Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry,

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu w E61 LCI (2007 r.) z silnikiem N53 (3 litry benzyna z bezpośrednim wtryskiem):

Objawy: Ogólnie auto jest lekko przymulone, w szczególności poniżej 3000 rpm. Spalanie w normie: 9 - 13.

 

Co do tej pory robiłem:

- nowy przepływomierz Continental

- wymieniony czujnik niskiego ciśnienia oryginal

- piaskowanie zaworów ssących łupinami orzecha wraz z czyszczeniem przepustnicy i kolektora dolotowego

- nowe świece NGK

- czyszczenie vanosów (metodą garażową - kąpiel w ropie)

- nowe filtry i olej.

Dodatkowo poprzedni właściciel:

- wymienił wszystkie wtryski

- wymienił pompę paliwa

 

Aktualne parametery z hamownii: 238KM / 298Nm (przy fabrycznych 272/320)

http://imageshack.com/a/img922/6039/qBYu7Y.jpg

 

Aktualne odczyty z INPY (wszystko na biegu jałowym):

- User information:

http://imageshack.com/a/img924/6585/uVSo0p.png

 

- Aktualne błędy

http://imageshack.com/a/img922/8373/zHxBEJ.png

 

- Analog info:

http://imageshack.com/a/img923/4853/n2LZDf.png

http://imageshack.com/a/img924/9931/EfGyVQ.png

http://imageshack.com/a/img924/9336/c0tRaw.png

 

- VANOSy:

http://imageshack.com/a/img924/5662/gSS84R.png

Po dodaniu gazu dolne słupki zmieniają wartości w zakresie od 80 do 120 CRK

 

- kodowanie wtrysków zgodnie z tym, co na wtryskach

 

Mogę podesłać dalsze odczyty w razie potrzeby.

 

Z góry dzięki za komentarze.

Edytowane przez bbu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W błędach jest jakiś błąd pompy ale przy wanosach najczęstszy brak mocy "od dołu" to właśnie wanos. Tak przynajmniej miałem w M54.
Opublikowano

Słyszałem z różnych źródeł, że sam błąd hpfp (wartości poza zakresem), bez innych błędów układu paliwowego, nic nie znaczy.

Założywszy, że hpfp jest OK, bo wymieniał ją poprzedni właściciel, to od czego zacząć: od wymiany vanosów czy czujnika NOX?

Opublikowano
To, akurat się zgadza, że są tacy co 3 razy wymieniali hpfp w tych silnikach, ale pierwszym objawem padania pompy jest wolny start na zimnym silniku. U mnie nie ma, póki co, takich objawów.
Opublikowano

Jeśli chodzi o czujnik NOX, to jego jedyną rolą jest zubożanie mieszanki jeśli poziom NOX za katalizatorem jest zbyt duży.

Fajny artykuł na ten temat: http://eleganz-durch-technik.blogspot.co.uk/2014/10/nox-sensor-replacement.html

 

Uszkodzony czujnik, powoduje tylko, że mieszanka nie jest nigdy zubożana, przez co jedynem skutkiem może być trochę większe spalanie. Nie ma to z kolei wiekszego wpływu na osiągi.

 

Podsumowując: zacznę od wymiany Vanosów. Czy ktoś miał do czynienia z Vanosami firmy NTY?

Opublikowano
Jeśli chodzi o czujnik NOX, to jego jedyną rolą jest zubożanie mieszanki jeśli poziom NOX za katalizatorem jest zbyt duży.

Fajny artykuł na ten temat: http://eleganz-durch-technik.blogspot.co.uk/2014/10/nox-sensor-replacement.html

 

Uszkodzony czujnik, powoduje tylko, że mieszanka nie jest nigdy zubożana, przez co jedynem skutkiem może być trochę większe spalanie. Nie ma to z kolei wiekszego wpływu na osiągi.

 

Podsumowując: zacznę od wymiany Vanosów. Czy ktoś miał do czynienia z Vanosami firmy NTY?

 

Tutaj się z tobą kolego nie zgodzę, u mnie po wymianie Nox na nowy samochód dostał właśnie konkretnego buta zwłaszcza przy starcie z miejsca. Wiem to z własnego doświadczenia bo także mam ten silnik u siebie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Także miałem uszkodzony czujnik Nox i po jego wymianie nie zauważyłem żadnej różnicy w przyśpieszaniu/mocy. Jedynie zmniejszyło się spalanie i zniknęło kopcenie w wydechu
Opublikowano
U mnie po wymianie NOXa przybyło mocy w N53, ale dalej walczę z tym silnikiem, gdzie kolego "bbu" czyściłeś tymi łupinkami orzechów ? W Poznaniu ?
Opublikowano
Także miałem uszkodzony czujnik Nox i po jego wymianie nie zauważyłem żadnej różnicy w przyśpieszaniu/mocy. Jedynie zmniejszyło się spalanie i zniknęło kopcenie w wydechu

 

o jakim kopceniu mowa? biała para?

Opublikowano
Tak bialy dymek lub para. Nie wazne czy bylo zimno czy cieplo na zewnatrz, zimny czy cieply silnik, caly czas troszke kopcil. Po wymianie Noxa wszystko ustalo
Opublikowano
U mnie po wymianie NOXa przybyło mocy w N53, ale dalej walczę z tym silnikiem, gdzie kolego "bbu" czyściłeś tymi łupinkami orzechów ? W Poznaniu ?

Piaskowanie robiłem w okolicach Częstochowy. Kolega lts77 zna temat.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie po wymianie NOXa przybyło mocy w N53, ale dalej walczę z tym silnikiem, gdzie kolego "bbu" czyściłeś tymi łupinkami orzechów ? W Poznaniu ?

Piaskowanie robiłem w okolicach Częstochowy. Kolega lts77 zna temat.

 

A masz może kolego namiar na tego kogoś z okolic czestochowy i z kąd dokładnie on jest? Jaki koszt takiej operacji?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Skrzydłów: Q-Service Adam Osiński, koszt 700 zl

 

Wracając do głównego wątku: wymiana NOXa rozwiązała problem :8)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Ok, wszystko jasne:

1) kluczowy okazał się błąd pompy niskiego ciśnienia (błąd 2AAF)

W jednym z odczytów widać, że wartość ciśnienia LPFP (pompy paliwa niskiego ciśnienia) jest ok. 4 bar, gdzie powinno być 5 bar +- 0,5% (bardzo mała tolerancja).

Powodem spadku ciśnienia okazał się przytkany filtr paliwa w baku. Po jego wymianie, ciśnienie wróciło do normy.

2) niesprawny NOX sensor

Powyższe 2 błędy powodowały, że auto pracowało w trybie awaryjnym (homogenous mode) z ograniczoną mocą.

Opublikowano

Aha, i jak pisałem wcześniej że "spalanie w normie 9-13", tak to nie było spalanie w normie dla tego silnika.

Teraz jest 7,5 -11,5 l/100 :D

To oczywiście zasługa naprawy NOX sensora, dzięki czemu silnik pracuje w 3 trybach, nie w 1.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Ok, wszystko jasne:

1) kluczowy okazał się błąd pompy niskiego ciśnienia (błąd 2AAF)

W jednym z odczytów widać, że wartość ciśnienia LPFP (pompy paliwa niskiego ciśnienia) jest ok. 4 bar, gdzie powinno być 5 bar +- 0,5% (bardzo mała tolerancja).

Powodem spadku ciśnienia okazał się przytkany filtr paliwa w baku. Po jego wymianie, ciśnienie wróciło do normy.

2) niesprawny NOX sensor

Powyższe 2 błędy powodowały, że auto pracowało w trybie awaryjnym (homogenous mode) z ograniczoną mocą.

 

Witam,


Możesz podać numer OEM wymienionej części(filtr)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.