Skocz do zawartości

Bmw e39 535i Skrzynia 5hp24


mass411

Rekomendowane odpowiedzi

Witam poszukuję kogoś polecanego i sprawdzonego no weryfikacji naprawy automatu w moim bmw e39 535i 96r objawy:

-metaliczny klekot z okolic skrzyni konwertera

-szarpniecie przy wbijaniu D

-szarpniecie kiedy skrzynia przy zwalnianiu wbija drugi bieg

-czasem mam wrażenie ze skrzynia muli silnik nie chce zredukować

-ostatnio zdarza się szarpniecie przy normalniej jeździe w trasie np w okolicach 100km/h tak jak by wbiła niszy bieg a potem znów wyższy ale bardzo agresywnie

Nie dawno był zmieniany w niej olej na Mo-tul

Miał ktoś z was takie objawy lub podobne ? i co tak naprawdę lepiej zrobić kopić inna czy regenerować ? a Jeśli tak to gdzie ?

A może ktoś z was ma dobra skrzynie na sprzedanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zmien olej do skrzyni z tego co wiem Motula nie leje sie do tej skrzyni musi byc taki http://allegro.pl/olej-filtr-uszczelka-bmw-5hp24-a5s-440z-a5s440z-i5569226984.html

i odpowiedni stan nie za duzo ani za malo, ja robilem wedlug tej procedury

Ja to robię tak przy skrzyni 5hp30 -na rozgrzanej skrzyni spuszczam olej (korek z boku skrzyni),zwalam miskę i odkręcam filtr,czyszczę magnes, zakładam filtr(wciskając go zwrócić uwagę aby nie zleciał oring) oczywiście można dać nową uszczelkę pod michę (u mnie nie było takiej potrzeby oryginalna trzyma idealnie a nowa leży na szafie ;D ) Po złożeniu tego wszystkiego nalewamy właściwy olej przez otwór od spodu miski(duży imbus nie pamiętam rozmiaru) aż do momentu wylania się oleju właśnie tym otworem,zakręcamy korek.Następnie najważniejsze jest uzupełnienie prawidłowego poziomu oleju-tylko i wyłącznie na odpalonym silniku i przy temperaturze z tabliczki na skrzyni ok 45-55C(lub w tescie nr 7 tam masz mniej wiecej temperature sinika),podłączam inpę i zagrzewam skrzynkę do odpowiedniej temp.odkręcamy korek i dolewamy aż do momentu przelania i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drobna korekta: spust jest na dole miski, a wlewa się olej z boku (z prawej strony) (no chyba że hp24 i hp30 się różnią).

Po odpaleniu, gdy się olej uzupełnia, najlepiej żeby druga osoba siedziała w aucie i co kilka sekund przerzucała biegi. Do napełnienia najlepiej zaopatrzyć się w strzykawkę i silikonową rurkę elastyczną (np. z Castoramy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie wszystkie te usterki, jeśli nie są uszkodzenie mechanicznym, powinny zniknąć po wymianie oleju z filtrem w skrzyni oraz uzupełnieniem go do poziomu wg procedury i to w odpowiedniej temperaturze. Oleju będzie za mało, za dużo, będzie szarpać przy wbijaniu oraz przy zmianie biegów. Olej, który się do tej skrzyni używa to tak jak kolega napisał, ATF LT 71141 od Mobila(wcześniej ESSO). Myślę, że to jest tańsze, niż remont. Przed zmianą oleju i po jest tak samo? Poziom oleju prawidłowy przy odpowiedniej temperaturze, sprawdzane na odpalonym silniku?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja, jak zrobiona właściwie, praktycznie przywraca skrzynię to stanu jak z fabryki.

Używka - niby tańsza, niby często można sprawdzić na samochodzie-dawcy jak pracuje, ale nigdy nie będzie wiadomo do końca co jest w środku - więc loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie. Jeśli moderatorzy nie beda mieli nic przeciwko podepne sie pod ten temat.

Mam w posiadaniu BMWe39 540ia 99r M62B44tu ze skrzynia automatyczna 5hp-24 A5S 440Z gs8.60. Mój problem dotyczy wlasnie tej skrzyni. Auto ma przejechane 390000km wg licznika i jestem sklonny uwierzyc ze tyle ma faktycznie, ale pomijajac to. Zakupilem auto dokladnie rok temu i od tamtej pory niczego przy skrzyni nie dotykalem. Generalnie skrzynia najlepiej pracuje gdy olej jest zimny chociaz zdarza sie niezadko ze przeciaga zmiane biegu na D. Wieksze problemy pojawiaja sie gdy skrzynia sie rozgrzeje, postaram sie jaknajepiej to opisac,a mianowicie:

- przy dohamowywaniu przed skrzyzowaniem i jednoczesnie przebijajac manualnievz 3 na 2 odczuwalne jest szarpniecie (dosyc mocne) przy trybie S lekko odczuwalne, w trybie D brak szarpniecia

- jak dla mnie skrzynia zbyt dlugo mysli przy przelaczeniu na R czasami 2 sekundy (dodam ze lewarkiem obsluguje sie dosyc spokojnie). Przy otwartym oknie slychac wtedy sykniecie jakby olej nie mogl sie gdzies przecisnac ( dodam rowniez ze przy probie ruszenia kiedy teoretycznie juz mam R najpierw jest szarpniecie (mocne) potem jade. Szarpniecie nie wystepuje przy kazdym wlaczeniu trybu R, najczesciej przy rozgrzanej skrzyni!!

- przy kazdym biegu na kazdym trybie mam jakby polbiegi ( nie wiem jak to fachowo okreslic) i jak zaobserwowalem skrzynia sama sobie reguluje przelozeniem w zaleznosci od predkosci. Problem tu mam taki ze przy 80km/h w szczegolnosci na D ale i na M nie da sie normalnie jechac bo skrzynia non stop miesza miedzy nizszym a wyzszym biegiem a wg manuala jade caly czas na 5. W sumie to nauczylem sie juz ze na odcinku drogi ze wzniesieniami jade na S lub SM bo wtedy efekt na nizszych przelozeniach jest wiele mniejszy. Ta usterka wystepuje niezaleznie od temperatury oleju w skrzyni.

- po dluzszej jezdzie zwlaszcza po miescie ale tylko kiedy jest skrzynia rozgrzana silnik nie schodzi ponizej 3 tys obrotow i skrzynia sama redukuje nawet do 1 ( nic nie pomaga manualna zmiana na wyzszy bieg, na OBC zaswieca mi sie tylko, ze przelaczylem na wyzszy bieg ale po chwili z powrotem przeskakuje na nizszy), skrzynia jakby chiala sie schlodzic i wymusza wieksze obroty na silniku tak z mojego punktu widzenia. Czy to moze miec zwiazek z tym ze poprzednii wlasciciel zalal badz zasypal uklad srodkiem do usuwania nieszczelnosci w chlodnicy i czy przez to mogla zapchac sie chlodniczka oleju przekladniowego? W tym momencie uklad mam uszczelniony odpowietrzony i zalany plynem bez zadnego ustrojstwa. U mnie przy silniku znajduje sie chlodniczka do ktorej podpiety jest przewod wodny z alternatora a nastepnie do dolu chlodnicy przez ktora przeplywa olej ze skrzyni.

 

Jest to moj pierwszy automat i moze nie znam wszystkich szczegolow odnosnie obslugi dlatego prosze o wyrozumialosc ewentualnie jakies wskazowki ;)

 

Chcialbym poznac Wasze opinie czy bawic sie w wymiane oleju z filtrem w mojej skrzyni czy po prostu jezdzic az sie zatrzymam a w ten czas szukac uzywanej skrzyni z jakiegos angola? Szczerze mowiac boje sie ryzykowac ze wymieniajac olej w obecnej skrzyni zrobie jedna trase i potem juz nigdzie nie pojade jak to nasluchalem sie roznych opinii od posiadaczy automatow w golfach czy passatach :D , wiem nie ma co porownywac, ale mimo to mam pewne skrupoly. Niedawno zlalem troche oleju do butelki. Brak opiłkow, szlamu czy jakichkolwiek cial obcych, barwa jasny, przezroczysty braz. Jesli chodzi o poziom oleju to powiedzialbym ze jest go nawet za duzo bo po odkreceniu korka w misce dosc obwicie sie lalo. Aha i brak bledow ze skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w skrzyni sprawdza się na odpalonym silniku i rozgrzanym oleju w skrzyni do odpowiedniej temperatury. To właśnie przez brak wiedzy ludzie wymieniają olej w automacie, zalewają go pod poziom na zgaszonym silniku i w efekcie w skrzyni brakuje min 2 litry oleju, co skutkuje tragiczna pracą skrzyni. Pomijam fakt, że po przemieszaniu pozycjami na lewarku ten poziom oleju znów trzeba sprawdzić i trochę dolać, czego nie robią. Efekt? Łazi taki jeden z drugim po forach i szkaluje jaka to zmiana oleju w automacie jest zła i be i jak u niego to zrujnowało skrzynię...

 

Zmień olej z filtrem to jest koszt jakichś 300-400 zł licząc olej, filtr, uszczelkę pod miskę i Twoją samodzielną wymianę. Do tego trzeba dorzucić robociznę jeśli robi to ktoś. Tylko zalej odpowiednią ilość nowego oleju, potem trzeba skasować adaptacje skrzyni, zrobić krótkie przyuczenie(powolne przyspieszanie i zwalnianie aby skrzynia sobie wybadała wszystkie zmiany w górę i dół) i tyle.

 

Od zmiany oleju, filtra oraz wyczyszczenia miski bym zaczął. Potem pojeździj trochę i oceń co i jak. Na forum czy w necie jest sporo opisów jak prawidłowo wymienić olej w tego rodzaju skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.