Skocz do zawartości

330d wał 2 bieg problem...


Balthazar12345

Rekomendowane odpowiedzi

Witam... Iż bardzo dużo obszukalem się w tej sprawie i nigdzie nie znalazłem z dotyczącym się problemem w moim aucie.

Pacjent bmw e46 330d m57n 260km.

Problem jest taki gdy na 2 biegu wcisne gaz w podłogę zaczyna mi coś walić w aucie na wysokości podłokietnika.... W tunelu... odrazu co zrobiłem i co przyszło mi do głowy, wymiana podpory, po wymianie okazało się że bez sensu była wymiana bo stara była ok... Więc nowa została założona. następna opcja... Wziąłem wal do regeneracji... Co się okazało wal prosty nic nie ma bicia wal cały sprawny więc założony został w aucie i problem wciąż jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze,że skrzynia była kiedyś wyciagana... I ten problem jest tylko na 2 biegu.. I zawsze słychać w okolicy podpory wału. Łącznik na wale od strony skrzyni nowy podpora nowa wał jest dobry... Nie mam pojęcia gdzie szukać mam nadzieję że ktoś miał taki problem i pomoże
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wydechem jest wszystko ok...

A łącznik pomiędzy wałem a skrzynia jest praktycznie nowy...

To są ewidentne odgłosy na wysokości podpory wału....

To wygląda tak jakby wal te łożysko w podporze walilo o tą całą obudowę.... Poprostu wpada w jakąś wibracje czy coś... Jest straszne walenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podpora jest nowa,oraz łącznik,to sprawdź poduszki pod skrzynią.

A łącznik prawidłowo zamontowany,na właściwe otwory?

Łącznik raczej prawidłowo zamontowany, ponieważ gdy był założony było z nim wszystko w porządku, cisza spokój.... A poduszki mechanik sprawdzał ostatnio to też za bardzo nie ma czego się czepic.

Zastanawiam się nad jedną rzeczą, czy może w koło podpory wału nie wziąść kleju do szyb i delikatnie nałożyć, byłaby usztywniona troszkę, czytałem że też tak ludzie robią... Bo tak szczerze te nowe podpory to jeden wielki szajs, w ręce by to zepsuł... Może akurat w tym problem leży... Nie mam pojęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich rozwiązań nie pochwalam,dla mnie to druciarstwo,bez urazy.

 

Żeby podpora uderzała w podłogę,to wał musi mieć luz z jednej ze stron.Skoro z przodu od strony skrzyni łącznik elastyczny nowy,prawidłowo zamontowany,poduszki dobre,sama podpora nowa,wydech nie uderza.

To może poszukaj problemu z tyłu wału,przy zawieszeniu (amortyzacji) dyfra.

 

A może masz możliwość wjechać na rolki,hamownie i fizycznie zobaczyć co się dzieje przy gwałtownym przyspieszaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał w E46 jest miękki. Przy za dużej mocy i momencie się skręca i napręża.

 

Podporę wyślij do olkusza, zaleją poliuretanem i powinno być ok.

 

Ja znowu przy za dużym momencie miałem drżenie z tyłu auta, jak wielki wibrator w bagażniku.

 

W razie czego są dostępne mocniejsze łączniki wału no i tuleje dyfra też warto zmienić na gumowe albo poliuretan. Moc spora i moment gwałtownie rośnie i to efekty. Ewentualnie korekta programu żeby łagodniej rosło

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może być tak że na podporze wału jest delikatna regulacja i to może mieć jakieś znaczenie? Bo ogólnie lewa prawa ruchu za bardzo nie ma... Ale przód tył tak - o ile się nie mylę....

Pytam ponieważ jak wymieniłem podpore raz to mechanik założył i walilo strasznie tak jak przed wymiana...

A gdy wal był wyjety jeszcze raz i założony od nowa to WALI, ale zdecydowanie ciszej..... Więc to mnie zastanawia dlaczego tak... Skoro raz było strasznie głośno a następnym razem ciszej, ale to jeszcze nie to... Ponieważ słychać w tunelu na wysokości podłokietnika jak wali na 2 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpora... na 90%

I u mnie było identycznie.

Na pierwszym biegu nie było czuć bo za było za lekko dla układu...

Ale na dwójce jak dawałem do 4000rpm to waliło jak by miało sie urwać coś zaraz.

Sprawdź podpore. I nie biduj na jakies poliuteranty tylko kup nową. I będzie po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpora... na 90%

I u mnie było identycznie.

Na pierwszym biegu nie było czuć bo za było za lekko dla układu...

Ale na dwójce jak dawałem do 4000rpm to waliło jak by miało sie urwać coś zaraz.

Sprawdź podpore. I nie biduj na jakies poliuteranty tylko kup nową. I będzie po problemie.

Tak kolegom! Tylko właśnie kiedyś miałem febi było wszystko ok, więc teraz wymieniłem też na febi no i problem się pojawił, przy nowej podporze..

Więc jedyne wyjście moim zdaniem oddać podpore żeby zalać poliuretanem...

I wtedy sprawdzić czy wszystko jest ok czy nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje ta nowa podpora po prostu nie daje rady.

 

Mnie nie musicie słuchać, ale poczytajcie na innych forach albo ludzie co robili mocne diesle w e46.

 

są nawet posty ludzi którzy podporę wału zalewali klejem do szyb i po tym zabiegu również przestawało trzepać wałem :D ta guma jest za miekka w zamiennikach i według mnie tam może być problem. Jest to bardzo ciezkie do diagnozy bo tylko podczas jazdy a nie wsadzisz głowy pod auto żeby obejrzeć czy tam wał lata na boki. Na podnośniku nie masz znowu oporu i możesz krecić do odcinki i nic.

 

Jedynie gdzie jako tako dałoby się to diagnozować to hamownia z kanałem i jedna osoba daje ostro po garach a druga pod spodem obserwuje jak się wał zachowuje.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje ta nowa podpora po prostu nie daje rady.

 

Mnie nie musicie słuchać, ale poczytajcie na innych forach albo ludzie co robili mocne diesle w e46.

 

są nawet posty ludzi którzy podporę wału zalewali klejem do szyb i po tym zabiegu również przestawało trzepać wałem :D ta guma jest za miekka w zamiennikach i według mnie tam może być problem. Jest to bardzo ciezkie do diagnozy bo tylko podczas jazdy a nie wsadzisz głowy pod auto żeby obejrzeć czy tam wał lata na boki. Na podnośniku nie masz znowu oporu i możesz krecić do odcinki i nic.

 

 

Jedynie gdzie jako tako dałoby się to diagnozować to hamownia z kanałem i jedna osoba daje ostro po garach a druga pod spodem obserwuje jak się wał zachowuje.

 

Kolego ja właśnie tak planuje zrobić, ponieważ mam teraz dwie podpory sprawne... Więc pierwszą wypełnię trochę klejem, i jeśli to coś pomoże drugą wyślę do kogoś żeby ogarnąć poliuretanem... I wtedy wszystko się wyjaśni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zrób :) ode mnie znajomi słali do olkusza koło krakowa, ale pewnie w polsce inne firmy też to robią, może coś bliżej siebie znajdziesz.

 

A skoro i tak masz 2 to możesz też kupić klej do szyb i wszystko zakleić oprócz łożyska. Wzmocnisz po prostu gumę, klej do szyb jest elastyczny w pewnym stopniu, a trzyma piekielnie mocno.

 

mam 260 koni i niecałe 500Nm i u mnie na seryjnej podporze zmienionej na zamiennik nie telepie (ale nie pamietam co mechanik mi tam wsadził za podpore). Ale jak miałem wiecej momentu i gwałtowniej rosło to mi drżał cały tył auta, interesowałem się co z tym zrobić ale w końcu ktoś mi poprawił program i mam spokój. Ale tez chciałem już słać podpore do oblewania, do tego tuleje dyfra poliuretanowe też leża i czekają na montaz ale skoro po korekcie programu się uspokoiło to chwile tego jeszcze nie ruszam.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam to samo jak dam na 1i 2 biegu mocniej gazu zatłucze pod lakitnikiem na chwile , wcześniej dosyć mocno to mechanik mówił ze rozwalona podpora wymienił na Febi i jest lepiej ale dalej słychać juz nie tak mocno pewnie z czasem poleci. Kazał mi wał wyważać al jak koledzy piszą ze oni powywarzali i nic to nie dało . Skoro wał jest wyważony co rozwala podporę nie czaję. Moze rzeczywiście robią za słabe te gumy. Tylko z kad bierze sie to rozbicie jak wał jest wyważony tego nie rozumie. Ps a jak sie ten klej nazywa musze podporę wyciągać by tam zalać czy w kanale to zrobię
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... Iż bardzo dużo obszukalem się w tej sprawie i nigdzie nie znalazłem z dotyczącym się problemem w moim aucie.

Pacjent bmw e46 330d m57n 260km.

Problem jest taki gdy na 2 biegu wcisne gaz w podłogę zaczyna mi coś walić w aucie na wysokości podłokietnika.... W tunelu... odrazu co zrobiłem i co przyszło mi do głowy, wymiana podpory, po wymianie okazało się że bez sensu była wymiana bo stara była ok... Więc nowa została założona. następna opcja... Wziąłem wal do regeneracji... Co się okazało wal prosty nic nie ma bicia wal cały sprawny więc założony został w aucie i problem wciąż jest...

 

No i udało sie dojść co tłucze ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tego nie robiłem, zajmę się tym na weekendzie.

Podpory nie będę wyjmowal, myślę że wszystko w kanale ogarnę... Ale po tym oczywiście auto będzie musiało postać z 2 dni żeby to wszystko w środku się dobrze zlapalo... Jeśli to zrobię oczywiście napisze czy coś to dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wał w momencie jak dajesz w palnik traci jakby swoje wyważenie. Jest taka siła że zaczyna się delikatnie wyginać, a tutaj wystarczą milimetry i jak jest chocby odrobinę wygięty w łuk to macie trzepanie.

 

Podpory zamienniki są dość miekkie, w serii i na w miare normalnych programach raczej wytrzymują, jak idziemy grubo to tak jak mówie trzeba wzmocnić podporę, do tego możecie mieć słabe tuleje dyfra i cały dyfer się rusza i przestawia wał bo jest z nim połączony na sztywno.

 

Kto się chce słuchac mechanika niech się słucha, kto się chce słuchać osób które w e46 miały ponad 300 koni z tego diesla niech poczyta na forach ich doświadczenie, a potem sobie odpowie kto ma rację czy teoretyk mechanik czy właściciel auta który sobie z takim problemem poradził.

 

a klej do szyb nazywa się klej do szyb :D np. firma Boll co robi lakiery itp.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czekam na efekty takiego klejenia . Czyli teoretycznie jak kupie oryginalna BMW podporę powinno byc ok. Czy ktoś złożył oryginał i jakieś efekty były . Chyba ze jak piszesz ze tuleje wybite i robią swoje . Ok czekam z niecierpliwoscią dzieki za uwagi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.