Skocz do zawartości

V - Power Racing


Rekomendowane odpowiedzi

Heh, ogólnie te wszystkie paliwa "racing" to jeden wielki mit :)

 

Prawda jest taka, że wszystkie paliwa są z jednego kotła, a v-power w przypadku Shella polega na dolaniu uszlachetniaczy, podczas "tankowania zbiorników" przez operatora cysterny, ale wiadomo po co lać 50 litrów jak można wlać 5 a resztę wziąć do kieszeni? :) Polskie realia.

 

Kiedyś to może i faktycznie, paliwo v-power było importowane. Ale teraz? :D

 

Hah a jeszcze jedna fajna sprawa, jakiś czas temu widziałem jak na stację Shella podjeżdża Orlenowska cysterna i napełnia "shellowskie" zbiorniki :)

 

Także czy racing czy nie - różni się tylko ceną. Niczym innym. A świadomość, że mam v-power diesel w zbiorniku działa na zasadzie placebo. Jedno jest pewne, większa suma na fakturze za tyle samo litrów co zwykłęgo ON :)

 

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

szefie, jesli nie wiesz to nie pisz tak kategorycznie :)

 

orlen oczywiscie napelnia zbiorniki shella swoim paliwem, do v-power sie jednak nie miesza, taka jest prawda

 

niestety prawda jest rowniez to, ze najczesciej paliwo jest psute na stacji paliw, czyli bez wzgledu na to, czy paliwo jest super i jest sprowadzane np. z rafinerii z niemiec, pracownicy stacji i tak moga je zepsuc....

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem cały ten topic i w oczy rzuciła mi sie jedna wypowiedz (ciąg wypowiedzi) o tym że na V-Powerze auto przekroczyło 100 na 2 czy cos takiego.

W którymś poscie jest napisane ze auto na zwykłym paliwie przyspiesza do 6000 a potem wkreca sie do odciecia (6500) nie przyspieszajac. Na V-Powerze natomiast przyspiesza az do odciecia (6500). To moze ktos mądry mi wytłumaczy:

- jak auto moze zwiekszyc obroty silnika (jadac na biegu, zeby nie bylom niedomówien) nie przyspieszając? slizga mu sprzegło czy co?

- w jaki sposób silnik przy takich samych obrotach na tym samym biegu, ale na innym paliwie może osiagac inna predkosc?

Audi S4 Avant 2,2T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem wcześniej.

 

"dodawane są uszlachetniacze"

 

Nie ma czegoś takiego jak paliwo "v-power" to jest paliwo + uszlachetniacze..

 

Czyli chcesz powiedzieć, że uszlachetniacze podnoszą liczbę oktanową z 95 do 98 ? :duh:

 

 

Orlen zaopatruje stacje Shella w paliwo "Eurosuper95" :norty:

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem wcześniej.

 

"dodawane są uszlachetniacze"

 

Nie ma czegoś takiego jak paliwo "v-power" to jest paliwo + uszlachetniacze..

 

generalnie jest tak jak piszesz

 

przyznaje, ze wyrazilem sie malo precyzyjnie, v-power diesel nie jest produkowany w PL - w calosci jest importowane

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze temat się ciągnie.

napisze swoje zdanie bo tez sie nad tym zastanawiałem.

Otóż kiedyś miałem seicento i jak lałemalbo ultimate albo vpower to robiłem wiecej km na jednym baku. paliwo droższe ale bardziej wydajne o ok 10%.

 

teraz mam tds-a i leje tylko vpower diesel. auto jezdzi normalnie. ale za kazdym razem jak naleje czegos innego to silnik ma wieksze wibracje na wolnych obrotach i ogólnie daje jakoś mniej satysfakcji z jazdy.

ale wczoraj wlałem vervę na orlenie i tez nie jest źle.

czytalem gdzies ranking paliw i ultimate bylo tam najlepsze. w gdańsku nie mogę tego potwierdzić, po ultimate moj tds nierówno jako chodzi.

TAK WIĘC LEJCIE CO CHCECIE ABY NIE SIKAĆ DO BAKU :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem wcześniej.

 

"dodawane są uszlachetniacze"

 

Nie ma czegoś takiego jak paliwo "v-power" to jest paliwo + uszlachetniacze..

 

Czyli chcesz powiedzieć, że uszlachetniacze podnoszą liczbę oktanową z 95 do 98 ? :duh:

 

Rozmawiamy o v-power, także nie mieszaj pojęć.

 

Do paliwa "v" jest dodawany uszlachetniacz - wychodzi v-power... i tyle. A w naszych realiach jest stosunkowo za mało uszlachetniacza dolewanego do zwykłego paliwa.

 

A o oktanach polecam http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa

 

 

A z v-power diesel myślę, że jest podobnie. Nie chcę mi się wierzyć, że importują z zachodu. Przydziesiejszych kosztach transportu, stawka za km, itd.. wydaje się to nie opłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hehehe, ja tankuje na Shell-u bo mam po drodze, dwa razy nalałem tego "lepszego" 95, ostatnim razem "zwykłego". Jeżdze tą samą trase dziennie, praktycznie w ten sam sposób. Wcześniej wyszło 10/100km, teraz na tym "zwykłym" 9.6/100km :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe, ja tankuje na Shell-u bo mam po drodze, dwa razy nalałem tego "lepszego" 95, ostatnim razem "zwykłego". Jeżdze tą samą trase dziennie, praktycznie w ten sam sposób. Wcześniej wyszło 10/100km, teraz na tym "zwykłym" 9.6/100km :)

 

 

Różnica jest wtedy jak zatankujesz V-Power 99 ;)

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiesz, v-power nie jest produkowany w PL

Wszystkie paliwa sa produkowane w Polsce oprócz tych z kontyngentów które starczaja na max 1 miesiąc. Ty chyba mylisz v-power z v-power racing. To pierwsze to normalne paliwo (v-power to jest nazwa handlowa), jedyna różnica to jest liczba oktanowa 95 a 98.V-power racing to ma być paliwo wzbogacone z gwarantowana liczba oktanową 99.Różni się składem (dodawane są specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu) od paliw v-power i zapewnia trochę większą moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hehehe, ja tankuje na Shell-u bo mam po drodze, dwa razy nalałem tego "lepszego" 95, ostatnim razem "zwykłego". Jeżdze tą samą trase dziennie, praktycznie w ten sam sposób. Wcześniej wyszło 10/100km, teraz na tym "zwykłym" 9.6/100km :)

 

 

Różnica jest wtedy jak zatankujesz V-Power 99 ;)

 

Jassnneee, efekt jak po redbulu. :twisted2: Wole nie bo moge odlecieć. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chcesz powiedzieć, że uszlachetniacze podnoszą liczbę oktanową z 95 do 98 ? :duh:

Im więcej oktanu tym większa liczba oktanowa.Oktan to weglowodór który jest składnikiem benzyny.

"Benzyna zaraz po procesie rafinacji charakteryzuje się niską liczbą oktanową - w granicach 70. Dopiero później, w trakcie uszlachetniania, oktanowość jest podnoszona przez zastosowanie specjalnych dodatków paliwowych, którymi są najczęściej węglowodory o wysokiej oktanowości. W zależności od proporcji mieszanki otrzymuje się finalny produkt o zadanej liczbie oktanów, który następnie trafia na stacje benzynowe."

 

To cytat z pewnego reportażu.

http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze sie nie rozumiemy moje BMW jak najbardziej wchodzi w max obroty tzn do odciecia 6500-6600 bardzo szybko, nie mam z tym zadnego problemu, ale zauwaz ze moc max jest w okolicach 6000obr i powyzej tych obr samochod juz nie przyspiesza tylko silnik zwieksza obroty a moc maleje, widziales wogole kiedys wykres mocy i momentu silnika R6 BMW,

 

 

hm, wiekszej bzdury nie slyszalem

 

to jak to sie dzieje ze mimo ze obroty sie zwiekszaja to auto nie przyspiesza?? wlacza sie samo sprzeglo??

 

skoro obroty ida do gory to auto musi przyspieszac, chyba ze wrzucisz sprzeglo lub w przypadku automatu skrzynia sie slizga

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie rozumiesz, v-power nie jest produkowany w PL

Wszystkie paliwa sa produkowane w Polsce oprócz tych z kontyngentów które starczaja na max 1 miesiąc. Ty chyba mylisz v-power z v-power racing. To pierwsze to normalne paliwo (v-power to jest nazwa handlowa), jedyna różnica to jest liczba oktanowa 95 a 98.V-power racing to ma być paliwo wzbogacone z gwarantowana liczba oktanową 99.Różni się składem (dodawane są specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu) od paliw v-power i zapewnia trochę większą moc.

 

 

uszczegolowilem pozniej, ze chodzi o v-power diesel

 

z nikim nie bede sie sprzeczal, gdzie jest to paliwo produkowane, bo mi na tym nie zalezy, wiem tyle, ze przyjezdza z niemiec (chyba schwed)

 

to, ze normalnie sie dodaje jakies zwiazki, aby zrobic paliwo "turbo" to wiem, kiedys tam pracowalem w orlenie (nie na stacji paliw :) )

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz rozmawiałem dziś specjalnie z kierownikiem stacji shell.On mi powiedział że V-power racing byc może przyjeżdza z Niemiec (duże koszta) ale v-power zwykly jest z polski.No i masz racje o taką pierdółkę nie ma się co sprzeczać :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.