Skocz do zawartości

WSKAZANIA EKONOMIZERA -NIETYPOWE OBJAWY


Lendio

Rekomendowane odpowiedzi

Szukalem na forum, ale nieznalazlem mojego objawu.

 

Przydazylo mi sie to 1-2 razy w ciagu pol roku. Mocno nagrzane auto w jezdzie miejskiej, ruszam zdejmuje noge z gazu a ekonomizer jakby zaczynal spadac w dol poczym podnosi sie w gore i dopiero spada. Podjezdzajac w korku mialem tak caly czas. Potem na trasie auto sie schlodzilo (niewiem turbo intelcooler itp) i wszystko wrocilo do normy. Dodatkowym objawem przy dodawniu gazu jak i po zmianie biegu byla minimalna zwloka w reakcji auta na gaz.

 

Czyzby przeplywka swirowala po nagrzaniu ? Poza opisana sytuacja ekonomizer pracuje poprawnie, czyli sciagam noge z gazu i odrazu spada. Auto tez normalnie reaguje na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Minelo troche czasu od napisania posta. Dzis -wrzucam filmik z objawami. Sciagam noge z gazu ekonomizer spada i znowu sie podnosi i chwile tak zostaje poczym opada na zero. Lacznie z tym objawem ekonomizera zauwazam,ze auto ma zwloke w reakcji na gaz (1-2 sekunde mysli i dopiero jedzie). Przy zmianie biegu na wyzszy tez ma zwloke w reakcji na gaz ok 1-2 sekund. Objaw sporadyczny- czesto wystepowal po mocnym nagrzaniu auta np w korku, ale niema regoly -dzis objaw prawie od odpalenia auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bedziesz jechal powoli znaczy na pieerwszym cz drugim biegu to masz normalnie u mnie terz tak jest
To na filmiku jest normalne.

Przecież ecu przygotowuje się by uciągnąć silnik na biegu przy obrotach jałowych

U mnie też tak jest jak na Twoim filmie ale mam automat i nie uważam żeby to był jakiś niepokojący objaw. Tak miałem od początku zakupu auta.... no ale niech się jeszcze wypowiedzą bardziej doświadczeni użytkownicy.

 

Prosze przygladnijcie sie dokladnie na filmik, jak po zdjeciu nogi z gazu ekonomizer spada do zera i odrazu sie podnosi i tak wisi pare sekund (noga dawno sciagnieta z gazu)

Niewydaje mi sie to normalne (kiedys tesowalem jak auto chodzi 100% poprawnie i po kazdym zdjeciu nogi z gazu ekonomizer lecial na 0 i juz sie niepodnosil w gore sam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewydaje mi sie to normalne (kiedys tesowalem jak auto chodzi 100% poprawnie i po kazdym zdjeciu nogi z gazu ekonomizer lecial na 0 i juz sie niepodnosil w gore sam)

Hmm no to teraz wbiłeś mi gwoździa co z tym zrobić. Jeśli twierdzisz, że tak od początku nie miałeś to musimy poczekać aż któryś z kolegów sprawdzi u siebie i da nam znać, ale ja mam tak jak teraz u Ciebie. Auto mam od lutego i na początku zwracam uwagę na wszystko i porównuję sobie do poprzedniego i jak się prowadzi jak wygląda i z zewnątrz i w środku i miedzy innymi obserwowałem ten wskaźnik i zawsze tak miałem jak Ty teraz. Poczekamy i może ktoś napisze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
po odjęciu nogi z gazu ekonomizer powinien spaść do 0 i tak zostać, aż do momentu dojazdu do skrzyżowania/świateł/etc gdzie przy praktycznie minimalnym toczeniu i zatrzymaniu ekonomizer na chwilę powinien dojść do samego końca (20) po czym od razu znowu opaść :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
po odjęciu nogi z gazu ekonomizer powinien spaść do 0 i tak zostać, aż do momentu dojazdu do skrzyżowania/świateł/etc gdzie przy praktycznie minimalnym toczeniu i zatrzymaniu ekonomizer na chwilę powinien dojść do samego końca (20) po czym od razu znowu opaść :)

Dokładnie tak.

Wynika to z tego że trzeba utrzymać pracę silnika po wciśnięciu sprzęgła czy na luzie

Później opada gdyż poniżej 10kmh nie jest wskazywane zużycie paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odjęciu nogi z gazu ekonomizer powinien spaść do 0 i tak zostać, aż do momentu dojazdu do skrzyżowania/świateł/etc gdzie przy praktycznie minimalnym toczeniu i zatrzymaniu ekonomizer na chwilę powinien dojść do samego końca (20) po czym od razu znowu opaść :)

Dokładnie tak.

Wynika to z tego że trzeba utrzymać pracę silnika po wciśnięciu sprzęgła czy na luzie

Później opada gdyż poniżej 10kmh nie jest wskazywane zużycie paliwa

 

Wiec wlasnie u mnie jak widzicie na filmie po zdjeciu z nogi gazu schodzi do 0 poczym sie podnosi mniejwiecej do polowy (lub mniej) i tak chwile wisi poczym opada.

 

Pytanie co moze byc odpowiedzialne za taki stan rzeczy ? (mam pewne typy, ale niechce sugerowac bo moze zle kombinuje)

Dodatkowo jak pisalem w momencie jak ekonomizer tak "swiruje" to czuje jednoczesnie, ze auto ma lekka zwloke czasowa w reakcji na dodanie gazu pdczas jazdy jak i po zmianie biegu, czuc zamyslenie 1-2sekundy w ciagu. Zwykle kilkanascie km w trasie i problem znika (choc pewnie niema reguly)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest prawie tak samo, tzn. ekonomizer też idzie na 10 i szybko spada na 0. Gdy wykręciłem klapki z kolektora i wstawiłem zaślepki to tego objawu nie było, natychmiast wskazówka spadała na zero. Teraz z klapkami jest idzie na 10 i spada na 0. Ja EGR czyściłem na błysk, wymieniłem wężyki podciśnienia. Sprawdzę jeszczy czy jest jakaś odczuwalna zwłoka w trakcie naciśnięcia pedału gazu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z ekonomizerem podobnie i pali jak glupia... byly dwa bledy czujnika cisnienia spalin(jest nowy) i czujnika cisnienia doładowania. Wurzucilem klapki ale pokoglo na krotka metę. Auto czadami szarpnie przy plynnej jezdzie jakby sie przydusilo. Macie jakies pomysly?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czujnik ciśnienia doładowania wyczyściłeś/wymieniłeś? Nie ma spadku mocy? Jeżeli chodzi o ciśnienie spalin to przypadkiem nie jest za duże i stąd ten błąd? Ile wynosi?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik cisnienia doladowania zostal podmieniony od innego auta ale to nie dalo zadnego efektu :(

Czujnik cisnienia spalin wedlug mechanika po wymianie na nowy pokazuje teraz takie wartosci jakie powinien ale nie pamietam jakie...

Dodatkowo pokazal sie blad przeplywomierza ktory pokazuje wartosc o 40 za mala. Nie wiem jakie to jednostki.

To juz 3 mechanik i nie wiem gdzie juz czego szukac...

Diagnozy jakie slyszalem to

-padajaca pompa paliwa

-klapki ktore zostaly wyrzucone

-przeplywomierz (zamowilem nowy zobaczymy czy pomoze)

-nieszczelnosc w ukladzie

-uszkodzony sterownik turbiny

- a wisienka na torcie byl uszkodzony sterownik silnika...

Badz tu madry i napraw. Powoli trace cierpliwosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnozy jakie slyszalem to

-padajaca pompa paliwa

-klapki ktore zostaly wyrzucone

-przeplywomierz (zamowilem nowy zobaczymy czy pomoze)

-nieszczelnosc w ukladzie

-uszkodzony sterownik turbiny

- a wisienka na torcie byl uszkodzony sterownik silnika...

 

Zdania na temat dzialania ekonomizera sa podzielone i juz tez mam metlik, czy tak ma chodzic, czy cos jest nietak.

 

Najbardziej zauwazalnym objawem u mnie jest lekka zwloka po dodaniu gazu (zamyslenie 1-2 sekundy i jazda) Ujawania sie przy dynamicznej jezdzie i zmianie biegow.

Nieraz tej nieczuje, szczegolnie na trasie gdy auto "przewieje" po chwili jazdy jest lepiej lub nawet idealnie. Jedzac w korku po miescie -zwloka w reakcji na gaz robi sie bardziej zauwazalna i moze sprawwiac wrazenie turbodziury, ale to nie to.

 

Jesli masz podobnie jak u mnie to powiem ci, ze kilka rzeczy mozesz wyeliminowac ( lub sprawdzic na koncu:

-klapki (mam nowy kolektor od 3 lat, wiec to nie to)

-nieszczelnosc w ukladzie (bylo wszystko sprawdzane, wiec tez nie to)

-uszkodzony sterownik turbiny (bylo na regenerowanym turbo , jest to samo na fabrycznie nowej, wiec tez nie to)

 

widze, ze sprawdziles EGR (ja tu niezagladalem)

 

Wedlug wskazan Inpy ( pewnie z rok temu) u mnie wskazania przeplywki byly za duze. Obstawiam, ze to wlasnie moze byc wina przeplywki, ale z drugiej strony wszystko gra. Spalanie na wegry na klimie z obciazeniem wyszlo mi 5,9 liczac z dystrybutora pod korek.

Edytowane przez Lendio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro mam dostac przeplywomierz. Zobaczymy co sie bedzie dzialo... bedzie trzeba go kodowac?

U mnie tez czasami da sie odczuć zwloke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co bedzie jesli zmienie przeplywomierz na nowy i nie zrobie adaptacji? Wlasnie doszedl ale nie wiem czy jest sens zmieniac bo i tak juz dzis nikt nie pracuje i noe podepnoe mi pod kompa...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak adaptacje są rozjechane to po wymianie nie będzie działał prawidłowo, dopiero po wyzerowaniu będzie tak jak ma być.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem dzis przyczyne wszystkich problemow. Pekla rura miedzy turbem a intercoolerem. Cena w aso troche chora bo 982 zl ale przynajmniej wiem juz co sie dzieje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.