Skocz do zawartości

520D 184KM AUT - drgania / wibracje szczegolnie na zimnym


rockybor

Rekomendowane odpowiedzi

Te, które idą w srebrnym oplocie już mam nowe. Skoro jednak piszesz, że uszkodzone miałeś też inne, to muszę się przyjrzeć temu kompleksowo. Wyciągałeś elektrozawory z mocowań, żeby to posprawdzać? Tam, gdzie są elektrozawory jest tak gęsta plątanina, że ciężko mi cokolwiek stwierdzić :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zapanowały podobne temperatury i objawy awarii zniknęły. Nie wiem już co o tym myśleć.

Nie masz drgań na postoju, a silnik Ci się telepie jak na Twoim filmiku?

 

Jak zajrzysz pod maske to sie telepie, chodz ostatnio jak bylem u mechanika to ze strachu troszke sobie wibrowal. Jednak w kabinie na postoju zero drgan. Dopiero w czasie jazdy. Ostatnio zauwazylem, ze czuc zmiane biegu z 1 na 2. Reszta chodzi plynnie.

Odkad jest duzo na plusie to nie ma tragedi z wibracjami jak to bylo przy temp. bliskich zeru. Moze faktycznie swiece nie grzeja a bledu nie ma na kompie. Lub sterownik cos slabo dziala a tez nie pokazuje bledu.

viewtopic.php?f=72&t=75769

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece grzeją maks minutę. Rozumiem, że jak nie grzeją, lub słabo grzeją, to silnik może gorzej działać jak jest zimny, ale jak się rozgrzeje to świece nie powinny mieć chyba wpływu na pracę. U mnie przy niskich temperaturach jest źle praktycznie cały czas. Nieważne czy silnik jest zimny czy ciepły :-(.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje nowe spostrzezenia z dzisiaj. Temp. ok 5 stopni i znowu telepka.

 

1. Mam wrazenie jakby 1 amor dzialal jak guma do skakania. Miesiac temu sprawdzalem sprawnosc i mialy wszystkie ok. 80%.

2. Gdy wyrzucam skrzynie na N to tak samo wibruje. Wiec raczej to nie od silnika bo wibracje by ulegly zmianie.

3. Gdy zmieniam bieg na wyzszy to nie pomoga. Gdy zaczynam ostro przyspieszac mam wrazenie jak wibrowalo mniej.

 

Podpora walu byla sprawdzana i jest cala. Pytanie na co ma wplyw temp. w nocy. Jak wczoraj bylo w nocy duze cieplej to rano chodzil w miare gladko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym wątku napisałeś, że masz ponad 200.000 zrobione, prawda? Wibracje i uczucie jazdy "po tarce" przy przyśpieszaniu (jakby auto podskakiwało)?

Byłeś u jakiegoś dobrego mechanika od skrzyń?

Teraz konwertery wytrzymują mniej więcej tyle właśnie podobno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

215 tys + 4 tys/ na kazdy miesiac.

 

Jak ostro przyspieszam to tak nie odczuwam efektu jajka. Najgorzej jest na zimnym chociaz na cieplym tez lekko czuc. Najgorzej jest w granicach 50-80 km/h. Tak jakbym na jednej oponie mial babla.

Generalnie bylem u 2 mechanikow ale oni tylko auto sprawdzali na podnosniku a tak to wszystko jest OK.

 

Jezeli to konwerter to pytanie czy moze chodzic gorzej na zimnym?

Rowniez mam te wibracje przy wyrzuceniu na luz (N) wiec nie wiem czy to konwerter.

W czasie jazdy jak wygasze silnik to tez czuje wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj bylem u Tunera i nie mam problemu z moca.

Jedna z ciekawostek to taka, ze tez walczy chlopak z wibracjami. Ma F10 535D i juz walczyl z X-Drivem, zmienial turbiny bo sie posypala glowna. Takze widac, ze nie tylko my Dziubek :) mamy z tym problem. Ja bylem w piatek bylem na wywazarce Hunter i jedna opona wg Pana nadaje sie do reklamacji. Jak sie nie myle to miala niedowazenia 110 gram juz po obracaniu opony wzgledem felgi. Wymienilem takze sobie kolo pasowe. Mysle, ze dam za tydzien znac czy dalej mam wibracje i efekt jajka na zimnym aucie po nocy. Tuner wskazal, ze moze problem tkwi w polosiach, ale wydaje mi sie, ze chrupaly by a nie robily efekt jajka. Chce tez zmierzyc po nocy wysokosc tylnego nadkola L+P. Wiem, ze mialo moje auto wymieniana lewa poduszke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie znów wypalał się w mieście dpf i znów w trakcie wypalania silnik był jak pączek w maśle. Pracował tak miękko, że aż miło. Może to jednak coś z wtryskiem? Sam dpf wg pomiarów jest w świetnej kondycji. W czwartek będzie kolejna próba zdiagnozowania przyczyny w serwisie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Widzę że macie taki sam problem jak ja. Mogę podpowiedzieć moje wnioski na temat drgań. Moje auto jeździło super dopiero po wymianie kpl. rozrządu mam to samo co opisuje cię. Wymieniany był w serwisie bmw. Po dwóch miesiącach złożyłem reklamację że po wymianie rozrządu całe auto drży ,przyjęli i naprawili je przez siedem miesięcy. Po siedmiu miesiącach odebrałem z serwisu że niby jest oki. Po dwóch tygodniach koszmar wrócił ,pojechałem więc do bmw i odmówili przyjęcia reklamacji po naprawie siedmiomiesięcznej. Trudno buce i tyle w temacie.

Ale wrócę do sedna sprawy . Robiłem cuda z samochodem z zaprzyjaźniony mechanikim / poduszki .itd. wiecie o co chodzi. Zastanowił nas jedna żecz , może wam znana. Ja na prawiałem rozrząd w serwisie bmw poszperałem, trochę znajomości i co się dowiedziałem. Bmw stosuje wewnętrzne procedury tzw. PUMA. Jedna z procedur mówi aby podczas wymiany rozrządu przestawiç układ korbowo tłokowy o 9 stopni .

Ze względu na rozciągające się łańcuchy. Jestem w posiadaniu oryginału PUMA włącznie ze zdjęćmi pokazano na nich jak mechanik ma postępować.

Doszliśmy do wniosku że tu leży przyczyną . Właśnie szykuję pismo do bmw o przestawienie rozrządu do ustawień fabrycznych . To jest moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi to bardzo sensownie, co piszesz.

Wychodziłoby z tego, że rozrząd ustawiony fabrycznie jak się rozciągnie może powodować drgania.

Skorygowany wg. PUMA będzie powodował drgania na początku, a jak się rozciągnie przestanie je powodować.

Wymieniony bez wprowadzonej "korekcji" powinien teoretycznie działać tak jak nowy z fabryki (czyli jak się rozciągnie zacznie powodować drgania :mad2: )

 

To by mogło tłumaczyć na przykład, dlaczego Rockybor ma wymieniony rozrząd, a ma drgania.

 

 

Wielkie dzięki za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

wnioski prawidłowe jak najbardziej , w serwisie robią wiele rzeczy o których nie informują klienta ale problemy z tym związane pózniej sami musimy dochodzić i tracić kasę na sprawdzanie wszystkiego. Po wizycie tzw. flay doktora z bmw polska i testowaniu mojego samochodu doszli do debilnych wręcz wniosków, dostałem to nawet na piśmie. Pan Kaniewski z bmw polska / kierownik do spraw reklamacji/ napisał mi że drgania samochodu powoduje filtr powietrza zamontowany na silniku :shock: :cool2: . Chyba mają nas za idiotów pisząc takie rzeczy . Wstawię to pismo któregoś dnia na forum to będziecie mieli dobrą polewkę. Piszą takie bzdury bo czują się bezkarni , totalnla olewka ze stony bmw polska wręcz wspierają serwisy aby wszystko odrzucić jestem tego żywym przykładem.

Wracając do tematu - z tego co wiem nikt jeszcze nie był w stanie usunąć drgań .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

wnioski prawidłowe jak najbardziej , w serwisie robią wiele rzeczy o których nie informują klienta ale problemy z tym związane pózniej sami musimy dochodzić i tracić kasę na sprawdzanie wszystkiego. Po wizycie tzw. flay doktora z bmw polska i testowaniu mojego samochodu doszli do debilnych wręcz wniosków, dostałem to nawet na piśmie. Pan Kaniewski z bmw polska / kierownik do spraw reklamacji/ napisał mi że drgania samochodu powoduje filtr powietrza zamontowany na silniku :shock: :cool2: . Chyba mają nas za idiotów pisząc takie rzeczy . Wstawię to pismo któregoś dnia na forum to będziecie mieli dobrą polewkę. Piszą takie bzdury bo czują się bezkarni , totalnla olewka ze stony bmw polska wręcz wspierają serwisy aby wszystko odrzucić jestem tego żywym przykładem.

Wracając do tematu - z tego co wiem nikt jeszcze nie był w stanie usunąć drgań .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to kur@#$%wa cwaniaki :mrgreen: jakby nie zmieniali ustawień korby to musieliby cyklicznie wymieniać rozrząd na gwarancji ( jeżeli by sie rozciągnął ) a tak to wymienią raz a potem po wiekszym przebiegu się w [BAD] urwie i zmasakruje cały motor - liczą że sie to stanie już po okresie gwarancji :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Brawo!!!!!!!! bardzo dobre wnioski , tylko jak się rozciągnie po przestawieniu o te 9 stopni to wywali silnik w powietrze i będzie do wymiany.

 

Moja rada stosować ustawienia fabryczne przy wymianie rozrządu i wymiana oleju co 10-12 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wracając do tematu - z tego co wiem nikt jeszcze nie był w stanie usunąć drgań.

 

Sugerujesz, ze wymiana rozrządu z fabrycznym ustawieniem i tak niewiele wniesie? :mrgreen:

 

Tak się też zastanawiam - że przy tak "przestawionym" rozrządzie komputer nie pokazuje błędu czujnika położenia wałka rozrządu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy warsztat 'krzak', ktory wymienial mi rozrzad wiedzial o czyms takim jak jakas PUMA? Nie sadze. Z drugiej strony jak auto wyszlo z fabryki to tez drgalo i bylo z przestawionym rozrzadem? Oczywiscie nie zaprzeczam wnioskom wyzej wymienionym. Jezeli bylby przestawiony rozrzad to czy auto miesciloby sie w mocy seryjnej? W moim przypadku (178 KM +- jakis blad pomiaru dla hamowni).

 

Darek, jak chodzilo Twoje auto przed i po wymianie rozrzadu? Od razu czules roznice?

 

P.S. Pytanie poza konkursem. Czy inne marki typu Audi, Mercedes maja podobne problemy? Czy to tylko w BMW wymieniamy wszystko jak popadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezplatna akacja serwisowa dla mojego auta: tarcza przegubowa walu.

 

W odpowiedzi na przesłane zapytanie informujemy, że zgłoszony samochód jest objęty akcją techniczną.

Prosimy o kontakt z Autoryzowanym Serwisem BMW w celu umówienia wizyty.

Akcja techniczna zostanie przeprowadzona bezpłatnie.

 

Pierw kontrola i ew. wymiana tak mi pani z serwisu powiedziala. Tylko jak mi ostatnio sprawdzali Panowie podpore walu i laczniki to byly OK.

 

Sprawdzcie swoje auta. Jak kilka miesiecy temu dzwonilem do swojego ASO to nie bylo zadnych akcji.

https://www.service-bmw.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą było wszystko Oki po wymianie od razu było czuć że jest coś nie tak a w trasie szok. Dlatego zgłosiłem reklamację na wymianę rozrządu. Wiecie co jestem zmęczony tym tematem miną właśnie rok odkąd się boryka z tym tematem. Stał w serwisie siedem miesięcy i nic reklamowany do bmw polska i nic wszędzie psychologia . Mam wiedzę techniczną i wszystko na papierze więc kto bardziej zainteresowany problemem niech poda maila bo jestem zmęczony tym tematem . Mała podpowiedź z moich rocznych poszukiwań cała sprawa dotyczy silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.