Skocz do zawartości

e61 N52 Trzesie po wlaczeniu klimatyzacji


Rudy83

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NL52-EUR-06-2005-E61-BMW-525i&diagId=11_3739

No tez na to patrzylismy ale wydaje sie byc OK.

Poza tym wymiana tego bez zdiagnozowania nie przejdzie! 1700PLN!

Chyba ze to czesc NR2 czy moze zebatka...

 

Mysle tez, ze jesli bylo by wadliwe to wlaczenie klimy by nie pomagalo.

 

U mnie z tym autem to nic nie jest latwe! Ciagle cos sie je... :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nowa Niessens chyba tez padla.

Zdefiniuj co to znaczy padla...bo wiesz dwie strony tematu a zadnych konkretow poza tym ze trzesie buda i nie wiadomo od czego zaczac diagnozowac.Ztego co zauwazylem auto bylo u mechanikow a Ty dalej jestes w punkcie wyjscia i lzejszy o iles stowek.

Nagraj filmik moze cos sie wypatrzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sprobuje to opisac najdokladniej jak sie da -

 

Wiec tak - po wymianie sprezarki nie trzesie buda to tyle dobrze i nie ma spadku mocy. Temat byl zalozony jak jeszcze buda trzeslo i nie wiedzialem dlaczego. Teraz mam inne objawy niestety.

 

Tak, auto bylo 2 razy u mechanikow.

Objawy - jak sie rozgrzeje to kompresor wydaje klekoczacy dzwiek - ktory jest tylko slyszalny od srodka przy wylaczonym nawiewie is zamknietych szybach. Po podniesieniu maski nie slychac bo silnik pracuje.

Taki dzwiek jakby rolka sie ratla czy nie miala smarowania a takze jakby bulgotanie :?: slychac. Nie mam pojecia dlaczego bulgotanie!

Jak wlacze klime to ustaje i jest totalnie chicho choc czasem dzwiek wraca. Wystarczy wtedy wylaczyc na chwile i wlaczyc i sie poprawia.

 

Poprzedni kompresor Niessens dzialal 1 dzien i wlaczanie klimy i wylaczanie nie pomagalo. Po tygodniu zaczal piszczec po rozgrzaniu podobnie jak poprzedni co padl.

 

No i fakt - ogolnie kilkanascie stowek lzejszy jestem... bo 2 wymiany i plukanie systemu i nabijanie klimy plus demontowali pompe wody i termostat wiec i plyn do chodnizy od BMW i sruby byly nowe dane 2 razy juz.

Sprawdzone byly inne rolki i napinacz. wszystko wydaje sie OK. Szczelnosc systemu tez byla sprawdzona.

Ja podejrzewam ze jest za malo oleju albo cos. To pierwsze moje problemy z klima wiec jestem totalnie zielony...

 

Dziaki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Luknij na sprzeglo kompresora i zobaczysz za kreci sie ono wraz z kolem pasowym - jesli masz te stare sprezarki to pokrec kolem pasowym i zobacz czy sprzeglo tez sie kreci ,jesli sie nie kreci to jak je wymienisz to bedziesz mial na zapas spezarki.Jak sie zerwie sprzeglo a lozysko kola ma juz luzy to ma prawo piszczec.

Nagraj filmik - od lewej do prawej strony silnika tylko powoli przemieszczaj telefon a puzniej nagraj jeszcze prace paska klinowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedz. jeden Niessens wraca do sprzedawcy. Zostanie mi tylko ta, ktora byla w aucie jak je kupilem i Niessens obecnie zamontowany.

W starej kolo pasowe sie praktycznie nie kreci - jakby sie zatarlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nissens to niestety ryżowy produkt... także z jakością różnie bywa.

Kwestia oleju może być warta rozwagi tzn. czy Nissens zalany był olejem i w jakiej ilości - czy po montażu sprężarki w układzie było tyle oleju ile zaleca BMW?

Czy sprawdzane były ciśnienia w układzie klimatyzacji po zamontowaniu sprężarki (wartości)?

Czy skraplacz był wymieniony na nowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chwili obeznej wszystko wydaje sie byc akceptowalne jak klima chodzi. Jak nie chodzi to wyje cos jak zatarta rolka.

Skraplacz nie byl wymieniany - bo nie wiedzialem ze trzeba a mechaniory nic nie wspominali na ten temat. Kupie wymienie.

Jesli chodzi o caly servis i wartosci - ja nie mam pojecia bo auto bylo u mechanika a ja w robocie.

Mowia, ze czyscicli system, olej uzupelnili ile trzeba wg Autodata itd. Cisnienie sprawdzali - jego spadek po nabiciu klimy.

Taktez poczatkowy problem zniknal i zmienil sie w nowy koszmar! Teraz klime musze miec wlaczona caly czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu wymieniac samego skraplacza po wymianie sprężarki - wymienia się go po zatarciu sprężarki, gdy ukłąd klimatyzacji jest zasyfiony czarnym olejem z opiłkami. Po wymianie skraplacza jest pewność, że ten "syf" nie dostanie się do nowej sprężarki (nie ma opcji wypłukania wnętrza skraplacza). Istnieje ryzyko, że jakieś zabrudzenia ze skraplacza dostały się do nowej sprężarki i zaczęła się zacierać - stąd hałas...

 

Jeżeli hałas ze spręzarki jest na jałowo to być może pojawił się luz w sprzęgięłku sprężarki (wybite tłumiki) lub zbyt duży luz na wałku sprężarki we wnętrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zatarciu pewnie nie wymienili...

Nowa sprezarka zaczela wydawac dzwieki od razu po montazu. Pojechala do Nissens i oni po sprawdzeniu mowia ze jest 100% sprawna.

Tak czy inaczej dali mi nowa - i ta to samo teraz zaczela robic wiec jutro jade do siedziby Nissens i maja na to zerknac. Szukalem skraplacza ale tylko z neta moge zamowic. Wiec to zrobie i wymienie. Olej byl wymieniany mo mowili wiez zakladam ze jest czysty.

Co do luzu - po niecalych 10 kilometrach? to raczej malo prawdopodobne.

 

Wiec mysle, ze moze pompa od wspomagania? krecilem kiera ale nic nie widac by bylo z nia nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK.

Pompa miala za malo oleju i brakowalo 120 czynnika chlodzacego. Juz naprawione.

Godzine jazdy pozniej poszlo chyba lozysko na alternatorze - przynajmniej regulator sie naprawil!

Dzis rano znalazlem auto w bajorze bo rozwalilo rure od chlodzenia...

Mam dosc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nie taniej będzie przyjechać do PL i naprawić auto tutaj. Po tych przebojach jakie masz to wątpiłbym w fachowość mechaników na wyspach. W ramach diagnostyki możesz spróbować założyć krótszy pasek osprzętu omijający sprężarkę klimatyzacji. Wtedy będziesz mógł potwierdzić/wyeliminować ją jako winowajcę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nie taniej będzie przyjechać do PL i naprawić auto tutaj. Po tych przebojach jakie masz to wątpiłbym w fachowość mechaników na wyspach. W ramach diagnostyki możesz spróbować założyć krótszy pasek osprzętu omijający sprężarkę klimatyzacji. Wtedy będziesz mógł potwierdzić/wyeliminować ją jako winowajcę.

Hello!

Kompresor klimy naprawiony jak pisalem wyzej. :lol: :lol: :wink: :wink:

Teraz lozysko od alternatora siadlo... :mad2:

No mechanicy to tu sa galanci. W sobote jade dac im w morde bo naprawili flexi w wydechu pasta do zaklejania dziur! i wzieli od mojej laski za to £120!

 

Na szczescie znalazlem chyba innego mechanika. Nie jest takim co szybko chce czesci wymieniac!

 

Suma sumarum - przy kazdej wymianie kompresora czy nabijaniu klimy trzeba miec na rachunku ile wyszlo a ile dali oleju / czynnika. :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.