Skocz do zawartości

Prostownik, zasilacz do diagnostyki, programowania, kodowa.


Din76

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Tak ustawiamy go na max prąd ale stopniowo aby nie było dużego uderzenia prądu od razu

ale nie przed podłączeniem do samochodu nie ma takiej potrzeby ja zawszem przed włączeniem mam ustawiony na minimum, dopiero stopniowo zwiększam

i zawsze przed zapłonem inaczej sie zdziwisz i to właśnie jest wadą tego zasilacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 253
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Ok. Czyli podlaczam go, stopniowo potencjometrem podnosze napiecie az do malsymalnego i dopiero wlaczam zaplon? Czy w razie potrzeby mozna uruchomic silnik z podlaczonym zasilaczem bez obawy ze cos sie upali (przy dignostyce)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

możesz na tym prostowniku zapalić silnik (tylko przy diagnostyce nie przy kodowaniu )

potencjometr nie jest od napięcia ale od regulacji prądu (od 6A do 30A) , chociaż zmniejszając prąd zmniejszysz napięcie

pobór poniżej 6A przełączy prostownik w stan podtrzymania ok 13V (mimo żę producent informuje o 13.8V)

tak samo jak przy starcie napięcie bedzie poniżej 12,2V włączy się tryb ograniczenia prądu i to też wada dla zasilacza do kodowania i diagnostyki

dlatego nalezy zawsze podładować akumulator przed włączeniem zapłonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ok. W kazdym razie zadna ista nie pokaze tego napiecia po kablu obd k dcan?

Oczywiście w ista tylko icom , i interfejs PassThru j2534 pokaże napięcia na KL15 i KL30 może jeszcze Omitec

nawet ENET w F,G serii nie pokazują napięcia na terminalach

Z tym zasilaczem to ostrożnie nie może być bardzo długo podłączony w zwykłym akumulatorze bez ogranicznia prądowego

patrz warunki ISTA dla zasilaczy

viewtopic.php?f=48&t=319166

ISTA / P - dokumentacja użytkownika Page 30
Programowanie / kodowanie pojazdów w serwisie 251
Copyright © BMW AG / ISTA / P - dokumentacja użytkownika
Wersja P2.55.x / luty 2015
 Jeśli nie można wyłączyć reflektorów (np. Światła dzienne), upewnij się, że reflektory nie są pokryte (przez osłony ochronne)
 Wyłączyć system wycieraczek / spryskiwacza. Wycieraczki mogą być uruchamiane podczas programowania pojazdu / kodowania i inicjalizacji kodowania. Upewnij się, że wycieraczka może się swobodnie poruszać
 Zanotuj wszystkie zapisane częstotliwości radiowe i telewizyjne oraz miejsca docelowe
 Podłącz ładowarkę akumulatorów, która jest obecnie zatwierdzona przez Grupę BMW w komorze silnika. W celu uniknięcia uszkodzenia podzespołów elektronicznych w samochodzie należy używać tylko ładowarek zalecanych przez firmę BMW. Wszystkie aktualne ładowarki można znaleźć w portalu pomocy technicznej Aftersales pod adresem: Konsultacje budowlane i wyposażenie> Wyposażenie warsztatowe.
 seria F i seria E z "Efficient Dynamics" (wyposażenie opcjonalne 1CC): przy użyciu ładowarek "DBL1200" i "DBL1600" lub "MultiCharger 1500", tryb ładowania akumulatora jest używany do programowania. Ten tryb ładowania akumulatora jest fabrycznie ustawiony na dostawie urządzeń i nie wolno zmieniać. Nie wolno przekroczyć ustawionego maksymalnego napięcia 14,8 woltów w trybie ładowania akumulatora.
 Seria E bez "Efficient Dynamic": Wszystkie ładowarki zalecane przez BMW, takie jak "DBL 430", "DBL800", "MultiCharger 750" lub "MultiCharger 900". Do tych ładowarek nadal jest używany "tryb FSV z podłączoną baterią". Nie wolno przekroczyć maksymalnego napięcia 14,2 V. Możliwe, że konieczne jest ustawienie parametrów ładowania.
 Nie wolno podłączać ani odłączać ładowarki akumulatora podczas programowania / kodowania pojazdów. Jeśli napięcie pojazdu jest za niskie, może to spowodować przerwanie programowania / kodowania pojazdu. Upewnij się, że napięcie pojazdu nie spadnie poniżej 13,0 woltów, podczas gdy programowanie / kodowanie pojazdów jest w toku.
 Sprawdź routing przewodów. Kable przesyłane przez otwarte okna mogą zostać uszkodzone, gdy okna są automatycznie inicjowane. Nie kieruj kabli przez otwarte okna
 Włączyć zapłon (zacisk 15), zanim interfejs pojazdu ICOM zostanie podłączony do pojazdu
 W pojazdach wyposażonych w Comfort Access należy włożyć blokadę zapłonu do nadajnika ID. Jeśli nadajnik ID nie jest włożony do zamka, może to spowodować przerwanie kodowania
 Jeśli w danym modelu nie ma zapłonu, nadajnik ID musi znajdować się w samochodzie
 Po każdej czynności w bagażniku (np. Włożenie / usunięciu nawigacyjnego dysku DVD) zamknij tylną klapę pojazdu (zabezpiecza przed przegrzaniem przedziału bagażowego)
 Nie wolno robić niczego w pojeździe lub w pojeździe podczas programowania / kodowania pojazdu, chyba że system ISTA / P wydał instrukcję.
UWAGA:
Podczas przetwarzania pojazdów z uruchomieniem ISTA / P, tzn. Po rozpoczęciu realizacji planu działania, w ISTA / P wyświetlany jest wymagany czas dla programowania / kodowania pojazdu. Określenie czasu trwania sesji programowania powiązane jest z wewnętrznymi przepływami pracy systemu, których nie można obliczyć, aż rozpocznie się programowanie / kodowanie pojazdów. Z tego powodu prawdopodobne wyświetlenie pozostałego czasu może zająć do dziesięciu minut. Ponadto czas trwania stanowi wartość orientacyjną, a nie dokładny czas, ponieważ może to mieć wpływ na różne czynniki w trakcie przetwarzania pojazdu. Obejmują one na przykład wymagane wewnętrzne wewnętrzne pętle powtarzania, które nie mogą być uwzględnione w początkowym ustaleniu czasu trwania. Działanie różnych elementów systemu i ciągłe zmiany w połączeniu sieciowym mają również wpływ na pozostały czas. Oznacza to, że początkowo szacowany czas to wartość dynamiczna, która może się zmienić podczas przetwarzania pojazdu.

Efficient Dynamics obejmuje systemy 
S1CCA AUTO START STOP FUNKTION
S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION

 

A tak ogólnie muszę dodać aby podczas programowania nie otwierać drzwi kierowcy, może dojść do wyłączenia zapłonu

w niektórych modelach podczas programowania zalecenia dla ISTA aby zamknąć drzwi i zapiąć pas kierowcy i nie wykonywać żadnych czynności w samochodzie

podczas tego procesu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Od ista+ 4.02 dla interfejsu K-dcan obowiązkowo inaczej nie skasujesz błędów ecu ani nie wykonasz czynnośći ABL w których uczesniczy

wyłączenie terminalu KL15

dla ENET od wersji 4.05 też obowiązkowy emulator napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czy da sie w jakis sposob stwierdzic, ze emulator jest poprawnie zainstalowany? no bo skoro nie program nie pokazuje napiec, to skad wiadomo ze emulator w ogole dziala? po drugie - jak ista kaze wylaczyc k15, to trzeba wylaczyc fizycznie zaplon kluczem czy trzeba w programie odhaczyc k15 a klucz zostawic caly czas na wlaczonym zaplonie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czy da sie w jakis sposob stwierdzic, ze emulator jest poprawnie zainstalowany? no bo skoro nie program nie pokazuje napiec, to skad wiadomo ze emulator w ogole dziala? po drugie - jak ista kaze wylaczyc k15, to trzeba wylaczyc fizycznie zaplon kluczem czy trzeba w programie odhaczyc k15 a klucz zostawic caly czas na wlaczonym zaplonie?

Jak emulator poprawnie zainstalowany to widać napięcie u góry w prawym rogu tak jak przy icom KL15 i KL30 tylko w icom się zmienia co sekunada

a w emulatorze jest stałe nie zmienne ,

jak nie widać to nie poprawnie zainstalowany , ale od wersji 4.05 do każdej wersji ista sa inne pliki emulatora i nie wolno ich instalować w innej wersji ista +

przy emulatorze zawsze wykonujemy polecenia tak jak w prawdziwym icom najpierw zawsze kluczyk lub przycisk start a potem w emulatorze

włączamy tak samo najpierw kluczyk / przycisk start dopiero włączamy KL15 w emulatorze

jak jest R to wyciągamy kluczyk to chyba jasne .

 

a do wesji ponizej 4? tez potrzebny? czy ze starszymi wersjami dziala bez tego wynalazku?

do wszystkich wersji 3.XX nie potrzebujemy emulastora działa bez tego wszystko i tylko wersja 4.01 też nie potrzebuje emulatora napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej wszystkim.

 

Zbudowałem w końcu swój zasilacz na bazie zasilacza serwerowego. Max 130A regulacja 12-14V.

 

Jak się ma sprawa z ladowaniem akumulatora takim zasilaczem? Tzn pomijam aspekty jakim prądem itp. Bardziej mi chodzi o to, jak to robić żeby nie przeladowac:)

Można co jakiś czas odpinac zasilacz i sprawdzać miernikiem. fajnie było by to jednak zrobić na układzie automatycznym. Widziałem kilka schematów elektrycznych prostownikow z takim układem i nie wydaje się trudne. Głównie chodzi o diody które puszczają prąd tylko gdy akumulator nie jest naładowany.

Problem jest tylko w doborze podzespołów dla takiego prądu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A oto i mój dzik:)

 

https://drive.google.com/folderview?id=1z_4JiincTGibVewAd6KQ_ZmoRnsnYuw_

 

Jak w swoich zasilaczach podłączacie "osprzęt" (wentylatory, woltomierze, amperomierze itp)? Bezpośredni pod wyjścia zasilacza?

Ja tak właśnie zrobiłem i jak podłączam cokolwiek z baterią to mi się wszystko samo uruchamia:)

Niby na kostce ze sterowaniem jest 12V i - i mógłbym się w to wpiąć ale mam tak ciasto w tej obudowie, że trzeba by było wszystko wyciągać:)

Najprościej będzie chyba dołożyć jeszcze jeden przełącznik do włączania lub wyłączania samego osprzętu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Moge pokazać swoje zaslacze które sam zrobiłem dla znajomych z forum wszystkie po 80A stałe i chwilowo nawet 100A

http://chomikuj.pl/M-car/BMW+Launcher/BMW+Zasilacz/Zasilacz+80a+new hasło adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge pokazać swoje zaslacze które sam zrobiłem dla znajomych z forum wszystkie po 80A stałe i chwilowo nawet 100A

http://chomikuj.pl/M-car/BMW+Launcher/BMW+Zasilacz/Zasilacz+80a+new hasło adam

 

Jaka cena takiego zasilacza u ciebie ? :cool2:

Spolszczenie CCC na PW ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymyśl se sam, tylko poczytaj z jakich modeli zasilaczy najlepiej uzyskać odpowiednie wartości napięcia i wydajności prądowej.

Ja też to czytałem pomimo wykształcenia elektrycznego.

Niektórych zasilaczy nie da się przerobić.

Żeby zwiększyć obciazalność prądową na wyjściu można użyć dwóch zasilaczy o takich samych parametrach pracy.

Ja mam zrobiony zasilacz z takiego

https://www.olx.pl/oferta/zasilacz-serwerowy-hp-1000w-CID99-IDpQlbF.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie a jak poradziliscie sobie z podłączeniem osprzętu? Chodzi mi o to, żeby nie było efektu wyżej przeze mnie opisywanego tzn pomimo wylaczonego zasilacza po zapieciu klem cały osprzęt się włącza. Oczywiście można dac wlacznik, ale wtedy jak zasilacz się sam wyłączy a my nie popatrzmy na wskazania voltomierza to będzie sprawiał wrażenie że pracuje normalnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale co ci szkodzi że woltomierz się uruchomi , masz informacje że podłączenie jest poprawne pokazuje napięcie akumulatora,

gorzej z iskrzeniem i wentylatorami przy podłączaniu zacisków , niestety niektóre zasilacze mają nie zabezpieczone przetwornice od strony

wyjscia +12V uruchamia się też wentylator to mankament ,

można zabezpieczyć dużymi diodami ale są straty napięcia przy duzym prądzie nawet ponad 1.1V więc się nie opłaca

i tak zasilacz pracuje na granicy, a tu dodatkwy wolt niżej bardziej go obciąża,

szukałem włączników ale który wytrzyma prąd 100A , niestety przkażnik też się nie nadaje cewkę słychać w głośnikach ,

moduły tyrystorowe dają rade z dużymi prądami , ale są bardzo drogie i nie wiem czy nie bedzie zakłuceń dodatkowo też spadek napięcia jak na diodach ,

tylko wyświetlacz w przypadku odwrotnej polaryzacji upali kable w panelu wyświetlacza

ja już opracowałem zabezpieczenie i w moim nowym będą zabezpieczenia

przed odwrotną polaryzacją i oczywiście bedzie pozbawiony tego efektu iskrzenia i włączenia wentylatora ,

polecam dodatkowo zabezpiecze że przy napięciu większym niż 15V zasilacz się wyłącza , jest prosto zrobić.

Dwie ważne zasady

1. Odpinamy zasilacz jak prąd ładowania spadnie poniżej 3A (oczywiście tylko jak zapłon wyłączony dłuższy czas)

zależy od sprawności akumulatora jak słaby to szybko się naładuje ,

ori ładowarki mają jak prąd ładowania spadnie do 2A przechodzą w tryb podtrzymania i napięcie spada do 13.6V

2. Druga zasada jak wyłączymy taki zasilacz to odpinamy biegun dodatni od terminalu jak powiedziałem niektóre

zasilacze nie maja zabezpieczonej przetwornicy impulsowej (dokładnie cewki ) i indukują prąd z co widać na woltomierzu i amperomerzu

ponieważ nie jest włączony, to układy kontroli nie działają i można uszkodzić zasilacz jak dłuższy czas pozostanie podłączony i wyłączony

a jak go włączymy i pobór prądu spadnie do zera to też nie jest dobrze dla zasilacza który jest stworzony do pracy .

 

Chciałem nadmienić ze mam ori Magnum inverter prostownik dla AGM i też ma efekt iskrzenia przy podłączaniu do biegunów akumulatora

więc nie jest jakiś wielki defekt.

Co do informacji ile kosztuje u mnie taki zasilacz to nie będę się reklamował , ale jak ktoś by był zainteresowany to czasami składam

w wolnej chwili jakiś dodatkowy zasilacz więc moge sprzedać .

Celem tego tematu jest informacja jaki najlepiej wybrać , znalazłem w ista dodatkowe informacje na temat zasilania wiec nie długo

troche znowy napiszę ciekawych szczegółów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ktoś już stosował DOCTOR CHARGE 130 ? Cena i parametry przekonują do zakupu :roll:

Co do parametrów tego zasilacza to nie jest tak dokońca jak podają w ogłoszeniach, nazwa też jest myląca ,

to nie jest 130A stalego prądu , to jest prąd chwilowy maksymalny

oto nalepka z tyłu zasilacza dr telvin 130

985ebf9802e3.jpg

130a jest tylko wartością chwilową do ok 2min

znamionową wartością jest 80A prądu stałego i tylko na takim prądzie może długo pracować

80A dla 12V i 40A dla 24V zasilacz do programowania (14.8V max )

i ładowanie akumulatora max 70A/12V , 35A/24V

zalecenia bmw z ISTA 4

6743a5f70fba.jpg

d5d96138ac07.jpg

ale pamiętajcie !

maksymalnie 14.8V dla nowszych modeli E z systemem Start/stop , odzyskiem energii z hamowania i akumulatorem AGM ,

jak również modeli F, G , (z wyjątkami akumulator Li-ion 14V max)

maksymalnie 14,2V dla starszych modeli E jak e38,e39, e46,e52,e53,e60 ,e65 i starsze e8x i 9x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Jakiś czas temu zbudowałem nowy zasilacz

https://www.youtube.com/watch?v=xoDaoQU81Fo&feature=youtu.be

napięcie regulowane potencjometrem od 12.8v do 14.8V i blokowanie przełącznikiem na 12.8V , 14,2V , 14.8V

przy czym potencjometr jest odcinany nie aktywny ,

prąd stały 70A/14.2V chwilowo nawet do 90A co widać na filmie w e90 mogę uzyskać na kl15 ok 60 A

wszystkie światła , wentylatory klimatyzacji na max , podgrzewanie szyb , niestety w systemach start stop nie działa bez startu silnika podgrzewanie siedzeń

światła awaryjne nie włączyłem aby napięcie było stabilne 57A

psuje podgląd prądu jak pulsuje , udało mi się zwiększyć programowo uruchamiając wentylator chłodnicy ok 27A ale po 30 sekundach sam się wyłącza

zasilacz od poprzedniego troche ulepszyłem i zmiejszyłem wielkość ,

dodane zabezpieczenia

przed odwrotną polaryzacją (ale przy odwrotnym podłączeniu troche iskrzy z powodu zadziałania cewki przekaźnika)

, zabezpieczyłem tez wyswietlacz przy podłączeniu w odwrotnej polaryzacji upalał się przewód ,

dodatkowe zabezpieczenie ustawione na 17V zasilacz się wyłączy

zabezpieczenia przeciwzwarciowe i nadprądowe zostały orginalne

przy podłączeniu do terminali nie iskrzy i nie włącza się wiatrak

napięcie mimo że na terminalu w komorze silnika nie wiele się obniża (przy 57A stan na zasilaczu 14.2V po rzejściu przez kable i zaciski

spada do ok 14.06V , ale już na magistrali jest wiekszy spadek do ok 13.6 , 13.6 V (4 minuta ) jak mówiłem budowa terminali powoduje spadek

i nie da się go ominąć ,

Nie ma szumów z zasilacza ,słuchać tylko wentylatory na max w radiu mimo przekaźnika zabezpieczającego (aktywny tylko w szczególnych sytacjach )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Din76, wiesz może czy da się wyłuskać wyższe napięcie niż 13,2V w zasilaczu HP Dl580 1300w.

Jakiego /jakich zasilaczy ty użyłeś?

Nie nie wiem akurat tego nie szukałem ,

ale poszukaj OVP i usuń zabezpieczenie te zasilacze to 15V max

bez obciążenie da sę podnieść do 17.5V ale dodajac obciążenie 10A to juz spadnie do 15.5V

transformator impulsowy jast zaprojektowany dla 12V i nie daje rady podnieść więcej napięcia przy dużym obciążeniu ,

mój to DPS-800 posłuchałem ciebie :mrgreen: ale to juz ostatni zasilacz jaki wykonałem na zasilaczu serwerowym

nie bedę kupował po kilka razy po to aby w końcu dostać dobry zasilacz ,

już mało sprzedawców na allegro pozostało co bym im nie dał negatywnej opini :mrgreen:

na ostatniego czakam do konca nastepnego tygodnia i też mu pewnie coś złośliwego napisze w opini

obiecał wymienić a coś mu to wolno idzie ,

mam juz kolekcje uszkodzonych zasilaczy więc kończe z zasilaczami komputerowymi

a nowego się nie opłaca koszt będzie za duży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.