Skocz do zawartości

Zakup X1 F48 - konfiguracje, ceny, podpowiedzi.


Vaas

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro Twój pracodawca ma ustloną zniżkę to od czego zależy czy dostaniesz 18, 19 czy też 20% zniżki ? Uzależniają to od finansowania jakie wybierzesz ?

Jak ja porównywałem to najlepiej wychodził leasing z mBanku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Skoro Twój pracodawca ma ustloną zniżkę to od czego zależy czy dostaniesz 18, 19 czy też 20% zniżki ? Uzależniają to od finansowania jakie wybierzesz ?

Jak ja porównywałem to najlepiej wychodził leasing z mBanku.

 

Kwestia modelowa, nie mamy jednolitej zniżki na wszystko od BMW - inne zniżki na F30 i zupełnie inne na np. F10. Dodatkowe "modyfikatory" to końcowa wartość samochodu, skorzystanie przeze mnie z BMW Financial Services itd. :) Dlatego też szukam godnej polecenia firmy leasingowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co myślicie, warto coś dołożyć/odjąć?

Większość koledzy już napisali.

Moim zdaniem w Twoim pakiecie obowiązkowo:

- kamera cofania (asystenta użyjesz raz z ciekawości)

- dostęp komfortowy

 

No i nie zapomnij o RTTI (choć to akurat można później dokupić poprzez sklep).

 

Dodatkowa smutna rzecz to, żeby mieć deskę rozdzielczą o rozszerzonym zakresie (opcja w innych bmw za około 600-800PLN) tutaj musiałem wziąć pakiet z Navi Pro+HUD+BlackPanelDisplay.

Z rozszerzoną deską rozdzielczą w F48 - masz rację, trzeba kupić Navi Pro, w chwili obecnej to jedyna możliwość. Ale jesteś pewien, że w zestawieniu z HUD to black panel? Wydaje mi się, że to klasyczna rozszerzona deska rodzielcza (tzn. środek i dół prawego zegara; lewy zegar jest w całosci analogowy)

Moim zdaniem to jest porażka, żeby nowy model BMW w ogóle wystepował z zegarami z wyświetlaczem wielkości znaczka pocztowego... (mam na myśli podstawowe zegary)

 

Tutaj pytanie - znajomy w swojej F10 ma guziczek na pilocie - do włączania świateł (pewnie coming home). W F48 jest coś takiego?

W F10 pilot jest 4-przyciskowy. Można przypisać pewne funkcje przyciskom (m.in. FollowMeHome), zwłaszcza czwartemu przyciskowi, w mniejszym stopniu trzeciemu (robi się to z poziomu iDrive).

 

P.S.

Co do podświetlenia klamek zewnętrznych wydaje mi się, że oprócz "Pakietu dodatkowego oświetlenia" występują także w "Dostępie komfortowym".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi! Ale mam pytanie troche z innej beczki - jak wygląda sprawa lokalizacji gps? Macie dla bezpieczeństwa coś takiego w swoich autach? Teoretycznie moja droga do pracy/domu to garaż -> garaż ale fajnie by było mieć dla spokoju możliwość lokalizacji auta np. w przypadku kradzieżu (tfu!). BMW montuje coś takiego seryjnie? Czy tylko zewnętrzni producenci.

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najlepszym zabezpieczeniem przeciwkradzieżowym jest dobre ubezpieczenie... :)

 

Co do GPS.

Jeśli kupisz sobie Remote Services (6AP) w ramach ConnectedDrive i zainstalujesz darmową aplikację BMW w smartfonie, to będziesz miał dostęp do zdalnej lokalizacji pojazdu z poziomu smartfona.

Przy okazji zyskasz kilka innych funkcji via telefon - jak zdalne zamykanie/otwieranie auta, zdalne włączanie klimatyzacji, itd.

 

Co do zdalnego otwierania auta - dla mojej żony raz ta funkcja była wybawieniem.

Po tym jak zatrzasnęła sobie kluczyki w bagażniku (co teoretycznie przy Dostępie Komfortowym jest niemożliwe) :mrgreen:

Tyle, że było to w okolicach Okęcia, a tam permanentnie zdarzają się problemy z pilotami, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Najlepszym zabezpieczeniem przeciwkradzieżowym jest dobre ubezpieczenie... :)

 

Co do GPS.

Jeśli kupisz sobie Remote Services (6AP) w ramach ConnectedDrive i zainstalujesz darmową aplikację BMW w smartfonie, to będziesz miał dostęp do zdalnej lokalizacji pojazdu z poziomu smartfona.

 

ale ta zdalna lokalizacja działa tylko gdy auto jest o obrębie z tego co pamiętam ok. 1,5 km,

więc nie jest to przydatne jak samochód odjedzie bez wiedzy właściciela dalej :cry:

inna sprawa, że BMW może spokojnie zlokalizować auto wszędzie, a z drugiej strony złodzieje na pewno wiedzą, że niektóre auta mają wbudowane urządzenia lokalizacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To prawda, po ostatniej aktualizacji ConnectedDrive wprowadzili takie ograniczenie.

Wcześniej można było lokalizować samochód anywhere...

 

BTW, na urządzenia lokalizacyjne złodzieje mają prosty sposób - wciągają auto do metalowej naczepy :?

Klasyczna fizyka, a konkretnie przykład Puszki Faraday'a...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wg mnie BMW nie udostępnia danych z GPS w przypadku kradzieży.

 

2. F48 1.8d XDrive automat - spalanie pół na pół miasto trasa 6,9-7 l/100 km - tak że, niewiele ma to wspólnego z tym co piszą w folderach :).

 

3. Ktoś pytał o światła "coming home" - długo się naszukałem jak odpalić bo w instrukcji nie jest to napisane ale wygląda to mniej więcej tak: gasisz silnik przyciskiem STOP i naciskasz jeszcze raz STOP a następnie dźwignia świateł do siebie. Zapalają się (chyba) długie --> zamykasz autko --> idziesz go home :) --> a po 30 sek światła gasną (można samemu zmieniać czas w ustawieniach).

 

4. Dziś żałuję, że nie dołożyłem do droższej NAVI - pokrętło iDrive po którym można pisać palcem w czasie jazdy - bezcenne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku również zastanawiam się nad wyświetlaczem 8.8. Wygląda świetnie, koszt z drugiej strony duży jak na 2.3 cale dodatkowo i heads-up display (który jednak rozpatruje w ramach gadżetu). W X3 używałem pokrętła z możliwością wpisywania i chyba podobna wygoda / czas wpisywania w porównaniu do standardowego.

O ile się nie mylę w X1 w zestawie z rozszerzoną Navi nie ma dysku więc różnice kończą się na powyższym. Niemniej jednak wizualnie w moim odczuciu bardzo korzystnie zmienia wygląd.

 

Czy ktoś z Was korzysta z rozszerzonej Navi i widzi dodatkowe korzyści?

Czy heads-up display jest Waszym zdaniem czymś więcej niż gadżetem? (wiem, że marketingowo mówi się, że zwiększa bezpieczeństwo bo nie odrywamy tak często wzroku ale ... :) )

 

Pozdrawiam,

JC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dwie sprawy.

Wyposażając auto w Navi Professional - automatycznie zyskujesz deskę rozdzielczą o rozszerzonym zakresie, której nota bene oddzielnie do X1 kupić się nie da.

Dla mnie to "bezcenne", gdyż standardowa deska (z wyświetlaczem wielkości znaczka pocztowego) w dzisiejszych czasach powinna spocząć w BMW Welt.

 

Druga kwestia to kamera cofania (o ile ją planujesz)..

Wygoda korzystania na dużym ekranie jest znacząco wyższa niż na 6.5 calach (zwłaszcza w gorszych warunkach oświetleniowych).

 

P.S.

Touch-pad na pokrętle iDrive jest pewnie kwestią indywidualną.

Ja uważam to za bardzo dobre rozwiązanie. Nie chodzi o szybkość wpisywania - bo ta jest porównywalna ze zwykłym pokrętłem.

Chodzi o to, że możesz wpisywać czy to adres czy abonenta tel. nie odrywając w ogóle wzroku od drogi. To rozwiązanie, przynajmniej dla mnie, jest genialne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może to "naiwne" pytanie ale co oznacza deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie? większy wyświetlacz czy coś jeszcze to zmienia?

Zamiast małego wyświetlacza umieszczonego na środku pomiędzy zegarami, jest zastosowany tzw. BlackPanel.

Oznacza to część deski ("tła" zegarów) wykonaną w całości w formie wielokolorowego wyświetlacza.

W przypadku F48 obszar ten obejmuje dolną część prawego zegara oraz cały dolny pas od środka w prawo.

To wygodne rozwiązanie, gdyż auto posiada duży obszar informacyjny w obrębie zegarów, na którym czytelnie prezentuje różnorakie informacje (poza tym ten obszar jest wykorzystywany też przez kierowcę - np. do wyświetlania list ostatnio wybieranych numerów, odtwarzanych utworów, etc.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli kolejny argument za Navi +.

 

Jeszcze jedno pytanie, czytałem dziś na forach o systemie iDrive 5 który został / zostanie wdrożony w nowych modelach BMW, na dziś z wyłączeniem X1.

Jak wygląda polityka BMW jeśli chodzi o aktualizacje oprogramowania, przykładowo zakładając że X1 z 2017 będą miały juz iDrive 5, czy w takim razie modele z 2015 / 2016 będą miały możliwość aktualizacji oprogramowania do najnowższej wersji?

iDrive 5 ma wspierać Car Play więc coś czego na dziś mnie osobiscie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Raczej bym na to nie liczył...

Choć z drugiej strony, wraz z premierą G30 (nowa seria 5) BMW zapowiada zmianę w podejściu do aktualizacji. Chcą podobno pójść w kierunku Tesli, tzn. że aktualizacja może dodać całkiem nowe funkcjonalności. Jednak podejrzewam, że ta polityka będzie wdrażana dopiero w seriach "G".

Tak więc w F48 raczej należałoby spodziewać się dotychczasowego, dosyć konserwatywnego :wink: podejścia (chyba, że CarPlay będzie składnikiem ConnectedDrive - wtedy taka opcja teoretycznie mogłaby pojawić się w sklepie on-line).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Integracja z telefonem (na razie w poczatkowej fazie w przypadku CarPlay) to cos co wolalbym miec niz tylko system fabryczny BMW.

Kupno samochodu to x+ lat, jesli wylaczamy mozliwosc aktualizacji oprogramowania fabrycznego system CarPlay (dynamiczny jesli chodzi o rozwoj) brzmi sensownie.

Jesli nie, dlaczego? (buzka sugeruje, ze moj tok myslenia jest bledny ;) )

 

PS Pe.te: dziekuje raz jeszcze (zmienilem dzis zamowienie na Navi Plus)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak już odbierzesz i pojeździsz, to podziel się wrażeniami, zwłaszcza tymi odnośnie wyposażenia.

W przyszłym roku F20 mojej żony idzie do wymiany, prawdopodobnie na F48 właśnie, więc poniekąd też jestem zainteresowany :)

 

Z ciekawości, jaki silnik wziąłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na 1.8i, skrzynia manualna.

Początkowo była wersja z automatem i 2.0i ale po jazdach tym i tym zdecydowałem się na rozwiązanie z 1.8i, dynamika jak na auto rodzinne (a taki jest przeznaczenie) w sam raz. Docelowo też samochód trafi do żony i jej ten silnik też odpowiadał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Integracja z telefonem (na razie w poczatkowej fazie w przypadku CarPlay) to cos co wolalbym miec niz tylko system fabryczny BMW.

 

Poważnie? Mapy od Apple? Trust me, spore nieporozumienie, próbowałem na tym jeździć w USA, gdzie dane społecznościowe są lepsze niż u nas (Impala z CarPlay). Ja bym bardzo chętnie zobaczył coś na zasadzie MirrorLink – podłączasz telefon i masz dostęp do aplikacji zainstalowanych na telefonie i przeniesienie ekranu telefonu na wyświetlacz samochodu. Wtedy można sobie spokojnie uruchomić TomToma, NaviExperta czy Waze.

 

Natomiast nawigacja piesza w wersji Apple działała całkiem sensownie, szczególnie, że można po prostu wetknąć telefon w kieszeń koszuli i czekać na polecenia głosowe nawigacji (jak się ustawi odpowiednio głośno, to będzie słychać i nie trzeba wędrować z telefonem w dłoni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przecież w aktualnym iOS mapy Apple bazują na... TomTom :)

A swoją drogą obecne mapy Apple są całkiem sensowne, także Traffic Info działa OK (przynajmniej w Waw, gdzie indziej nie sprawdzałem).

 

Przed MirrorLink producenci będą uciekać najdłużej jak się da, w końcu z dodatkowego wyposażenia audio/navi całkiem spora kasa jest :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w aktualnym iOS mapy Apple bazują na... TomTom :)

 

Tak, TomTom i mieszanka innych źródeł, najwyraźniej jestem niekompatybilny z tym jak Apple Maps usiłuje prowadzić kierowcę, bo z TomTomem GO (Android/iOS) przejechałem grube tysiące kilometrów w kompletnie nieznanych miejscach bez żadnego stresu. Natomiast próba wyjechania z Seattle na Apple Maps zakończyła się niemalże katastrofą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed MirrorLink producenci będą uciekać najdłużej jak się da, w końcu z dodatkowego wyposażenia audio/navi całkiem spora kasa jest :wink:

 

Nie do końca rozumiem taką politykę, za chwilę User Experience bez pełnej integracji z tym co się ma na telefonie nie będzie miał racji bytu. Ale jak wiadomo – nie wszystko musi się układać zgodnie z logiką ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej wszystkim!

 

Trochę ucichłem na czas negocjacji i wyboru konfiguracji :D

 

W końcu się zdecydowaliśmy - wziąłem pod uwagę wszystkie wasze uwagi (prawie wszystkie :D )

 

Poniżej konfiguracja ostateczna wysłana do produkcji:

 

HT71 BMW X1 sDrive18d

7LC Model Advantage

 

Lakier i tapicerka:

 

300 Biel Alpejska

KCFY Sensatec Canberrabeige

 

Wyposażenie opcjonalne:

 

205 Automatyczna skrzynia biegów

255 Kierownica sportowa skórzana

3AG Kamera cofania

494 Ogrzewanie foteli przednich

23E 17" Obręcze kół ze stopu lekkiego V Spoke 560

249 Kierownica wielofunkcyjna

508 Czujniki parkowania z tyłu i z przodu

534 Klimatyzacja automatyczna, 2 strefowa

544 Regulator prędkości z funkcją hamowania

5DP Asystent parkowania

 

7LG Pakiet Guidance

313 Pakiet do lusterek zewnętrznych

502 Spryskiwacze reflektorów

5A4 Adaptacyjne reflektory diodowe

610 Wyświetlacz BMW Head-Up

6UP System nawigacyjny Plus

 

7LH Pakiet Convenience

316 Automatyczne otwieranie/zamykanie klapy bagażnika

322 Dostęp komfortowy

 

 

Negocjacje skończyły się na całkiem fajnym rabacie - planowany odbiór styczeń/luty 2017.

Końcowo odpuściłem sobie dodatkowe nagłośnienie i fotele sportowe. Mam tylko nadzieję, że przy pakiecie convenience rzeczywiście będą podświetlone klamki :D

 

Co myślicie? Nie ma już odwrotu! :mad2:

 

Vaas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zazdroszczę" Ci (oczywiście w pozytywnym sensie) 610 i 6UP - ale co zrobić nie znałem tego forum przed zakupem :(

 

 

Za to przeczytaj sobie poniższy artykuł i spróbuj pogadać z dealerem co o tym problemie myśli firma i jak zamierza naprawić ten problem:

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/kradziez-auta-latwa-jak-nigdy-systemy-bezkluczykowe-latwe-do-obejscia-jak-nigdy/6pjppg

 

Proszę daj znać co się dowiedziałeś!!!

 

edit: założyłem wątek z tym problemem w odpowiednim dziale: viewtopic.php?f=93&t=311063

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

No rzeczywiście, wygląda niepokojąco - kiedyś widziałem pewien filmik dotyczący kradzieży BMW X6 - link https://www.youtube.com/watch?v=ENbdAAF1bmo

 

U mnie sprawa jest o tyle "bezpieczniejsza" , że podróż z pracy do domu to garaż - garaż. Gorzej jak się zostawi wieczorem na mieście itd.

Jedyne na co można naprawdę liczyć do dobre ubezpieczenie i solidny GAP :)

 

Dam znać co powie o tym dealer - kiedyś jak wspominałem o tym temacie u jednego z nich to zaklinał się, że z każdym nowym rokiem, zabezpieczenia BMW są coraz bardziej skomplikowane dla złodziei.

 

Vaas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.