Skocz do zawartości

Nowe opony


Timac

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam Pirelli P Zero pz4 w wersji sport i raczej nie jest głośna, jest jeszcze wersja luxury, która powinna być jescze cichsza. Natomiast właściwości jezdne oceniam bardzo dobrze, i na suchym i mokrym asfalcie. Edytowane przez mimoon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,obecnie mam ogumienie mieszane 245/45 r19 szerokość felgi 8,5 cala przód, 275/40 r19 szerokość felgi 9,5 cala tył runflat. Chciałbym zmienić na nie runflat w jednym rozmiarze przód i tył. Czy jest możliwość założenia opon 245 na tylną szeroszą felgę? Czy ktoś tak zrobił i jest ok? Zwłaszcza jeżeli chodzi o xdrive?


Chcę to zrobić ponieważ chcę zrezygnować z runflat bez szkody dla xdrive. Przy ogumieniu mieszanym musiałbym kupić opony z homologacją, których praktycznie nie ma w tych rozmiarach bez run flat. Tylko Pirelli ma takie rozmiary, ale w różnych oznaczeniach SC i LS. Obecnie Auto strasznie źle prowadzi się w koleinach. Buja karoserią i ciągle trzeba korygować tor jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Będę kupował felgi na lato. Wstępnie będą to '19. Zgodnie z wklejka jaki wymiar opon wybrać? Są dwa rodzaje na wklejce w drzwiach

225/40 R19 89 Y

Oraz

255/35 R19 92 Y


Które wziąć? Dodam że auto to xDrive. Aktualnie zimowe mam wszystkie 225/45 R18.


https://zapodaj.net/2568af4aa36a2.jpg.html


Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie,obecnie mam ogumienie mieszane 245/45 r19 szerokość felgi 8,5 cala przód, 275/40 r19 szerokość felgi 9,5 cala tył runflat. Chciałbym zmienić na nie runflat w jednym rozmiarze przód i tył. Czy jest możliwość założenia opon 245 na tylną szeroszą felgę? Czy ktoś tak zrobił i jest ok? Zwłaszcza jeżeli chodzi o xdrive?


Chcę to zrobić ponieważ chcę zrezygnować z runflat bez szkody dla xdrive. Przy ogumieniu mieszanym musiałbym kupić opony z homologacją, których praktycznie nie ma w tych rozmiarach bez run flat. Tylko Pirelli ma takie rozmiary, ale w różnych oznaczeniach SC i LS. Obecnie Auto strasznie źle prowadzi się w koleinach. Buja karoserią i ciągle trzeba korygować tor jazdy.

 

Jeśli chcesz 4 x takie same opony to dokup 2 felgi 8,5 cala i w tedy bez problemów będziesz mógł założyć takie same opony. Jest wiele osób które przy x-drive jeżdżą na oponach mieszanych bez homologacji bmw i nie ma problemu no chyba że masz samochód na gwarancji jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy mieszanym komplecie i xdrive koniczne opony z homologacją, że względu na różnice w obwodzie kół, która nie może być większa niż 2%. Tylko homologowane opony mieszczą się w tej tolerancji.


Więcej w temacie jest tutaj:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=242171&sid=7cc1f709a8e64b410b2fc6df4980ab3f&start=945


Jeżeli miałbym dokupić dwie sztuki to potrzebował bym takich:

wzór BMW Styling 608

- rozmiar 19''

- przód: 8,5Jx19 ET 38, numer BMW: 36 11 6862890


Niestety nigdzie nie ma używanych dwóch sztuk. Każdy sprzedaje komplety.

Edytowane przez bobwoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy mieszanym komplecie i xdrive koniczne opony z homologacją, że względu na różnice w obwodzie kół, która nie może być większa niż 2%. Tylko homologowane opony mieszczą się w tej tolerancji.

 

Bzdura. Mierzyłeś wszystkie opony nieposiadające gwiazdki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ja. Chłopaki z zacytowanego wątku. Były problemy z większością marek. Ostatnio opisywali problemy z Vredestain. Problemy zaczyna się od lekkiego poszarpywania przy gwałtownym przysieszaniu a kończy na rozwalonym xdrive


Skoro piszesz że to bzdura to pewnie ty przemierzyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jeżeli chodzi o xdrive zasada jest jedną. Musi się zgadzać obwód koła. Maksymalna różnica między kołami musi być do 2%. Więc w przypadku wszystkich kół takich samych możemy zastosować cztery jednakowe opony należy tylko przestrzegać aby był to ten sam producent i model opony najlepiej z tego samego rocznika, nie muszą być homologowane.

Natomiast w przypadku ogumienie mieszanego oprócz producenta i modelu muszą mieć homologacją ze względu na to że pomimo zachowania rozmiaru bardzo często obwód jest różny powyżej 2 % co szkodzi xdrive ponieważ ten interpretuje różnice w obwodzie jako poślizg kół i cały czas próbuje to zniwelować co jest przyczyną przyspieszonego zużycia rozdzielacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej mam oponki 225/45/18 do f30 bez x drive .Jakie do F30 są graniczne wartości przy tych oponach ET i cale? z tego co wyczytałem to między 7a 8,5 cala a zalecany 7,5 cala?


Mam jeszcze drugie pytanie czujniki ciśnienia sąna abs-ie czy oprócz kół felg trzeba kupić jeszcze osobno czujniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby komuś nie chciało się czytać podlinkowanego tematu wcześniej przeze mnie:


Drive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


dany192 napisał:

Witam a ja mam taki problem w F01 xdrive miałem opony w rozmiarach 245/40 R20 przód i 275/35 R20 tył było to Pirelli pzero run flat, założyłem nowe w takich samych rozmiarach ale firmy Falken azensis tylko nie run flat. Po zakupie okazało się że opony z przodu są z rocznika 2017 a tył 2018, po wymianie auto zaczęło szarpać głównie podczas ruszania. Zmierzyłem obwód opony i okazuję się, że jest różnica między przednią osią a tylna około 2.5 cm. Co teraz robić reklamować opony?




Mierzenie kół - szczególnie zdjętych z samochodu - nie ma większego sensu. Bo najistotniejszy jet realny obwód koła w czasie jazdy, tzn obwód koła obliczony jako 2 x 3,14 (pi) x promień koła mierzony od środka piasty do asfaltu. Istotne jest aby różnica obliczonych w ten sposób obwodów na wszystkich kołach była jak najniższa w całym zakresie prędkości jazdy, tzn czy jedziesz 30 km/h czy 130 km/h to różnice obwodów kół mają być jak najmniejsze przy danej prędkości. Obwód koła przy 30 km/h na pewno będzie inny niż przy 130 km/h i różnica na pewno nie będzie wartością znikomą.

Jeżeli masz 4 jednakowe koła na jednakowych oponach to siły wynikające z prędkości jazdy będą w jednakowy sposób odkształcały opony i różnica obwodów nie będzie się zmieniała w istotny sposób.

Jeżeli zaś stosujesz różne rozmiary opon na osiach to wtedy należy stosować opony z homologacją BMW która daje jakąś pewność że te opony będą się jednakowo odkształcały przy danej prędkości.

Oczywiście aby to miało miejsce rozmiary felg, opon i ciśnienie w nich musi być zgodne z zaleceniami producenta.

Mam nadzieję że wyjaśniłem.





przez kkx5 » 06 Mar 2020 22:10


Homologacja to nic innego jak dopasowanie tych opon do siebie przy mieszanym zestawie gdzie z wyliczen wychodzi co wychodzi. Jak wezmiesz zwykla 225/35 oraz ta z gwiazdka 225/35, postawisz jedna obok drugiej to beda sie roznily wysokoscia tak abys nie mial tego procentu co wyliczyles, 1.67. Przy oponach dedykowanych ten procent wychodzi na zero. Tego ludzie nie moga pojac. Te opony sa inaczej robione. Sprawdzone osobiscie wielokrotnie bo w tym siedze, xdrive, od 8mu lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ciągle to piszę ja czy też kkx5, ciągle co 2-3 strony, ale fani teorii spiskowych w foliowych czapkach swoje :D Większości sie znudziło argumentowanie tego samego po raz n-ty, więc zwyczajne do xDrive: homologacja do mieszanego kompletu, zestaw square - możesz wziąć bez homologacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jeżeli chodzi o xdrive zasada jest jedną. Musi się zgadzać obwód koła. Maksymalna różnica między kołami musi być do 2%. Więc w przypadku wszystkich kół takich samych możemy zastosować cztery jednakowe opony należy tylko przestrzegać aby był to ten sam producent i model opony najlepiej z tego samego rocznika, nie muszą być homologowane.

Natomiast w przypadku ogumienie mieszanego oprócz producenta i modelu muszą mieć homologacją ze względu na to że pomimo zachowania rozmiaru bardzo często obwód jest różny powyżej 2 % co szkodzi xdrive ponieważ ten interpretuje różnice w obwodzie jako poślizg kół i cały czas próbuje to zniwelować co jest przyczyną przyspieszonego zużycia rozdzielacza

 

Ogarnięte w końcu po długich lekturach na forum.

F30 xDrive

4x Bridgestone Turanza T001 225/45 R19 92 W

4x Dezent TH 8,5J R19 ET40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.