Skocz do zawartości

[E60 N53] Prośba o diagnozę: spadek mocy


bbu

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu w E61 LCI (2007 r.) z silnikiem N53 (3 litry benzyna z bezpośrednim wtryskiem):

Objawy: Ogólnie auto jest lekko przymulone, w szczególności poniżej 3000 rpm. Spalanie w normie: 9 - 13.

 

Co do tej pory robiłem:

- nowy przepływomierz Continental

- wymieniony czujnik niskiego ciśnienia oryginal

- piaskowanie zaworów ssących łupinami orzecha wraz z czyszczeniem przepustnicy i kolektora dolotowego

- nowe świece NGK

- czyszczenie vanosów (metodą garażową - kąpiel w ropie)

- nowe filtry i olej.

Dodatkowo poprzedni właściciel:

- wymienił wszystkie wtryski

- wymienił pompę paliwa

 

Aktualne parametery z hamownii: 238KM / 298Nm (przy fabrycznych 272/320)

http://imageshack.com/a/img922/6039/qBYu7Y.jpg

 

Aktualne odczyty z INPY (wszystko na biegu jałowym):

- User information:

http://imageshack.com/a/img924/6585/uVSo0p.png

 

- Aktualne błędy

http://imageshack.com/a/img922/8373/zHxBEJ.png

 

- Analog info:

http://imageshack.com/a/img923/4853/n2LZDf.png

http://imageshack.com/a/img924/9931/EfGyVQ.png

http://imageshack.com/a/img924/9336/c0tRaw.png

 

- VANOSy:

http://imageshack.com/a/img924/5662/gSS84R.png

Po dodaniu gazu dolne słupki zmieniają wartości w zakresie od 80 do 120 CRK

 

- kodowanie wtrysków zgodnie z tym, co na wtryskach

 

Mogę podesłać dalsze odczyty w razie potrzeby.

 

Z góry dzięki za komentarze.

Edytowane przez bbu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem z różnych źródeł, że sam błąd hpfp (wartości poza zakresem), bez innych błędów układu paliwowego, nic nie znaczy.

Założywszy, że hpfp jest OK, bo wymieniał ją poprzedni właściciel, to od czego zacząć: od wymiany vanosów czy czujnika NOX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Posłużę się linkiem z innego działu https://www.facebook.com/bimmercheck/photos/a.1470017116404486.1073741828.1470007583072106/1606816502724546/?type=3 , to że pompę zmieniał poprzedni właściciel może nie mieć znaczenia. :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o czujnik NOX, to jego jedyną rolą jest zubożanie mieszanki jeśli poziom NOX za katalizatorem jest zbyt duży.

Fajny artykuł na ten temat: http://eleganz-durch-technik.blogspot.co.uk/2014/10/nox-sensor-replacement.html

 

Uszkodzony czujnik, powoduje tylko, że mieszanka nie jest nigdy zubożana, przez co jedynem skutkiem może być trochę większe spalanie. Nie ma to z kolei wiekszego wpływu na osiągi.

 

Podsumowując: zacznę od wymiany Vanosów. Czy ktoś miał do czynienia z Vanosami firmy NTY?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o czujnik NOX, to jego jedyną rolą jest zubożanie mieszanki jeśli poziom NOX za katalizatorem jest zbyt duży.

Fajny artykuł na ten temat: http://eleganz-durch-technik.blogspot.co.uk/2014/10/nox-sensor-replacement.html

 

Uszkodzony czujnik, powoduje tylko, że mieszanka nie jest nigdy zubożana, przez co jedynem skutkiem może być trochę większe spalanie. Nie ma to z kolei wiekszego wpływu na osiągi.

 

Podsumowując: zacznę od wymiany Vanosów. Czy ktoś miał do czynienia z Vanosami firmy NTY?

 

Tutaj się z tobą kolego nie zgodzę, u mnie po wymianie Nox na nowy samochód dostał właśnie konkretnego buta zwłaszcza przy starcie z miejsca. Wiem to z własnego doświadczenia bo także mam ten silnik u siebie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także miałem uszkodzony czujnik Nox i po jego wymianie nie zauważyłem żadnej różnicy w przyśpieszaniu/mocy. Jedynie zmniejszyło się spalanie i zniknęło kopcenie w wydechu

 

o jakim kopceniu mowa? biała para?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie NOXa przybyło mocy w N53, ale dalej walczę z tym silnikiem, gdzie kolego "bbu" czyściłeś tymi łupinkami orzechów ? W Poznaniu ?

Piaskowanie robiłem w okolicach Częstochowy. Kolega lts77 zna temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
U mnie po wymianie NOXa przybyło mocy w N53, ale dalej walczę z tym silnikiem, gdzie kolego "bbu" czyściłeś tymi łupinkami orzechów ? W Poznaniu ?

Piaskowanie robiłem w okolicach Częstochowy. Kolega lts77 zna temat.

 

A masz może kolego namiar na tego kogoś z okolic czestochowy i z kąd dokładnie on jest? Jaki koszt takiej operacji?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Ok, wszystko jasne:

1) kluczowy okazał się błąd pompy niskiego ciśnienia (błąd 2AAF)

W jednym z odczytów widać, że wartość ciśnienia LPFP (pompy paliwa niskiego ciśnienia) jest ok. 4 bar, gdzie powinno być 5 bar +- 0,5% (bardzo mała tolerancja).

Powodem spadku ciśnienia okazał się przytkany filtr paliwa w baku. Po jego wymianie, ciśnienie wróciło do normy.

2) niesprawny NOX sensor

Powyższe 2 błędy powodowały, że auto pracowało w trybie awaryjnym (homogenous mode) z ograniczoną mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, i jak pisałem wcześniej że "spalanie w normie 9-13", tak to nie było spalanie w normie dla tego silnika.

Teraz jest 7,5 -11,5 l/100 :D

To oczywiście zasługa naprawy NOX sensora, dzięki czemu silnik pracuje w 3 trybach, nie w 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Ok, wszystko jasne:

1) kluczowy okazał się błąd pompy niskiego ciśnienia (błąd 2AAF)

W jednym z odczytów widać, że wartość ciśnienia LPFP (pompy paliwa niskiego ciśnienia) jest ok. 4 bar, gdzie powinno być 5 bar +- 0,5% (bardzo mała tolerancja).

Powodem spadku ciśnienia okazał się przytkany filtr paliwa w baku. Po jego wymianie, ciśnienie wróciło do normy.

2) niesprawny NOX sensor

Powyższe 2 błędy powodowały, że auto pracowało w trybie awaryjnym (homogenous mode) z ograniczoną mocą.

 

Witam,


Możesz podać numer OEM wymienionej części(filtr)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.