Skocz do zawartości

320i n46 - wyciek płynu chłodniczego - pilna pomoc


apson83

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie proszę o pilną radę gdyż czeka mnie trasa i nie wiem co robić... Wczoraj zaświeciła mi się kontrolka "za mało płynu w chłodnicy" rzeczywiście brakowało ok litra. Pojechałem dolałem i wróciłem zauważyłem plamę w garażu od razu pojechałem na kanał. Przejrzałem wszystko i o dziwo nigdzie nie cieknie przez noc też nic nie ubyło. Sprawdziłem także w czasie pracy silnika tak aby wytworzyło się ciśnienie i też nic nie zauważyłem. Skąd ta plama co się porobiło??

 

Proszę o jakieś sugestie co mogę i jak sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ciekła pompa wody ale ubywało mi ok 0,5 litra na 10tys.km.

W naszych silnikach pompa wody jest skręcona z pompą wspomagania (jest za nią) i nikt jej nie wymienia jak to ma miejsce w autach gdzie napędzana jest paskiem rozrządu. Z czasem puszcza w niej uszczelnienie i płyn wydobywa się przez kanalik który jest na łączeniu tych pomp. Sprawdź od dołu za pompą wspomagania czy jest tam mokro. Jeśli tak to szykuj 300-400zł na części: pompa + termostat bo przy okazji warto wymienić, gdyż jest to razem skręcone.

Ewentualnie chłopakom na forum pękały plastikowe trójniki wody które są przykręcone do bloku. Musisz zdjąć plastiki z silnika i obadać wszystko.

Ogrzewanie miałeś dobre w zimę? Jaka temperatura płynu i jak szybko się nagrzewa? Optymalna temperatura płynu to ok 105stopni.

 

EDIT: doraźnie może pomóc dolanie uszczelniacza chłodnicy ale tylko i wyłącznie w formie płynu a nigdy proszku! Nie polecam tego jako naprawa ale jak nie masz wyjścia przed trasą to może być lepsze od przegrzania silnika. Ja wlałem taki środek z firmy Liqui Moly bo to pewna firma i nie ma obawy że preparat gdzieś zatka kanaliki. Jak wymieniałem pompę to widziałem że jakiś "glut" trochę ją uszczelnił i była prawie sucha. Płyn który wylałem, był normalny i nic się nie zatkało. Ale najpierw sprawdź gdzie Ci ubywa płyn i dopiero podejmij decyzję. Bo jak masz spore ubytki to ten preparat raczej nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dekiel wymieniłem wraz z uszczelką, uszczelka była trochę zagięta ale to nie rozwiązało problemu. Płyn dalej wycieka. Nie mogę zlokalizowac wycieku bo wydaje mi się ze zaczyna leciec w trakcie jazdy. Jak to jest z obwodem czy w czasie jazdy dodatkowy obieg jest uruchamiany?

Grzałem go na postoju dobre poł godziny i nic nie widac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jeśli rozgrzałeś go na postoju wystarczająco, to powinien otworzyć się duży obieg (na chłodnicę). Jeśli nie włączałeś ogrzewania, to nie poszło jedynie na nagrzewnicę. Może tam idzie (jak grzejesz kabinę podczas jazdy) i cieknie w miejscu w którym nie widać (gdzieś w kabinie). Nie śmierdzi w środku płynem? dywaniki suche?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku sucho. Płyn skapuje na pokrywę. Węże do nagrzewnicy suche a miska umazana w płynie. Przed chwilą go zagrzałem i kropla nie poszła. Nie mam pojęcia co sie dzieje a mechanik chce silnik rozbierać. To nie jest jakaś konstrukcja NASA do chu.a. Skąd sie rozszczelnia to nie mam pojęcia wiem natomiast ze jest to z prawej strony silnika. Pytanie jeszcze jakie powinno być ciśnienie w układzie chłodzenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.