Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Parametr 'Świece żarowe - aktywacja' pokazuje czy świece aktualnie grzeją czy nie. Wartość 0: brak grzania. Jeśli wartość powyżej 0: świece grzeją. W silnikach M47/57 świece grzeją nawet do uzyskania temperatury silnika ok 60 stopni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawelgawel czy w serii F parametr dotyczący świec może się zachowywać inaczej? We wtorek zrobiłem ca 150 km i silnik był ładnie dogrzany - temp oleju wg "ukrytego menu" ok 100C, według BTool 85C, a wysterowanie świec ciągle i bez przerwy w okolicach 770W.


PS: Czy miałeś czas zerknąć na problem z "wyjściową" temperaturą oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wyrzuciło mi błąd EGR 255B00 Nastawnik recyrkulacji spalin, regulacja pozycji: Zawór zamknięty zbyt mocno / dodatni uchyb regulacji.

Czy można to poprawić adaptacją EGR z Btool? Ewentualnie wpisać 0,7 czy wartość poniżej 0. Za bardzo nie rozumiem, bo jak możne być zamknięty zbyt mocno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika to odezwij się do kolegi mroczeq ma sprawny czujnik dpf zapasowy na pewno sprzeda w dobrej cenie

Dzięki narazie błędu nie wywala, jutro jeszcze sprawdzę czy może wężyk z dpf do czujnika jest drożny, jak będzie ok i mimo to nadal będzie wywalał błąd to odezwę się..

Odnośnie mojego dpfa, po błędach czujnika ciśnienia spalin (dwukrotnie) uruchomiłem procedurę wypalania dpf dwa razy z rzędu, na dłuższej trasie. Jak narazie błąd nie powtarza się, dodam że w tej chwili mam zrobione 370 km od ostatniego wypalania i sadza w okolicy 7 gram, dochodziła już do 13 ale w trasie spada potem, tak że teraz jest na 7 gram po 370 km. Chyba wszystko wróciło do normy. Tak sobie myślę ostatnio miałem urlop i dwa tygodnie jeździłem tylko po mieście, krótkie odcinki, może to było powodem błędu czujnika ciśnienia i tego że sadza rosła do 30 gram na 200 km..

Edytowane przez marcin9086
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna kwestia, miałem 4 błędy świec żarowych, wymieniłem sterownik na używkę. Po wymianie mam błąd 4A6E siłownik świec żarowych 1, sterowanie. Czy świadczy to tylko o spalonej świecy na cylindrze pierwszym, czy może to być też uwalona ścieżka na sterowniku. Wczoraj wymieniłem świece na cylindrze 1 od strony zderzaka (przód auta) i dalej ten sam błąd. Gdy odpinam kabel od świecy to również wywala ten błąd. Czy w n47 pierwszy cylinder jest jak w każdym od strony rozrządu? Czyli w tym przypadku od strony grodzi? Skoro tak jest to po odpieciu wtyczki z tej świecy od strony zderzaka powinno wywalić błąd świecy na cylindrze 4 a tak się nie dzieje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W N47 pierwszy cylinder jest od przodu auta.


@crazyduck zapewne jakiś błąd jest - gdy jeszcze raz apka się zamknie i telefon poprosi o wysłanie raportu, to zrób to proszę, wówczas dostanę informację co jest nie tak i poprawię szybko. Ewentualnie w każdej chwili możesz przełączyć się na wersję publiczną - link na pierwszej stronie.


@aadam75 nie sądzę żeby to pomogło. Spróbować zawsze można.


@wulgar rzeczywiście przecinek jest w niewłaściwym miejscu w F - powinno być 77W - pokrwawię. Dzięki za czujność. I tak jest to dziwne że po takim dystansie jeszcze lekko grzeją.

Co do temperatury olej dla serii F, w najnowszej becie dałem jeszcze inny parameter (Temp. oleju (test)) - zobacz proszę czy to się pokrywa z licznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pierwszy cylinder w N47 jest od przodu auta. BMW nie chcialo robić zamieszania i zostawiło numeracje w spokoju. Wymontuj sterownik, miernik w dłoń i będziesz wszystko wiedział. Używany to loteria. Napraw swój. Można bez problemu go połatać i działa. Mój prywatny naprawiony przeze mnie działa już ponad dwa lata. Jak sterownik sprawny, to wymienia się komplet świec.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy cylinder w N47 jest od przodu auta. BMW nie chcialo robić zamieszania i zostawiło numeracje w spokoju. Wymontuj sterownik, miernik w dłoń i będziesz wszystko wiedział. Używany to loteria. Napraw swój. Można bez problemu go połatać i działa. Mój prywatny naprawiony przeze mnie działa już ponad dwa lata. Jak sterownik sprawny, to wymienia się komplet świec.

Wiem, że najlepiej wymienić komplet ale ta pierwsza prawie do samego końca odkrecała się ze strasznym oporem, aż strzelało (takie charakterystyczne przeskoki jakby na klej ja ktoś wkrecił) do tego po wykreceniu gwint na świecy lekko zjechany był. Musiał ktoś ją za mocno dokręć wcześniej. Na szczęście na głowicy gwint nie naruszony, w związku z czym jeżeli tamte trzy są ok to nie chce ich ruszać..

Co do naprawy sterownika to słyszałem, że tych z n47 się nie naprawia, dzwoniłem nawet do Rogera z Nysy (stwierdził że się nie podejmuje tych z n47)

Z ciekawości rozcialem mój stary sterownik i na oko wszystkie druty są połączone z płytką, czy sprawdzić miernikiem i wyjdzie które nie przewodzą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tego nie wiem czemu Roger nie chce ich naprawiać. Cała naprawa sprowadza się do tego samego, jak w przypadku sterownków M47 czyli lutowania kabelków. Żaden elektroniczny element w tych sterownikach nie pada. Sterowników M47 lutowałem z 10 i usterka zawsze to druty. N47 robiłem dwa i oba miały poprzerywane druty. Oba działają ponad dwa lata. Usterka ta sama. Nie ma tu żadnej filozofi czy tajemnej wiedzy, tylko poprzerywane druty. Dobra lutownica wystarczy, bo płytkę ciężko rozgrzać.


Co do ciężkiego odkręcania świec to według mnie jest to wina krzywo wkręconej świecy lub nie dostatecznie. Chodzi o to że źle dolega do gniazda i uszczelnia je wtedy nagar. Potem ciężko świece wykręciç. Dodatkowo jak gniazda nie doczyścisz a gwintu nie poprawisz, to świeca znowu źle będzie dolegać do gniazda. Jak nowa czuć, że ciężko się wkręca to lipa.


Jak masz już sterownik otwarty to w czym problem? Miernik w dłoń i przebijasz się z jednej strony przez galarete, gdzie cienki drucik jest do płytki dolutowany i patrzysz czy jest przejście na złącze. Kolejne świece to piny 1,2,3,4 w tej dużej wtyczce. Piny są opisane. Jak miałeś błąd tylko pierwszej świecy to sprawdzasz przejście na PIN1. Oczywiście skoro otwarty to warto wszystkie piny posprawdzać.


Tu masz link jak naprawiałem sterownik od M47 i instrukcja jak go obmierzyć bez otwierania wsrępnie

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=164&t=335435&start=60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem czemu Roger nie chce ich naprawiać. Cała naprawa sprowadza się do tego samego,....

akurat teraz jestem w pracy, ale jutro kupie jakiś miernik i wezmę się za to, też tam żadnej filozofii nie widzę skoro elektryka nie siada,tylko połączenia.. Co do świec to nowa ładnie się wkreciła, wygląda na to że tamta była przeciagnięta.. Dzięki wielkie jutro się wezmę za sterownik oryginalny ten który miał 4 błędy. Dam znać czy udało się go zreanimować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wulgar rzeczywiście przecinek jest w niewłaściwym miejscu w F - powinno być 77W - pokrwawię. Dzięki za czujność. I tak jest to dziwne że po takim dystansie jeszcze lekko grzeją.

Co do temperatury olej dla serii F, w najnowszej becie dałem jeszcze inny parameter (Temp. oleju (test)) - zobacz proszę czy to się pokrywa z licznikiem.

 

Tak szczerze myślałem że po protu zmieniłeś nazwę tego parametru, dlatego nie pisałem nic - dokładnie jak poprzednio -95C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Parę stron wcześniej pytałem o odczyty live ciśnienia na pompach paliwa w N53, jest szansa to ogarnąć? /posyłałem na PW linki do materiałów gdzie to jest w INPA/


Druga sprawa, co odczytuje program w wersji FREE, bo u mnie są w live data ze 4 wartości? /silnik N53/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za przypomnienie ;)

Za chwilę będzie aktualizacja (Beta 2.79). Dodałem dla N43/53:

- Ciśn. paliwa (hpa)

- Ciśn. paliwa (niskie)

- Dawka wtrysku (l/h)

- Pompa paliwa PWM

Jest też trochę więcej parametrów w wersji lite (trzeba wyczyścić dane aplikacji lub przeinstalować żeby się pojawiły).


Pozostałe zmiany w tej wersji:

- Zaawansowane ustawienia adaptera (ATWM itp.) zostały przeniesione z ogólnych ustawień na ekran połączenia. Domyślnie są schowane i pojawiają się po kliknięciu na 'Ustawienia zaawansowane'.

- Powyższe ustawiania zapisywane są razem z profilem auta

- W menu jest opcja 'Zapisz' robiąca zrzut zawartości ekranu do pliku tekstowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Paweł, zmieniłem kolektor wydechowy na sportowy (bez katów) - pod sondy tylne poszły adaptery - błędów brak, dodatkowo niebawem wlatuje sportowy dolot z wysoko przepustowym filtrem powietrza z aFe. Jakie adaptacje polecasz zresetować? Czy po prostu jeździć na obecnych ustawieniach kompa, żeby sam po kilkuset km nauczył się wszystkiego na nowo? N53B30.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest błąd 4 świec to uszkodzony jest kabel zasilający od pojedynczej wtyczki. Tak jak w linku, który podałem.

Sterownik zregenerowany, tak jak mówiłeś puściły luty na pojedynczej wtyczce.. Dzięki za pomoc. Na drugim sterowniku tym co kupiłem jest przerwa na pinie odpowiadającym za świece na pierwszym cylindrze także też go zregeneruje, będzie na zapas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ostatnio zainstalowałem sobie b toola expert, mianowicie mam pytanie bo auto zachowuje sie całkiem normalnie nie ma żadnych błędów na desce, odpala od strzała choć temperatury dopiero leciutko poniżej 0 , tylko po podłączeniu do b toola co jakiś czas wyskakują mi w sumie te same błędy i nie potrafię ich zdiagnozować


https://drive.google.com/open?id=1eme9WO4uodw5MgQyaYAToEpforLHhcWR


Moje pytanie bo zanim kupiłem to auto to poprzedni właściciel miał zamontowane takie zabezpieczenie firmy AMT chyba KD3000 czyli bez pilocika przy tyłku auto nie pojedzie :)

Ostatnio rozładowała mi się bateryjka i czy brak komunikacji z pilotem mógł spowodować te błędy ?


Moje Auto to F30 318D N47T przebieg 100 000 km rocznik 2013, będę wdzięczny za pomoc.

Edytowane przez mario1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.