Skocz do zawartości

Prostownik, zasilacz do diagnostyki, programowania, kodowa.


Din76

Rekomendowane odpowiedzi

Zmontowałem dzis cześć tego układu....wg mojego 1 schematu i działa:)

Jednak Din jest tak jak pisałem:

Jak przełącznik jest rozwarty prąd płynie przez opornik. Po zwarciu omija go góra.

Poszperałem trochę bo mi to spokoju nie dawało i działa to tak, ze prąd jest jak woda - zawsze znajdzie ujście tak gdzie jest jej łatwiej płynąc. Po zwarciu przełącznika opór wypadkowy jaki powstaje zaraz za połączeniem równoległym przełącznika (zwartego) i opornika jest równy oporowi tego przełącznika czyli prawie zero - tyle sie przyjmuje.

Dla mnie laika bardziej rozumie schemat drugi z przełącznikami i rezystorem w szeregu ale skolei liczenie oporów rezystorów jest dużo łatwiejsze w przypadku połączeń szeregowych niż równoległych:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 253
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Zmontowałem dzis cześć tego układu....wg mojego 1 schematu i działa:)

Jednak Din jest tak jak pisałem:

Jak przełącznik jest rozwarty prąd płynie przez opornik. Po zwarciu omija go góra.

Jaki prąd płynie przez wyłączony przełącznik , jak zgasisz światło to prąd dalej płynie , przecież żarówka by się świeciła,

a jaka woda znajdzie upust jak kran zakręcony (chyba że masz już uszczelkę całkowicie zużytą :D :D )

D3 to pin +12V_Rtn_sense czy li służy do regulacji napięcia +12V

pin D4 to +3.3V

be72d0e9b6ff.jpg

 

do pracy zasilacza nie potrzeba żadnego rezystora i potencjometru na tych dwóch pinach D3 i D4 i wtedy zasilacz ma 12V

o jakim zwarciu linii piszesz , gdzie tu zwarcie usunąłem zbędne linie

0bd98507d789.jpg

 

pomysł logiczne jak wszystkie przełączniki wyłączone to tak jakby pod te piny D3 i D4 nic nie podłączyć będzie na zasilaczu na pinach wyjściowych 12V

dodając jeden rezystor między D3 i D4 ok np 150ohm masz ok 13.8V jak masz między nimi wyłącznik to jak wyłączysz to znowu nic nie ma i jest 12V

rozumiesz , nie wypisuj głupot ponieważ będę kasował zbędne posty które nic nie wnoszą do tematu , do nauki elektroniki jest Elektroda nie forum BMW

 

możesz tam wstawić rezystor i to jak by było na stałe połączone ale wątpię że się połapiesz jak dodawać rezystancje do połączenia równoległego rezystora

masz schemat potencjometru 1K więc go wstaw inaczej to nigdy się na rezystorach nie połapiesz

znajdź jaka jest najniższa rezystancja dla najwyższego napięcia np 14.8V pewnie ok 120Ohm i taki wstaw rezystor przez pinem D4 razem z potencjometrem

w zakresie 0 do 1K będziesz miał najwyższe napięcie zabezpieczone będzie to połączenie szeregowe z potencjometrem zabezpieczy tez potencjometr

Najlepiej to daj to elektronikowi za 50=10 złoty to ci wszystko zlutuje , w każdym mieście jest taki co naprawia telewizory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Din...czepiasz sie bo cos działa pomimo twojej teori ze nie powinno:)

Jeżeli uważasz ze tylko ty możesz miec racje to kasuj moje posty.

Nie miałem ani zamiaru cie chłopie obrażać ani wchodzić na ambicje.

Nie zrozumiałeś chyba mojej wcześniejszej wypowiedzi....ja juz częściowo to mam polutowane, a ty sie rozpisujesz jak mam to zrobić i żeby to dać elektronikowi:)

To naprawdę działa wg 1 schematu. Mysle ze do końca tygodnia to dokończę i wstawię zdjęcia/film na YouTube jak pracuje dla niedowiarkow:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie chodzi o obrażanie i ambicje, ja jestem konkretny , nie jest to temat o robieniu twojego zasilacza jak chcesz to załóż swój nowy temat pewnie ci też pomogę ,

a wyniki i opis przedstaw tutaj ponieważ to tylko tu jest istotne, a nie nauka elektroniki,

Jako moderator kasje dużo postów jak ktoś pisze nie na temat, a już szczytem widziałem na innym forum bmw było pisanie "jakie ciasta na wesele się robi "

Jak pewnie zauważyłeś ja już parę zrobiłem i kilkunastu osobom z tego forum dałem instrukcje jak zrobić i sami sobie zrobili,

więc korzystam z swojego doświadczenia, aby cię odpowiednio naprowadzić , można iść do celu najkrótszą droga, można też iść na około i tylko się zmęczyć.

Dodatkowo mimo imponującej mocy zasilacza bez modyfikacji OVP potrzebujesz napięcia 12V ori tylko wtedy zasilacz się nie wyłączy przy dużym zapotrzebowaniu mocy,

jak się już wyłączy to po zmniejszeniu napięcia nie ruszy trzeba go odłączyć od źródła zasilania dopiero da się uruchomić !!!

tak naprawdę to potrzebujesz napięcia 12V (bez modyfikacji OVP)

a wyłączników to wystarczy dwa

12V tu bez rezystora

13V

13.5V więcej raczej nie będziesz używać ponieważ będzie słaby :reading: :idea:

do tego wystarczy dwa wyłączniki (a nawet jeden podwójny )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze tych włóczników jest dużo za dużo ale chciałem poćwiczyć i liczenie oporów, i chyba przede wszystkim lutowanie.

W jednym sie na pewno zgadzamy...przestaje tutaj pisać o moich postępach prac bo robi sie z tego pyskówka.

Jak bede miał jakieś konkretne wyniki z testów to zamieszczę.

Oczywiście posiadasz duża wiedzę i nikt tego nie kwestionuje.

 

Z zasilaczem zobaczymy co i jak. Jestem w kontakcie z człowiekiem z forum rcgroups (oni tam masę takich zasilaczy po przerabiali) który dokładnie tego samego zasilacza używa do programowania BMW i mówi ze sobie chwali. Specjalnie go wypytywałem jak sie zachowuje przy nagłych skokach natężenia to mi odpisał ze bez problemów...jest ok.

 

No ale zobaczymy. Po niedzieli bede to testował na żarówkach H4 połączonych rownolegle. Jak zasiłek dwa włókna to z jednej wyciągnę 8A.

 

----------------------

EDIT:

 

Zgodnie z obietnica umieszczam film z pracy zasilacza. Wszystko jeszcze postawione testowo. Narazie jedynym źródłem obciążenia zasilacza sa dwa wiatraki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koniecznie podłącz pod auto.

Ja jak testowałem zasilacz to nie mogłem bardziej obciążyc zasilacza bo brakło guzików w aucie :D

I oto chodzi żeby sobie radzić samemu.

Fajnie że dałeś radę. Czekamy na dalsze testy pod obciążeniem. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilacz obciążyłem żarówkami H4 do 60A i działał bez problemu.

Tzn przy takim obciążeniu napięcie wyjściowe (bez przełączników) spadlo z 12V do 11,7V i czasami przy ostatnim przełączniku (14V) wywalało OVP. Ale to może dla tego, ze ten zasilacz musi chwilkę pochodzić na najmniejszym napięciu zanim sie zacznie zmieniać.

Druga sprawa to podłączone to miałem na baaaardzo lichych kabelkach i ich połączeniach.

Nie chce na żywca pod porty wlutowywac kabli tylko myśle nad jakimś adapterkiem. Wy jak to macie rozwiązane? Ja planuje zawieź zasilacz do ślusarza żeby mi na frezarce wytresował w precie kwadratowym wejścia do portów zasilacza, do tego przyspawał płaskownik którym wyjdę z obudowy i za pomocą połączenia srubowego bede przykręcał kable 35mm2 zakończone z jednej strony połączeniem "oczkowym" a z drugiej albo krokodylkami takimi standardowymi albo zaciskami masowymi stosowanymi w spawalnictwo.

 

Tak wyglada adapterek który ktoś z rcgroup forum sobie zrobił.

b1247e712a06.jpg

 

Obudowę szukałem i cieżko cos znaleźć. Zostaje mi chyba tylko przeróbka obudowy hermetycznej takiej stosowanej w elektryczności.

 

No i to OVP tez by pasowało podnieść jak piszecie. Narazie mam namierzone dwa miejsca które mogą tym sterować.

Po pierwsze na płytce mam napisz 12V_OVP. A po drugie trochę w innym miejscu mam układ LM339 który tez może tym sterować.

81f849cbaa66.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Czas wymienic stary prostownik na cos mocniejszego,koledzy mogłby sie ktos wypowiedziec na temat tego sprzetu

http://allegro.pl/prostownik-rozruchem-magnum-dinamik-840-800a-120a-i6775240443.html?reco_id=66070178-4df9-11e7-9edb-246e96320e40&ars_rule_id=201

To zalezy to jakich celów, da rade na nim pracować, prądowo wydajny ale nie jest dobry do diagnostyki i programowania, może do samej diagnostyki i kodowania

ok, ale przy programowaniu duża zmienność prądów wymaga ciągłej korekty prądu aby utrzymać napięcie na poziomie 13V- 15V , chociąż da rade, tylko podkrślam

jest to uciazliwe .

Z firmy Magnum dobry jest ARGI Inverter 50 , niestety ma tylko prąd max 30A ale za to regulacje napięcia do 14.6V idalny dla akumulatorów AGM i zwykłych do ładowania

i czasami go uzywam do kodowania , tylko nie wolno go włączać przed zapłonem jesli napięcie spadnie poniżej 12V to włącza się tryb ładowania akumulatora małym prądem mimo że jest ustawiony na max 30A

Szkoda że nie zrobili inverter 100A byłby idealny i polska produkcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie,

 

Co sądzicie o tych dwóch prostownikach:

 

Maas sps-9600: http://www.ten-tech.pl/zasilacz-maas-sps-9600-1-15v-dc-138v-dc-60a-pep-p-137.html

 

Maas hcs-3600: http://www.ten-tech.pl/zasilacz-maas-hcs-3600-1-15v-dc-0-60a-p-119.html

 

Cena wydaje się atrakcyjna w porównaniu do wydajności prądowej.

Czy nadają się do kodowania BMW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Raczej to samo co MST-80

to tak samo jak ICOM A i nowsza wersja ICOM A2 wszystko to samo tylko zmdyfikowali aby zamontować w innym opakowaniu

MST-90 tylko w ładniejszym opakowaniu wzorowany na

DEUTRONIC DBL 1600

1bd0ef58e685.jpg

napięcie 14.5V na zasilaczu po przejsciu przez te długie kable pewnie bedzie ok 14-14.2V przy maksymalnym obciążeniu spadnie do 13V na terminalu

ale to domena wszystkich stabilizowanych ładowarek przy maksymalnym poborze prądu 80-100A

prąd max 1500W czyli daje ok 100A przy 14.5V

nie widze regulacji napięcia, czytałem opinie innych i nie mieli zastrzerzeń, ale i tak nie znajdziesz nic innego w tej cenie ,

przy zakupie jak zawsze unikaj najnizszych cen , aby nie kupić jakiegoś złomu który ktoś odesłał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Dzieki za informacje. Czy to jest to samo co agri 50 na alle?

To nie to samo jest zwykły transformatorwy Argi 50 (50A 4 stopinie regulacji prądu, nie napięcia przy dobrym aku daje rade tylko trzeba się nabiegać )

i ARGI Inverter 50 (30A stabilizowane napięcie na poziomie 14.8V) i prąd od 5A do 30A wewnątrz jest potencjometr do regulacji napięcia ale nie schodzi poniżej 14.6V

do zwykłych akumulatorów polecam zmniejszyć do tego napięcia , do AGM idealny 14.8V

ARGI 50 inverter jest za słaby do programowania silnika żeby komuś nie przyszło to do głowy zwłaszcza w e60. e65

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.