Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kolegów. Od paru dni ciągle zapowietrza mi się układ chłodzenia. Co go odpowietrze, przejade kawałek to wskazówka spada na niebieskie pole tak jakby przy czujniku nie było płynu. Czekam az wszystko ostygnie do zera no i trzeba dolewac płynu bo brakuje tak z 0,5l. Mało tego w chłodnicy po odkreceniu odpowietrznika jest bardzo douzo pary. Chyba wisko niesprawne i inedaje rady zchłodzic chłodnicy aby para się nie wytwarzała. A silnik sam z siebie się nie przegrzewa, robi sie ta para tylko w chłodnicy. Temperatura silnika jest ok. A dzisiaj jakos tak posprzątałem auto i wszedłem za kiere bez kapci bo nie chciałem usyfic dopiero co posprzątanego aukta a tu zonk. Wyciagnołem fotel kierowcy i wykładzine i znalazłem kałuze tak na cm wysoką. Gąbka od wykładziny wchłonełą taką ilosc płynu ze mozna by spokojnie silnik tym zalac. Rozebrałem całą tapicerke od strony kieorwcy aby zobaczyc gdzie leci. Ku mojemu zaskoczeniu zadbych sladów. Wszystko ładnie zakuzone, zarówno na wiezchu jak i wsrodku obudowy nagdzewnicy. Macie jakis pomysł z kąd ta woda? Dodam ze jest to glikol a nie sama woda.
Opublikowano
Obejrzyj jeszcze raz dokładnie tą nagrzewnicę, bo tam nie ma innej możliwości żeby z czegoś innego ciekło. Może płyn sączy się po jakimś elemencie a nie kapie bezpośrednio z nagrzewnicy na wykładzinę. Sprawdź też rurki doprowadzające płyn do nagrzewnicy, gdyż nieszczelność może być gdzieś na połączeniu i spływa na dół.
Opublikowano

Witam ! Ściąg osłonę pod kierownicą, i "wpakuj" rękę w prawy górny róg (idąc "tropem" rurek od nagrzewnicy), jest tam połączenie rurek wychodzących z nagrzewnicy z taką plastikową "kryzą", uszczelnienieniem są trzy {dwa} o-ring'i {jeśli nie masz klimy)},

Jeśli tam się leje, to nie będzie śladów tylko woda pod nogami :)

Opublikowano
zgadza się. leje się dokładnie na łączeniu tych rurek. Jak to uszczelnic? wymiana samych oringów wystarczy? Trzeba zdejmowc kolektor ssący?
Opublikowano

Ja mam ten sam problem tylko u mnie jest klima tzn był a bo został po niej chłodnica i panel :D

Gdzie mam szukać przecieku?

Wpuścić na noc mysz :D

Opublikowano

Jeśli chodzi o to jak się do tego dobrać - trzeba zdemontować wycieraczki, później plastik "ukrywający" podszybie, i w całej krasie podziwiać jak to wygląda (obok "klap" nagrzewnicy po stronie kierowcy).

Ja nie demontowałem kolektora, trzeba elastyczny klucz do opasek, 10 "na patyku" i to tyle. Najpierw rozluźnić i zdjąć opaski (dostęp trudny, ale da się zrobić) - 2 lub 3 w zależności od tego czy z klimą czy bez, później odręcić śróbkę "10" i wyjąć plastikowy element łączący "komorę silnika" z nagrzewnicą....Jeśli dobrze pamiętam to tyle...A jeśli źle pamiętam to trzeba jeszcze wyjąć metalową "ściankę" mocowaną na 4 wkrętach (do niej przykręcony jest też plastikowy tunel którym idą przewody wiązki silnika).

Kiedy odkręcicie ten pierwszy plastik będzie widać co i jak :)

 

...Co do tego czy wystarczy wymiana o-ring'ów. U mnie pomogła, a uciekało bardzo mocno - tzn. po 30 km, ubywał pełny stan płynu w zbiorniczku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.