Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam taki problem. Zaczela mi dzwonic osłona tarczy/zacisku w lewym przednim kole. Domyslam sie ze odkrecila sie sroba mocujaca. Pytanie jak ta oslona jest zamocowana, ile tych srob jest i co trzeba zdemontowac zeby dokrecic ta oslone. Pytam bo nie wiem czy jechac z tym do warsztatu czy da sie to zrobic na lewarku pod blokiem.

Pozdrawiam
Opublikowano

Prawdopodobnie jest to osłona tarczy. Numer 4 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA11&mospid=47434&btnr=34_0041&hg=34&fg=05.

 

Też to miałem poodrywane przy śrubach i strasznie brzęczało. Ja musiałem to pospawać. Aby się do tego dobrać, musisz ściągnąć tarcze hamulcową. Jeśli masz to tylko odkręcone, to jak się pogimnastukujesz może dasz radę bez ściągania tarczy (są 3 śruby, chyba klucz 8 jak dobrze pamiętam).

 

Aha, a jeśli chcesz ją całkiem ściągnąć to jak pamiętam całą piastę musisz odkręcić :(

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Sruby te sa wkrecone od strony koła więc jak się tylko poluzowały to płaskim oczkowym kluczem dasz radę je dokręcić nie demontując tarczy a co za tym idzie całego zacisku hamulca. Jednak z regułu te osłony pekają albo ułamują sie w miejscach przy śrubach.
BMW to pełnia życia.
Opublikowano
Sruby te sa wkrecone od strony koła więc jak się tylko poluzowały to płaskim oczkowym kluczem dasz radę je dokręcić nie demontując tarczy a co za tym idzie całego zacisku hamulca. Jednak z regułu te osłony pekają albo ułamują sie w miejscach przy śrubach.

 

Dokładnie :cool2:

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
U mnie pękały koło tych śrub i już raz spawałem i znów to samo juz mnie kur... bierze :mad2: chyba je całkiem wyrzucę - czy to dobry pomysł??
Opublikowano
To chyba jakaś zmora naszych E36 albo naszych kochanych dróg raczej. Mi też pewnego czau się ułamała ta osłona przy śróbie pospawałem i jakiś czas było ok co najgorsza aby wymienić tą nieszczęsną osłonę na nową trzeba ściągać piastę samo rozbieranie tarcz nie jest pracochłonne wystarczy odkręcić mocowanie zacisków wyciągnąć tarczę przykręconą jedną śróbką i już ją widzimy ale... aby dobrać się do tej osłony i ją wyciągnąć trzeba się nagimnasykować ech...
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
To nie tylko w e36, ja mam ten sam problem. Osłona była spawana już 2 razy i znowu brzęczy. Próbowałem kupić dobrą używaną ale z tym też jest problem.
Opublikowano
Ja spróbuję ją wyciągnąć całkiem i dam do dobrego majstra aby mi wzmocnił grubszą blachą najlepiej z kwasówki może bedzię dłużej służyć
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja spróbuję ją wyciągnąć całkiem i dam do dobrego majstra aby mi wzmocnił grubszą blachą najlepiej z kwasówki może bedzię dłużej służyć

 

Dużo niepotrzebnej roboty sobie narobisz, a efekt będzie identyczny z tym jak zrobiłem ja u siebie w zeszłym tygodniu. Kawałek blachy z dwoma otworami, jednym pod śrube, drugi pod nit. Blache wkładasz od środka, przykręcasz śrubką, w miejscu gdzie masz drugą dziurę wiercisz otwór w tej osłonie, wkładasz nit, nożycami ciach i masz gotowe. Ja już dzwoniłem do serwisu po dwie nowe osłony do swojego auta ale koleś był na tyle kumaty że przedstawił mi nakład roboty jaką trzeba zrobić żeby sciągnać starą osłone i założyć nową, więc zrezygnowałem. Dodatkowo istnieje ryzyko że jak zdejmiesz piaste /jak zdejmiesz/ to bedzie wyć po skręceniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.