Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na wstępie Witam serdecznie wszystkich na forum :) Jestem tu nowy i jeszcze nie bardzo orientuje się tu w poszukiwaniach interesującego mnie tematu. Posiadam BMW X5 E53 z 2001r z silnikiem M54B30 i właśnie ten silnik mnie tu sprowadził, ponieważ w moim została uszkodzona panewka na wale korbowym i wał też został porysowany w pobliżu miejsca gdzie zamieszkuję nie ma dobrego mechanika od tego modelu silnika aby go naprawić więc zdecydowałem się na wymianę całego słupka. Jednak znalazłem cały silnik M54B30 z poliftowej wersji E53 Z 2004r. I tu moje zapytanie, czy taki poliftowy silnik podejdzie zamiast mojego? Czy są jakieś różnice mechaniczne, elektryczne w tych modelach pomiędzy 2001 a 2004r które stwarzają problemy w zamianie. Z góry dziękuję za okazaną pomoc w wyjaśnieniach :)
Opublikowano
Przecież to ciągle ten sam silnik, nie będzie problemu jeśli chcesz wymienić sam słupek. Różnice w silnikach w E53 przed i po lifcie były w klekotach i w V8, natomiast benzynowy R6 został ten sam.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Padł mi silnik w X5 2003 rok. Jest to M54B30.

Szukam właśnie używanego, np z anglików. Wiem, że ten sam silnik wyjęty np z E46 wymaga przełożenia miski olejowej z zepsutego (w X5 jest inna), ale chciałbym mieć 100% pewności, że to jest jedyna różnica i że jeśli kupie jakiś M54B30 z innego modelu BMW niż X5 to oprócz tej miski nie będzie po drodze innych niezgodności. Zakładam, że przynajmniej sam słupek powinien pasować bez problemu, ale może o czymś nie wiem? W opcji mam możliwość kupienia kompletnego silnika od E46, ale z 2002 roku, z "cewkami wkręcanymi". Ponoć po 2003 roku te silniki miały już "cewki wciskane". Nie wiem, czy to jakaś znacząca różnica? Chodzi tu o rodzaj wtyczki, czy całej cewki "wciskanej/wkręcanej" na świecę? Bo nie wiem jak rozumieć różnicę "wciskana" a "wkręcana".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

same słupki powinny być takie same, osprzęt jest inny. Zawsze możesz przełożyć osprzęt kompletny ze swojego silnika, a założyć samą mechanikę nową od dawcy. Jak miska inna to i pompa i smok mogą być inne. ale reszta mechanicznie to samo. Na pewno były różnice w przepływkach, sondach i właśnie nieszczęsnych cewkach na przestrzeni lat. Zostawienie osprzętu z Twojego silnika zaoszczędzi Ci kłopotu. Do przełożenia na cewki wciskane wystarczy zmienić pokrywę z Twojego razem z cewkami, z tym, że przekręcane cewki są bardziej trwałe.

Koniecznie zaglądnij do panewek korbowych: longlife im nie służy, na kilkanaście swapów na m54b30 tylko jeden silnik miał panewki względnie ładne. Kolbenshmid za 100zł/olej co 10 tkm i nie ma potem żadnych problemów.


real oem

http://www.realoem.com/bmw/pl/part?id=FA11-EUR-06-2005-E53-BMW-X5_30i&mg=11&sg=10&diagId=11_2166&q=11117502918

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
nomad66, dzięki za konkret! Z tą zamianą pokrywy super mnie uświadomiłeś, bowiem właśnie szukając silnika negocjowałem z oferentami aby mi dołożyli właśnie te cewki i wiązkę, aby nie mieć problemu. Żaden z którymi rozmawiałem nie wiedział, że wystarczy zamienić pokrywę, wielu nawet nie wie, że występuje różnica w cewkach. Ostatecznie mam już zamówiony do wyjęcia z anglika, sam słupek silnika z 2002 roku z kompletem starych cewek i wiązką. Tak czy inaczej, dzięki za garść informacji!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.