Skocz do zawartości

Akcja serwisowa na pompę Vacum


Siniorre

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, do mojego E91 przydzielona jest jakaś akcja serwisowa na diagnostykę ewentualnie wymianę pompy podciśnieniowej, czy był ktoś z Was na takiej akcji ? jakie mogą być objawy niedomagania takiej pompy ? rozmawiałem z dwoma serwisantami i jeden powiedział że mogą być problemy z odpalaniem a później zadzwoniłem jeszcze raz i odebrał ktoś inny i powiedział że odpalanie nie ma nic wspólnego z pompą vacum ale mogło to być przyczyną nie odbicia tłoczka hamulcowego więc jak to w końcu jest jakie są objawy padającej pompy ktoś z Was już to przerabiał? Edytowane przez Siniorre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

jest jakieś oficjalne info?

 

http://www.autoservicepraxis.de/umfangreiche-bmw-serviceaktion-1842845.html

 

21.10.2016

 

Im Zuge einer bei BMW durchgeführten Qualitätsanalyse wurde festgestellt, dass das für eine vollständige Bremskraftunterstützung erforderliche Unterdruckniveau im Bremssystem möglicherweise über die Fahrzeuglebensdauer nicht bereit gestellt werden kann. Das Fahrzeug lässt sich dann nur mit erhöhter Pedalkraft verzögern, erklärt ein BMW-Sprecher.

 

Darum wird bei den Modellen 1er, 3er und 5er mit Vierzylinder-Ottomotor (N43) aus dem Produktionszeitraum Januar 2007 bis Oktober 2013 (asp)

Dlatego jest to 1, 3 i 5 w modelach z czterocylindrowym silnikiem benzynowym (N43) z okresu produkcji od stycznia 2007 do października 2013 roku

eine "On-Board-Diagnose Bremsunterdruck" eingebaut. Diese stellt eine zusätzliche Sicherheitsfunktion bezüglich der Überwachung des Unterdruckniveaus im Bremssystem der Fahrzeuge dar. Die "On-Board-Diagnose" erfolgt nach Abarbeitung der Technischen Aktion permanent durch die Überwachung der Messwerte des Bremsunterdrucksensors durch das Motorsteuergerät.

 

Die Aktion umfasst weltweit (außer in den USA) rund 370.000 Fahrzeuge, davon sind in Deutschland etwa 190.000 Fahrzeuge betroffen. Die Kunden werden seit Juli dieses Jahres von den Händlern angeschrieben.

 

Es handelt sich momentan nicht um Rückrufaktion sondern Technische Aktion - "OBD Bremsunterdruck nachrüsten" bei FZ mit Motorkennung N43 (Handschaltung und AG).

To nie jest akcja serwisowa tylko akcja techniczna - „hamulec OBD próżnia retrofit” w FZ z kodem silnik N43 (manualne i automatik ).

"Durch die TA soll präventiv sichergestellt werden, dass das für eine vollständige Bremskraftunterstützung erforderliche Unterdruckniveau im Bremssystem des Kunden FZ über Fahrzeuglebensdauer vollständig bereit gestellt werden kann"

Technischer Hintergrund ist: "eine Zusätzliche Sicherheit-Funktion bezüglich der Überwachung des Unterdruckniveaus im Bremssystem".

 

FZ mit AG werden vor der Programmierung wird ein Differenzdrucksensor für Unterdruck- Bremskraftverstärker nachgerüstet.

FZ mit HS Getriebe und SSA haben bereits diesen und werden nur programmiert.

Zusätzlich im Anschluss, in beiden Varianten, wird ein Testmodul B12xx "Test Steuerkette" abgearbeitet.

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontaktowałem się w Wrocławskim Inchcapem w sprawie tej akcji i dowiedziałem się że:

 

"Akcja na pompę próżniową już wykonaliśmy.

Nie ma żadnej aktywnej kampanii technicznej."

 

Na pytanie czy w moim aucie była już wykonana akcja czy może się spóźniłem - nie otrzymałem odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze trochę z innej strony , ale ogólnie w temacie :

czy brak wspomagania hamulców (twardy pedał hamulca) po kilugodzinnym postoju , przed włączeniem silnika - to norma ?

Podczas pracy silnika hamulce działają , jak dla mnie , bez zarzutu

 

Czy tutaj jest "magazyn podciśnienia" albo zaworek zwrotny na wężu do serwa ?

 

Silnik N52B25 E91 z 2005 . (dwa tygodnie po zakupie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontaktowałem się w Wrocławskim Inchcapem w sprawie tej akcji i dowiedziałem się że:

 

"Akcja na pompę próżniową już wykonaliśmy.

Nie ma żadnej aktywnej kampanii technicznej."

 

Na pytanie czy w moim aucie była już wykonana akcja czy może się spóźniłem - nie otrzymałem odpowiedzi.

W Częstochowie jest na 100 % i Holandii w zeszłym tygodniu też była więc Wrocław coś sciemnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@siniorre Kontaktuje się więc z częstochową!

 

@zdzich1962 mam taki sam problem z twardym pedałem hamulca zawsze po nocy.

 

_____________EDIT_________________

 

Dostałem odpowiedź z serwisu w Częstochowie. Akcja jak widać nie obejmuje wszystkich 1,3,5 z n43 a wybranych.

" Dziękujemy za zwrócenie się do nas z zapytaniem , akcje techniczne obejmują samochody wytypowane przez producenta Pański samochód na chwilę obecną nie podlega pod żadną kampanię serwisową.

Przesyłam widok z systemu potwierdzający stan kampanii serwisowych w Pana samochodzie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam, odebrałem dzisiaj auto z serwisu po akcji technicznej na pompe Vacum a właściwie doposażeniu auta o jakiś czujnik-zaworek podciśnienia .myślę że warto było ponieważ zostało wgrane nowe oprogramowanie do wszystkich możliwych modułów mało tego Pan z ASO powiedział że jeśli testy pokażą błędy to wtedy wymiana sterownika i serva a jak to nie pomoże to wymiana całego silnika!!! ale u mnie niestety silnika nie wymienili bo testy OK ale może któremuś z Was sie poszczęści
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam to samo w swoim e91, które dopiero co kupiłem. Jestem umówiony w ASO na jutro. Przez telefon gość mi powiedział, że najpierw aktualizacja oprogramowania (akurat, wiem że mam najnowsze softy już powgrywane, więc krok pierwszy nic nie da?). Potem ewentualny krok drugi -> doposażenie układu hamulcowego w jakiś dodatkowy czujnik dla pompy vacum i nowe przewody. A jak i to nie pomoże to wymiana całej pompy na nową wraz z przewodami (był jeden taki przypadek).

 

Silnik N43B20A

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odebrałem samochód wraz z protokołem. W moim przypadku wystarczyła aktualizacja całego softu (to już sam zrobiłem we własnym zakresie wcześniej) i reset (przywrócenie do ustawień fabrycznych). Minusem tego jest, że wszystkie ustawienia mi się rozjechały w samochodzie (światła do jazdy dziennej, ryglowanie drzwi, odryglowanie itp.). Ustawiłem już wszystko. Do tego Start/Stop znowu działa i muszę znowu wyłączyć u kogoś na kompie. :(

 

Rodzaj interwencji zależy o dziwo od tego jaką mamy skrzynię (manual/automat) i czy silnik spełnia tylko normę Euro4, czy też Euro5. Najłatwiej jest z manualem i Euro5 (ja tak mam). Wystarczy odświeżenie softu. Co Vacum ma do skrzyni i norm emisji spalin? Nie mam pojęcia.

 

Ogólnie się nie napracowali ale samochód umyty, odkurzony, herbatka wypita i jeszcze mi stan techniczny samochodu sprawdzili :D

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.