Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W skrócie. Od niedawna mam auto a po ostatnich upałach postanowiłem wskrzesić klimę. Okazało się. że uszkodzony jest opornik na wentylatorze, który jesli dobrze przeczytałem odpowiada za biegi wentylatora. Stąd moje pytanie: Czy mogę go czymś zastąpić dopóki nie kupię innego? (nówka to 170zł) Czy bez uszczerbku dla auta mogę zmostkowac miejsce gdzie powinien być opornik?(po podaniu zasilania z zewnątrz wentylator "kręci" gdy miejsce opornika jest połączone) Z góry dzięki za jakiekolwiek informacje.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A jednak.. Przez jakis czas działało i to bardzo dobrze. Jednak po kilku uruchomieniach klimy przepalił się bezpiecznik :( Wymienilem na nowy i klimą cieszyłem się znów tylko przez jakiś czas i znów to samo.. Pytanie dlaczego? Przekaźniki ok, wentylator lekko sie obraca... Podejrzewam że to kwestia przypadku jak się ustawi szczotka na komutatorze silnika wiatraka "na środku" to zwiera i to przepala bezpiecznik. Do tego dochodzi start na 2 biegu=max. obciążenie. Może ktoś ma inne pomysły? Czy ktos wie jaka powinna być rezystancja opornika od biegów wentylatora? wtedy coś bym dobrał w sklepie elektonicznym...
Opublikowano
Też myślałem o zastąpiemiu czymś rezystora dmuchawy - nie mam klimy. Jedyne co mi przyszło do głowy to płynna regulacja PWM. Widziałem gdzieś projekt takiej przeróbki do Golfa III. Niby prosta sprawa - jeden scalak i tranzystor dużej mocy (na duży prąd) - problem tylko z zamontowaniem potencjometru w miejsce fabrycznego przełącznika... Gdybym miał "zapasowy" panel nawiewu to mógłbym pokombinować a tak szkoda mi unieruchamiać wiatrak.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie pamiętam dokładnie, ale ten rezystor był niewielkiej wartości, coś może nawet poniżej 1 Ohm, ale mocy coś koło parudziesięciu watt. Składało się go z paru/parunastu rezystorów mniejszej mocy. Koszt był znikomy w porównaniu z fabrycznym oryginałem dostępnym w ASO.
Kai
Opublikowano
Też myślałem o zastąpiemiu czymś rezystora dmuchawy - nie mam klimy. Jedyne co mi przyszło do głowy to płynna regulacja PWM. Widziałem gdzieś projekt takiej przeróbki do Golfa III. Niby prosta sprawa - jeden scalak i tranzystor dużej mocy (na duży prąd) - problem tylko z zamontowaniem potencjometru w miejsce fabrycznego przełącznika... Gdybym miał "zapasowy" panel nawiewu to mógłbym pokombinować a tak szkoda mi unieruchamiać wiatrak.

 

 

Witam.Mozna zrobic samemu taki opornik! Wystarczy kawalek drutu oporowego i nawinac taka "sprezynke" z niego,a ilosc zwoi tej sprezynki dobrac doswiadzczalnie.Pozniej mozna ja przymocowac do oryginalnego opornika ktory jest zrobiony z ceramiki.Ja tak mam w swojej E-32 i dziala wysmienicie. Gotowa sprezynke oporowa mozna wziac z oryginalnych opornic do dmuchaw np.Ford tranzit

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano

Opornik w E34 (525TDS) ma wartość 0,5ohma i moc 85W, w E36 prawdopodobnie tyle samo lub coś w okolicy.

 

Oporniki dużej mocy (50W, 100W) można kupić na przykład tu:

http://www.sklep.dacpol.com.pl/?page=Products&cid=123&pid=199&sortp=107&order=asc

http://www.sklep.dacpol.com.pl/?page=Products&cid=123&pid=200&sortp=107&order=asc

 

W E34 opornik 50W pasuje idealnie, warto jednak dołożyć większą blaszkę z aluminium, żeby lepiej oddawał ciepło. 0,47ohma albo 0,68ohma będzie OK.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
od stałego dmuchania na wysokich obrotach wytopiły sie panewki na wirniku co za tym idzie stracił swoja osiowosc i gdzies tam dylikatnie ociera jak go podepniesdaz na krutko to przy odpalaniu silniczka bendziesz słyszał cos takiego jak głos spawarki nic z tym nie zrobisz [ KOLEZKA MA TAKI OPORNIK]
POZDRAWIAM !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.