.

Masz park assist? (jeżeli tak to nie trzeba pompy ani ICM).

Masz Xdrive? do xdrive jest inna pompa.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WBAFR71020C541585. Park Assist jest. Z tego co widziałem to trzeba się wpiąć do modułu ICM, ponieważ chce dokodować przyciski zmian trybów jazdy (DEC Switch).

To jak masz park assist, to ICM i pompa (DSC) zostanie ta sama. Potrzebujesz radar (FRR), wiązka CAN-S z ICM do FRR, 2 kable z ICM do ACSM (za schowkiem przed fotelem pasażera).


Jeżeli będziesz miał KAFAS2 i będziesz chciał dołożyć ostrzeganie przed kolizją to potrzebujesz jeszcze poprowadzić CAN-S z KAFAS2 do ICM. Ale nie wiem czy to Ci się uda zrobić, próbowałem pomagać zdalnie jednemu koledze odpalić coś takiego, ale się nie udało. Auto miał pomiędzy liftowe (2013).


odłącz akumulator i odczekaj kilkanaście min, przed grzebaniem z ICM;)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.